2020-05-21, 16:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Får känslan att Polisen utreder andra brott runt P och hans gruppering.
P är dömd för vapenbrott och förkommer i samband med narkotikasmuggling.

R berättar för polisen att de missade att hitta vapen när de gjorde husrannsakan då P greps förra vändan. Hon berättar att hon hittade det.

Troligen har R varit inblandad, se hennes sms ang att de behöver någon som kan smuggla 3kilo, 5kilo brunt och svart eller likande. De behöver en så kallad åsna.

Polisen frågar så otroligt mycket om Nyårsafton. Även frågan i fall P hade tillgång till en lägenhet till kommer mycket.

Man ser på hans mobilpositioneringar att han rört sig rätt mycket. Detta trots att R hävdar att han kunde hålla sig inne flera veckor i sträck.
Citera
2020-05-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ja eller hur? Jag läste ingenting om en dörr ner till en källare, vart kan man läsa det?

På sid 403:

Nej, jo jag sa ju det också. Men det var det hela liksom argumentationen började och
sen så ja, så var han så här, han förstod liksom inte vad skillnaden var på att jag smällde
till honom och att han smällde till mig. Jag försökte förklara att "du är dubbelt så stor
som mig" och jag hade Silas i famnen. Men då skrev han ett…, för sen gick jag i alla
fall tillslut ut därifrån, och sen så gick jag ner i källaren, eller det finns ett utrymme
mellan källaren och trappa
n. För jag tänkte om han åker ner och letar efter mig i
källaren så är jag inte där utan jag är i trappan liksom. Så och då skrev han massa sms,
först var det så här "är du inte klok, bara går härifrån" sen skrev han typ så här, typ så
här "katastrof känner jag, jag är så ledsen, förlåt" eller någonting sådant där. Vid något
tillfälle så hade jag ringt Rebeca också. Och så frågade hon om hon skulle komma och
hämta mig, och då tänkte jag att det värsta jag kan göra det är att åka hem till Rebeca,
för då kommer han och explodera. Han ville ju hela tiden hålla en fasad för henne för
att hon, förfogade ju över liksom rättigheten över barnen.
Senast redigerad av Teevee 2020-05-21 kl. 17:07.
Citera
2020-05-21, 16:54
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Han är matad med myndighetshat, och han lever i en familj där mobbing och särbehandling är normaliserat. Barn som växer upp så är inte så benägna att prata med polisen.

Med största sannolikhet medberoende-problematik. R verkar ha en antisocial personlighetsstörning och dessa favoriserar ofta bland sina barn och har en som de sätter på en piedestal och en hackkyckling. Med yngsta på piedestalen och E som hackkyckling med öknamn så fick äldsta spela rollen som en fasad utåt.
Citera
2020-05-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Får känslan att Polisen utreder andra brott runt P och hans gruppering.
P är dömd för vapenbrott och förkommer i samband med narkotikasmuggling.

R berättar för polisen att de missade att hitta vapen när de gjorde husrannsakan då P greps förra vändan. Hon berättar att hon hittade det.

Troligen har R varit inblandad, se hennes sms ang att de behöver någon som kan smuggla 3kilo, 5kilo brunt och svart eller likande. De behöver en så kallad åsna.

Polisen frågar så otroligt mycket om Nyårsafton. Även frågan i fall P hade tillgång till en lägenhet till kommer mycket.

Man ser på hans mobilpositioneringar att han rört sig rätt mycket. Detta trots att R hävdar att han kunde hålla sig inne flera veckor i sträck.
Ja det me nyårsafton har fastnat i mitt huvud med, undrar va dem åsyftar. 100% han syssla me nån form av kriminalitet, lgh för 11500 käkar säkert sub för 2 lax om dagen plus alla andra jävla droger.
Citera
2020-05-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja det me nyårsafton har fastnat i mitt huvud med, undrar va dem åsyftar. 100% han syssla me nån form av kriminalitet, lgh för 11500 käkar säkert sub för 2 lax om dagen plus alla andra jävla droger.
Eller så är det för att hon säger att hon inte minns och de flesta minns för fan vad de gjorde på nyårsafton som inte ens var länge sen. Det är skumt. De kanske försöker dra igång ett minne där (?).
Att P skulle vara inblandad i annat är inte helt otroligt , det är han säkert, men när hon babblar om HA så känns det mest löjligt faktiskt. Det är bara en ursäkt hon hittat på för att hon inte vill svara på vissa frågor. Visst hade han säkert kopplingar dit men det är ju Norrköping. Alla ”känner” någon som är med i HelvetesÄnglarna, många hotar med att de känner någon otäcking osv. Behöver inte betyda någonting alls.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-21 kl. 17:16.
Citera
2020-05-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Krossade de subutex och oxykodon i morteln så hade det förklarat att de hade kunnat råka få med när de drogade henne med diazepam, men förklarar inte att hon har flera sorters benso i sig. Finns ingen förklaring till att de skulle ha krossat benso annat än att droga någon.

