2020-05-21, 15:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Tror det var samma.
Tror du att hon trodde att om E fick samma nypa blandning så fick hon inte abstinens?

Alltså förlåt. Jag har läst många fall där barn har dött, är inne på det fallet med Evelyn boswell nu men ingen är så brutalt som det här. Även fall där barn till missbrukare fått i sig skiten av en olyckshändelse men aldrig att någon har medvetet drogat sitt barn. Med heroin liknande och morfin liknande preparat..
FY fan
Nej, hon hade fler än dem som fanns i morteln.
Citera
2020-05-21, 16:01
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
De hade polisen med sig på juldagen.. Var till och med polisen som sa att socialen inte fick åka dit själva pga P’s historia. Och ändå går dom fortfarande inte in trots deras oro..
Aha. Missade det.
Citera
2020-05-21, 16:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Måste tillägga att jag enligt erfarenhet vet att socialtjänsten i Norrköping har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb.

Vi har fall här där par som aldrig tagit droger, aldrig dricker, jobbar och är bra föräldrar har fått utredningar på sig för att pappan har varit elak mot mamman psykiskt. Långa utredningar där båda fått sitta i varsin intervju och pratat. Träffat barnet (som mått jätte bra) och varit hemma hos dem 10 ggr för utredning i 1h per gång. Båda gångerna har slutat att pappan erbjuds hjälp för sitt humör.

Så hur i hela friden. Kan 2 tungt missbrukande LVU föräldrar få knarka ner sina barn. Få 4 orosanmälningar. Ha en dotter på 4 år som väger 10 kg och har halva sitt hår bortplockad (kanske är R som slitit av det när hon slängde ner henne i källaren) få orosanmälningar som i min mening är av största faran. Man kan inte få mer grönt ljus än vad P's ex gav på julafton
Hur är det här ens möjligt att det får gå till såhär? Socialen är till för barnen. Att skydda barnen när föräldrarna inte tar barnen först. När föräldrarna inte kan ta hand om barnen pga omständigheter.
Hur kan dessa två glida förbi tills ett barn DÖR? och sen komma och säga att dem inte brustit?

Hur kan det skilja så mycket på kommuner med samma lagar?
"Vi har gjort vårat jobb"
Bull. Hade ni gjort det hade E levt idag. Det finns absolut inga tvivel om det.

Och ja. Jag förstår att många kommer säga att det var P och R som gjorde det inte socialen så man kan inte skylla på dem. Men det är såhär. Missbrukare är inte i sina states of minds. Missbrukare tänker inte på något annat än sin nästa drog.
Det är därför socialen finns. Deras jobb och utbildning är att se till att barn inte far illa i sånna här lägen. Deras expertis och mål är att barnen ska växa upp i trygga miljöer! Detta har inte skett här alls.
Du har så rätt. Om man föreslagit att barnen kunde växa upp i en bur med vilda tigrar, vems fel är det när de blir uppätna?
Människor som hanterar narkotika (annat än medecinskt) ska inte ha ansvar för barn eller ens djur.
Vill man stödja någon som helst kontakt för att de är bioföräldrar ska det ske under övervakade besök.
Det här är oförlåtligt
Citera
2020-05-21, 16:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Tror det var samma.
Tror du att hon trodde att om E fick samma nypa blandning så fick hon inte abstinens?

Alltså förlåt. Jag har läst många fall där barn har dött, är inne på det fallet med Evelyn boswell nu men ingen är så brutalt som det här. Även fall där barn till missbrukare fått i sig skiten av en olyckshändelse men aldrig att någon har medvetet drogat sitt barn. Med heroin liknande och morfin liknande preparat..
FY fan

Tror, men det är bara gissningar igen, att hon kanske brukade drogas med diazepam, men att hon fick subutex i nära anslutning till att hon dog, vilket är bevisat, eftersom hon hade subutex i blodet men inte i urinet.

Subutex är väldigt beroendeframkallande, har svårt att tro att hon fick det regelbundet. kanske som smärtstillande i samband med skadan i huvudet.
Citera
2020-05-21, 16:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenko79
Tror om soc skulle trängt sig in i lägheten o kollat E så hade hon levt idag. Fattar inte att de nöjde sig med att inte ha fått se henne. Den ena från soc säger ju oxå i förhör att de lilla barnet verkar helt avtrubbad. O då har de just fått in orosanmälan om att E sett drogad ut. Hade man gått in då så hade E levt idag och med stor sannolikhet tillbaka placerad hos Melinda.
Att polisen inte verkar granskas i detta fall är horribelt! De har ju tvingat sig in i hem på mindre grunder, så helt jävla sjukt allt!!

Någon här som känner till polisen i Norrköping? Fega lata uslingar?
Citera
2020-05-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De hittade inga droger i nappflaskorna. Däremot krossad diazepam, burprenorfin och oxykodon i morteln.

