Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-21, 17:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ja möjligen, och hade han jobbat på Ica el Volvo hade han nog också fått jobba kvar - MEN nu är han i första hand ansiktet utåt för olika produkter, dvs det är inget jobb utan han lever på sitt ansikte och sitt kändisskap - som han nu själv har dragit i smutsen och naturligtvis vill då inte hans partners ha honom som förebild. Enkelt. Han har inte fått sparken från någon anställning.

Jovisst. Han har fått något slags royalty för att hyra ut sitt namn, det är inte som att man går till exempelvis Mannerströms restaurang.
Å andra sidan kan man undra lite över vad de som har betalat för royaltyn tänkt sig om vad de vill förknippa varumärket med? Även om han gett ut kokböcker så har han ju haft en lätt chauvinistisk framtoning ändå.
Man hade ju lika gärna kunnat fråga typ Amelia Adamo?

Bara som reflektion över när vd:n förfasar sig över katastrof, för att man valt en badboy som bär varumärket till produkterna som plockas bort från butikerna. Jag vet inte vad jag ska tycka om det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-21 kl. 17:08.
Citera
2020-05-21, 17:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Han är född i Albanien.

Upplands Väsby ligger inte i Albanien. Hans farsa är från typ Neapel.
Citera
2020-05-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hade Paolo åkt fast för droginnehav vilket är ytterst vanligt bland kändisfolket, dramatenskådespelare i synnerhet så hade han kunnat rädda varumärket. Droger är lika brottsligt som sexköp. Skillnaden är att det blir svårare att handla Paolos pasta på ica när man associerar hans nylle med flåsande på bordell.
Hade Paolo åkt fast för droginnehav så hade han sluppit hela det svenska feministiska drevet som jagar honom och det hade varit bortblåst efter ett par veckor.

Nu har han både media och feministerna emot sig och tyvärr kan han nog inte repa sig i Sverige något mera efter det här.
Citera
2020-05-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Helt fel!

Hans pappa är marockan vars släkt flyttat till italien.

Källa på det tack!
Citera
2020-05-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jovisst. Han har fått ågot slags royalty för att hyra ut sitt namn, det är inte som att man går till exempelvis Mannerströms restaurang.
Å andra sidan kan man undra lite över vad de som har betalat för royaltyn tänkt sig om vad de vill förknippa varumärket med? Även om han gett ut kokböcker så har han ju haft en lätt chauvinistisk framtoning ändå.
Man hade ju lika gärna kunnat fråga typ Amelia Adamo?
Bara som reflektion över när vd:n förfasar sig över katastrof, för att man valt en badboy som bär varumärket produkterna?

De hade nischat sig mot en målgrupp som fann Paolo som någon slags förebild. Militant antifeminist och boxare, våldsam och macho i deras ögon. Och sen att han framgångsrikt ljugit ihop en massa smörja som folk köpte med hull och hår. Amelia Adamo hade inte passat där.

Klart att vd visste om att han ljög och var okej med det, tills det inte gick längre.
Citera
2020-05-21, 17:11
Medlem
Paolo är uppvuxen i Väsby inte Albanien. Mamman är svensk med skotskt påbrå. Pappan kommer från Italien utanför Neapel.
Citera
2020-05-21, 17:14
Medlem
Dofternas avatar
Coronakrisen har tydligen påverkat Paolos restauranger?
https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/paolo-robertos-tr%C3%A5kiga-coronabesked/ar-BB12VpFK?li=BBqxCu3

"Nu slår coronakrisen hårt mot Paolo Roberto och hans restaurang i Stockholms city.

Bolaget bakom krogen har svåra betalningssvårigheter och ansöker om rekonstruktion.

Krögaren och tv-profilen Paolo Roberto, 51, driver en pastarestaurang i Åhlens lokaler vid Sergels torg mitt i centrala Stockholm.

Krogen Pane Fresco har blomstrat och under 2018 omsatte bolaget Panefresco City 32 miljoner kronor och ägarna kammade hem en vinst på omkring sju miljoner."
Citera
2020-05-21, 17:15
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Helt fel!

Hans pappa är marockan vars släkt flyttat till italien.
Jag skulle gissat på Rumän.
Citera
2020-05-21, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Paolo är uppvuxen i Väsby inte Albanien. Mamman är svensk med skotskt påbrå. Pappan kommer från Italien utanför Neapel.
Möjligt att han är uppväxt i Sverige, men han var Albansk medborgare på den tiden. (Automatiskt från det land pappor kommer ifrån) - Åtminstone visade han upp passet i dörren till Discoteken på den tid det begav sig.
Citera
2020-05-21, 17:17
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Bara att googla:

https://www.expressen.se/sport/jag-far-samma-puls-som-nar-jag-boxades/

Har har genom alla år snackat skit och hävdat hur jävla bra han är (men allt var ett luftslott).

Ja, då får man hoppas för hans del att han hamstrat i ladorna sen 2015, för närmsta tiden lär det väl inte bli några 100 miljoner i omsättning.

Dock, stämmer siffrorna och han gjort vinst de senaste åren så bör han ha pengar undanstoppade ...
Citera
2020-05-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Möjligt att han är uppväxt i Sverige, men han var Albansk medborgare på den tiden. (Automatiskt från det land pappor kommer ifrån) - Åtminstone visade han upp passet i dörren till Discoteken på den tid det begav sig.

Står ingenstans om att hans pappa är från Albanien. Bara att han är från Italien utanför Neapel och kom hit till Sverige på 60-talet. Inte ett ord om Albanien om du gör en enkel sökning på internet. Tror du är felinformerad.
Citera
2020-05-21, 17:24
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Står ingenstans om att hans pappa är från Albanien. Bara att han är från Italien utanför Neapel och kom hit till Sverige på 60-talet. Inte ett ord om Albanien om du gör en enkel sökning på internet. Tror du är felinformerad.
Nej det är jag inte.
En väl dold hemlighet men det ögat ser, tror man på. Bättre än Google t.o.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in