Ser inte att de analyserat sprutan. Det är väl det mest logiska sättet att droga barn på.
Jasså det fanns en spruta, det har ja missat
Citera
2020-05-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jasså det fanns en spruta, det har ja missat
Inte en spruta med kanyl utan en såndär dosgrej man har till barnmedicin
Citera
2020-05-21, 17:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Eller så är det för att hon säger att hon inte minns och de flesta minns för fan vad de gjorde på nyårsafton som inte ens var länge sen. Det är skumt. De kanske försöker dra igång ett minne där (?).
Att P skulle vara inblandad i annat är inte helt otroligt , det är han säkert, men när hon babblar om HA så känns det mest löjligt faktiskt. Det är bara en ursäkt hon hittat på för att hon inte vill svara på vissa frågor. Visst hade han säkert kopplingar dit men det är ju Norrköping. Alla ”känner” någon som är med i HelvetesÄnglarna, många hotar med att de känner någon otäcking osv. Behöver inte betyda någonting alls.

Dock låg det väl manskläder med HAs Supportergrupps logga (81 eller 88 något) på i hemmet.
Citera
2020-05-21, 17:21
Medlem
Citat:
Nån form av koppling hade han dit iaf, dem hitta ju ngt liknande en "prospect" tröja i lgh. Och han ex R som är mamma till hans andra barn är ju syster till en ganska högt uppsatt. Men en nolla som han va nog inte högt i rang, fick väl göra ngr skit jobb (tex smuggling) va ju mycket ute o reste i "jobbet" o va borta i flera dagar enligt R. el ngt våldsbrott, för det va han ju duktig på. Så fick han en liten ersättning till deras drogmissbruk, mer än så va det nog aldrig
Citera
2020-05-21, 17:22
Medlem
Citat:
Inte en spruta med kanyl utan en såndär dosgrej man har till barnmedicin
Jaha ja förklarar en del
Citera
2020-05-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Dock låg det väl manskläder med HAs Supportergrupps logga (81 eller 88 något) på i hemmet.
Ja men det behöver fortf inte betyda att han var med där. Kände folk ja, men varför skulle någon i HA tycka att han var värd att fightas för efter det här? Visst är de svin men det finns ju inget att vinna på det nu. Att R säger att hon tror att de ska hämnas ifall hon säger något dumt om P... löjligt.
Han brukade hänga på deras klubb när den fanns, det var säker många knarkare som gjorde det. Kanske var han en hangaround vem vet.
Citera
2020-05-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
På sid 403:

Nej, jo jag sa ju det också. Men det var det hela liksom argumentationen började och
sen så ja, så var han så här, han förstod liksom inte vad skillnaden var på att jag smällde
till honom och att han smällde till mig. Jag försökte förklara att "du är dubbelt så stor
som mig" och jag hade Silas i famnen. Men då skrev han ett…, för sen gick jag i alla
fall tillslut ut därifrån, och sen så gick jag ner i källaren, eller det finns ett utrymme
mellan källaren och trappa
n. För jag tänkte om han åker ner och letar efter mig i
källaren så är jag inte där utan jag är i trappan liksom. Så och då skrev han massa sms,
först var det så här "är du inte klok, bara går härifrån" sen skrev han typ så här, typ så
här "katastrof känner jag, jag är så ledsen, förlåt" eller någonting sådant där. Vid något
tillfälle så hade jag ringt Rebeca också. Och så frågade hon om hon skulle komma och
hämta mig, och då tänkte jag att det värsta jag kan göra det är att åka hem till Rebeca,
för då kommer han och explodera. Han ville ju hela tiden hålla en fasad för henne för
att hon, förfogade ju över liksom rättigheten över barnen.

Det står väl om samma dörr i beskrivningen av lägenheten också åtminstone i bildtext på s 56, dörr till trapphus, Man förutsätter ju att de har öppnat och kollat där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in