Blodet på sängens gavels yttersida kunde kopplas till E, men inte det i badrummet. Det kunde helt enkelt inte analyseras, bara kontateras vara blod (på badkarets yttersida)
Dem hittade spår i nån form av burk /flaska där napparna låg. Även på köks handdukar
Citera
2020-05-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Jag tror den börjar nu på måndag.
Okej tack. O så Wilmas på tisdag.. Suck hoppas alla svin riktigt får lida framför ögonen på alla när dem ställs till svars!
Citera
2020-05-21, 16:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Dem hittade spår i nån form av burk /flaska där napparna låg. Även på köks handdukar

Av droger, ja. De har väl torkat av vardagsrumsbordet med handdukar och trasor.
Citera
2020-05-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Åh vad jag hade hoppats att både R & P dött av överdos innan dom ens försökte få hem E. Rätt klart att de var påverkade under den processen också när till och med S föds med abstinens (dock inte lika mycket som E om jag fattat de rätt), alltså. Känner sån extrem ångest över hur samhället svek E, vi hade kunnat göra så mycket mer om fler bara vågat leva efter det där förbannade civilkuraget.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenko79
Ja de tider de uppger barnen gå o lägga sig kan absolut inte stämma. De uppger ju på juladagen när soc o polis kommer att E sover o då är kl 18.15??? Måste ju sånt fall varit helt neddrogad
Kanske dem sövde den ena på dagen o den andra på natten, o båda samtidigt ibland när det blev för mkt. Dem orka helt klart inte med båda vakna samtidigt!
Citera
2020-05-21, 16:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Har inte orkat läsa fupen igen. Det är för svårt men fasen alltså. Den här händelsen får man inte ut ur huvudet!

Tre saker som några av er diskuterar:

1. Om man drunknar så syns det i lungorna. Vatten samlas (speciellt när man är medvetslös) och det syns sen när man kollar kroppen. Varken R eller P säger att del fick upp något vatten. Bara att dem försökte med någon slang.
Jag tror hon fick för mycket droger den kvällen, betedde sig konstigt och det klarade inte föräldrarna av. En slags ilska med dåligt samvete kan få någon att bli riktigt ilsk
Jag tror R är boven. Hon ljuger i alla instnancer. Till läkare, till psykologen, i förhör. Hon skickar till och med ett SMS till farfarn och bild på flickan från BVC dagen efter händelsen???
HUR JÄVLA SJUKT ÄR INTE DET.
Dem ringde inte 112 för att dem gett henne droger. Allt annat är undanflykter!
Dem söker även pengar för att rymma..

Har polisen gått igenom källaren? Snälla. Säg att det finns någon vettig myndighet i Norrköping som går igenom källaren. SNÄLLA.

Grannar? Kan dem ge en bild av källaren? Hör man inte ner dit eller vad är frågan?

Ni som skriver att storebror bara är ett barn och inte förstår. Ja jo. Men idag har 13 åringar sex och dricker utan problem. Så hur kan en 13 åring missa 10 månader med sin lilla a syster. Det är precis som att han inte tyckte om henne..

Hoppas ivo gör en granskning av BVC, psykolog samt förskolan med. Under all kritik att man inte ser det som är framför en.

Det gör så jävla ont att den här lilla flickan är död för att vuxna går runt med skygglappar och ter sig offerkoftan på mamman istället för att be henne växa upp och ta lite jäkla ansvar.

Jag känner även att E blev intressant för paret för bidraget. 3 barn är mycket bidrag och dem vägrade henne förskola för att kunna knarka ifred. Sorry men not sorry jag säger det rakt ut.
Samt att de slapp betala förskola.
Citera
2020-05-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ja eller hur? Jag läste ingenting om en dörr ner till en källare, vart kan man läsa det?
Första delen, finns bild från köket med några planscher (zoo tex) och den dörren går till det lilla trapphuset men jag har inte heller sett bilder därifrån... fanns ju uppgifter om att E brukade sova där i ett utrymme i köket. Mycket märkligt om de inte undersökt det då.
Citera
2020-05-21, 16:31
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Tror ni läser det fel eller så uttrycker jag mig fel. Jag säger inte någonstans att det är hans fel. Jag försöker få en bild om varför det här barnet inte kommer ihåg någonting.
Är det för att föräldrarna tryckt i honom massa saker? Har dem hotat honom? Med mera..

Det känns som sagt väldigt kuligt att ingen vet nånting. Inte ens en 13 åring som borde kunna minnas
Förstår du nu?
Han är matad med myndighetshat, och han lever i en familj där mobbing och särbehandling är normaliserat. Barn som växer upp så är inte så benägna att prata med polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in