Alla har nog förstått att du har svåra emotionella problem. Att de globala räntorna störtdök 2008 och aldrig kommer resa sig igen är en sanning du verkar ha svårt att ta in
Jag hoppas att du är medveten om att halva Singapores BNP består av statliga investeringar va? Jag ska berätta en story för dig. Om man vill bygga en bro, t ex mellan Sverige och Danmark eller mellan San Fransisco eller Oakland så kommer kontraktörenas identitet inte ha den ringaste påverkan på BNP . Om det är Svenska och Danska skattebetalare eller Olsens och Svennes Bygg som står bakom är helt egalt. Fattar du nu?
Är du medveten om vad BNP mäter? Hoppas vi får en fet jävla skogsbrand i sommar så vi kan boosta vår BNP,. Nej jag skojar inte, Ju fler naturkatastrofer, ju högre BNP. Ju mer du slarvar med grillen desto mer hjälper du nationen, minns det!
Resten av världen fattar det och reagerar därefter. Vill du att världen ska uppföra sig som dina 'osynliga handen' ha ha., Adam Smith är lika meningslös som Marx 2020 men jag förstår att du håller fast. Det är det enda du har.
Jaha här har vi farfar som minsann visar att det var värre förr
Vilken jävla idiot du är. Att räntan störtdök 2008 och inte återhämtats sig sedan dess är alla överens om förutom du och kanske nån Timbroskribent.
Vad är det du försöker bevisa? Att fria marknader är en bra ide
Kanske det, Det har aldrig prövats förut, kanske skulle det kunna funka man jag tvivlar
Att du helt enkelt inte förstår hur man mäter tillväxt och inte heller förstår hur man mäter BNP har vi alla förstått.
Tror du att privata och offentliga försäkringar räknas olikai Singapore? Där har du en livförsäkring automatiskt om du är medborgare. Tror du att dessa räknas bort frän BNP?
Privata livförsäkringar finns så klart också. Tror du det gör någon skillnad i BNP när de dör? Tror du att privata försäkringar kontra allmänna räknas olika i BNP`?
Du är så jävla korkad.
Citat:
Borde vara omöjligt att inte förstå. Står ju klart och tydligt.
Staten (dvs Överheten) reglerar (griper in) så att tillväxten faller (och sänker BNP och hämmar tillväxt).
Jag håller ju bara med om det du skrev. Just där.
Härlig argumentation eller hur?
vad menar du ? När är överhetens regleringar för mycket. Jag antar att staten inte ska saluföra JAS utomlands och att Trump genast sluta slänga pengar på sina polare i kolindustrin.
Du kanske tycker att privatskolor ska klara sig själva utan statligt stöd? Jag är på. Alla framtida Nobelpristagare kommer vara hemskolade?
Jippi, då slippar man ju allt krångel med Lenin och Marx. Man kan gå rakt på Trumps Twitter istället.
Hur många blir underkända på den fiktiva privatskola? Ingen, Ingen? Ingen. Ja men en del av de är ju illitareta? I en kommunal skola hade de fått extra hjälp.
Ingen
Och degenerationen av den svenska överklassen fortsätter