Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Precis! Trumps fantastiska åtgärder har sett till att inget sjukhus är överbelastat, inga saknar skyddsutrustning, inga saknar respiratorer. Hans väl genomtänkta informationsmöten gör att folk förstår social distance och vikten av att skydda varandra från smittan.
....
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Problemet med att "vinna" nu, med att ha bra produktion NU är det var DÅ i början på februari det skulle funnits direkt.
"Hans väl genomtänkta informationsmöten gör att folk förstår social distance"
När kom dessa möten? Tidigt, strax efter första dödsfallet?
När kom USA igång med testerna?
Var de på tårna i Januari? Lyssnade Trump på medarbetare som redan då flaggade för att öka produktion?
Svara lite vettigt på dessa frågor, länkar som stödjer och fundera på hur väl din husgud arbetat.
Sen... kan vi ta och jämföra datum och uttalanden i systerlandet Sydkorea, hur de agerade.
De startade samtidigt så det går att jämföra.
.....
Jag vet inte riktigt, det hade varit helt omöjligt att prata med dig i verkligheten.
Så endera blir det inte bättre än så här, eller så är du bara i tråden för att tjafsa.
Jag påtalade DITT inlägg om hur fantastiska hans informationsmöten varit.
Jag frågade dig DÅ vad hans information handlade om under februari?
Du har inte svara alls på det. Men nu har du lyckats vända på det att jag ska svara istället...
LOL
Du har tydligen insett att 200 kan ha varit smittade 6e februari. Det lär ha ökat dag för dag...
Så återigen - vad var Trumps information under februari - hade han koll på läget?
Några citat från ditt senare inlägg.
=====================
"När jag påtalar att få kan max 200 varit smittade drar du tillbaks det. Sen ändrar du dig igen."
Är du verkligen så dum att du ser det som ett max? Dra jag tillbaka det? DU sa 200, men det går ju inte att veta hur många... hur många smittade som fanns.
"Faktum är ju att att varenda människa som har feber
och influensaliknande symptom stannar hemma"
Jaså? hahah, ja verkligen det gör man ju. I ett land utan sjukpenning....
Lite harklande på morgonen, klart man stannat hemma och tappat en tusenlapp.
Även Trump sa ju att folk gick till jobbet med milda symptom!
"Då deklarerade även ett national emergency."
Det deklarerades 13 MARS!