Citat:
Ursprungligen postat av
Citra
Ja eller hur? Jag läste ingenting om en dörr ner till en källare, vart kan man läsa det?
På sid 403:
Nej, jo jag sa ju det också. Men det var det hela liksom argumentationen började och
sen så ja, så var han så här, han förstod liksom inte vad skillnaden var på att jag smällde
till honom och att han smällde till mig. Jag försökte förklara att "du är dubbelt så stor
som mig" och jag hade Silas i famnen. Men då skrev han ett…, för sen gick jag i alla
fall tillslut ut därifrån, och
sen så gick jag ner i källaren, eller det finns ett utrymme
mellan källaren och trappan. För jag tänkte om han åker ner och letar efter mig i
källaren så är jag inte där utan jag är i trappan liksom. Så och då skrev han massa sms,
först var det så här "är du inte klok, bara går härifrån" sen skrev han typ så här, typ så
här "katastrof känner jag, jag är så ledsen, förlåt" eller någonting sådant där. Vid något
tillfälle så hade jag ringt Rebeca också. Och så frågade hon om hon skulle komma och
hämta mig, och då tänkte jag att det värsta jag kan göra det är att åka hem till Rebeca,
för då kommer han och explodera. Han ville ju hela tiden hålla en fasad för henne för
att hon, förfogade ju över liksom rättigheten över barnen.