2020-05-21, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja det me nyårsafton har fastnat i mitt huvud med, undrar va dem åsyftar. 100% han syssla me nån form av kriminalitet, lgh för 11500 käkar säkert sub för 2 lax om dagen plus alla andra jävla droger.
Det är anmärkningsvärt över hur väl möblerad lägenheten var.
Är det bidrag som betalat hyran?
Jag tror att anledningen att få hem alla barn, var för att det skulle se ut som en vanlig barnfamilj, med de bidrag som det tillför hushållskassan.. bra cover gällande att ge en fasad av helylle familj, kontra pundarpack
Citera
2020-05-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att anledningen att få hem alla barn, var för att det skulle se ut som en vanlig barnfamilj, med de bidrag som det tillför hushållskassan.. bra cover gällande att ge en fasad av helylle familj, kontra pundarpack
Nja han jobba och hon va sjukskriven. Han jobba ju 300-400 Tim /månaden påstår R. Sen sa hon oxå han va väldigt pedantisk, det brukar psykopater va. Han gick väl på affe oxå, så va väl rastlös om nätterna. Även missbrukare, brukar försöka städa bort sitt dåliga samvete för att känna sig bättre! Men givetvis hade dem press från soc att det skulle se ut som en välmående helt vanlig familj.
Citera
2020-05-21, 17:36
Medlem
Citat:
Sen beställde dem sina droger från darknet, vilket är dubbelt så dyrt som gatupris, så pengar fanns.
Citera
2020-05-21, 17:37
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

De tjänade ganska bra när de jobbade. Tror de var sjukskrivna dock när detta skedde, men innan det tjänade han enbart enligt R 40 000.
Citera
2020-05-21, 17:41
Medlem
CharlieRs avatar
Patrik Lingmans taxerade inkomst var drygt 477k (taxeringsår 2019), Rebeckas var 194k.
Senast redigerad av CharlieR 2020-05-21 kl. 18:33.
Citera
2020-05-21, 17:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Patrik Lingmans taxerade inkomst var drygt 477k (taxeringsår 2018), Rebeckas var 194k.

Ja, det bör ju ha räckt till både inredning och knark.
Citera
2020-05-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Inte en spruta med kanyl utan en såndär dosgrej man har till barnmedicin

Har inte sett en dosspruta i FUPen mer än den som är på bild med E, men den bilden är ju tagen hos fosterfamiljen då det är i samma rum som E hade där, så tror inte sprutan som är med bilden har med detta syftet att göra. Eller har ni läst/sett om fler sprutor?
Citera
2020-05-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Har inte sett en dosspruta i FUPen mer än den som är på bild med E, men den bilden är ju tagen hos fosterfamiljen då det är i samma rum som E hade där, så tror inte sprutan som är med bilden har med detta syftet att göra. Eller har ni läst/sett om fler sprutor?
Tror det låg en sån på köksbänken men blir osäker nu när du säger så.
Citera
2020-05-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Patrik Lingmans taxerade inkomst var drygt 477k (taxeringsår 2018), Rebeckas var 194k.
Hög inkomst för P med tanke på att han satt inne årets första månader. Frigavs i början av mars 2017.
Citera
2020-05-21, 18:33
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Hög inkomst för P med tanke på att han satt inne årets första månader. Frigavs i början av mars 2017.
Förlåt, fel av mig, taxeringsår 2019 ska det vara.
Citera
2020-05-21, 19:04
Medlem
OroligLantiss avatar
Jag har inte hunnit läsa alla sidor sedan förundersökningen lades ut här (dock har jag läst förundersökningen), så ber om ursäkt om allt jag skriver är upprepningar.

Enligt mig säger fotona på Esmeralda väldigt mycket. Om man jämför det från fosterfamiljen och det från pundarna. När hon sitter i mamma Melindas (?) knä o ler ser hon ut som en frisk och sund flicka, medan på fotot från biofamiljen ser hon verkligen inte kry ut. Jag förstår att någon på öppna förskolan trodde att hon hade cancer eller någon annan sjukdom. Visst att hon ler även på det fotot, men hon ser knappt ut som sig själv.

Vidare så hoppas jag att fosterfamiljen inte läser FUP (trots att jag misstänker att de har gjort det).
Fy fan som de biologiska föräldrarna uttrycker sig! Jag finner inte ord för hur illa jag tycker om dem.

Jag hade hoppats (trots att jag egentligen aldrig trott det, men hoppas kan man alltid) att drogningen hade varit ett misstag där E hade hittat en tablett o stoppat i sig den (som någon hade teorier om). Att veta att det var systematiskt och dessutom blandades med både fysiskt och psykiskt misshandel under lång tid, gör det hela 1000 gånger värre.
Dessutom lät Rebecka och Patrik låta sin avsky mot Miranda gå ut över lilla E, för att hon påminde om M.

Iom att jag inte har läst så många sidor efter FUP, så vet jag inte om användaren ”MissG” har varit aktiv, men jag misstänker att hon inte har skrivit några inlägg.
Vore spännande att veta hur hon ställer sig till FUP - om hon fortfarande hävdar att Rebecka drogade Esmeralda ”av godhet”, för att hjälpa henne att sova..?
Citera
2020-05-21, 19:15
Medlem
Funderar på detta att de försökt komma över pengar direkt efter ”olyckan”; R googlar snabblån och P vill låna av sin bror. Kan de ha tänkt betala någon, tex HA-kontakt, för att få kroppen att försvinna? Trots sina nedknarkade hjärnor måste dom ju ändå ha förstått att sanningen skulle komma ikapp dom. En kropp börjar lukta, dom kan inte släppa in någon i rummet, barnet saknas etc etc..

Funderar även över P:s konstiga märken i pannan vid gripandet. Vad kan ha åstadkommit dom? Har han skallat väggen i nåt psykbryt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in