2020-05-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Se stämningsansökan där det står mord i första hand och vållande i andra hand. Ligger först i tråden.
Tack
Citera
2020-05-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxiol
https://www.bildtagg.se/bild/5ip9bc76ww1drd644als7ztc
Tack så mkt! OT : är hennes insta öppen?? Har själv ingen så kan inte kolla..
Citera
2020-05-21, 10:41
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack

Jag hittar bara detta:

sansochbalans
882 inlägg
53 följare
63 följer
Sluta Bry Dig - Höj Volymen Till Max 🤘
Det här kontot är privat
Följer du redan sansochbalans?
Logga in
om du vill se sansochbalanss foton och videoklipp.
Citera
2020-05-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxiol
Jag hittar bara detta:

sansochbalans
882 inlägg
53 följare
63 följer
Sluta Bry Dig - Höj Volymen Till Max 🤘
Det här kontot är privat
Följer du redan sansochbalans?
Logga in
om du vill se sansochbalanss foton och videoklipp.
Tackar
Citera
2020-05-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack

Herregud vad risig hon ser ut. Ett riktigt pundarutseende nu när man vet allt. Hade jag gått förbi henne på gatan så hade jag garanterat reagerat på hur hon såg ut med tanke på hur skelett -aktig hon ser ut, men hade nog bara tänkt att ”stackars henne, hon har nog en allvarlig ätstörningar eller nåt”. Men nu fattar man ju att detta var pga missbruket. Noterar att jag tycker barnen ser helt tomma ut i blicken, men visst, det var sen kväll och kanske var trötta...
Citera
2020-05-21, 11:03
Medlem
densistasovjets avatar
När man läser fup och även kommentarerna så framstår i alla för mig R som en person med antisocial personlighetsstörning. De är duktiga på att manipulera och framstå som mycket bättre än vad de i själva verket är. Att hon är uppväxt i ett kristet hem är ingen garanti alls, snarare tvärtom.

Hur hon behandlat äldsta sonen ger mig rysningar med. Hoppas att denna kvinna aldrig kommer få tillbaka sina barn, någonsin.
Citera
2020-05-21, 11:14
Medlem
Inthemiddles avatar
Nu har jag ringt och pratat med polisen och berättat lite kort om hur hon var när jag umgicks med henne (för 100 år sen).
Han visste inte om ett vittnesmål från mig skulle kunna tillföra något men han skulle kolla upp det.
Han fick mitt telefonnummer och skulle återkomma.
Citera
2020-05-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Jag tror dessvärre inte åtal kring mord är tillräckligt styrkt.
Jag är rädd att domen kommer innefatta vållande samt brott mot griftefriden.
I bästa fall döms hon till LRV sup.
Då möjlighen kan tiden som frihetsberövad ge "rimlig tid".

Dock är jsg tveksam till att hon pallar leva med detta, hennes suicidrisk bör vara mycket hög. Att" nyktra till " i den verklighet du har orsakat ditt barns lidande och död borde ha i hjäl alla som inte lider av någon antisocial personlighetsstörning

Om man läser lite journalerna från när hon är inlagd på psyk vadstena slutet av häktningen så verkar risken varit stor och hon dygnet runt övervakas. (brukar man ha den typ av mtrl offentligt? Väldigt utlämnande även om jag inte har några sympatier för personen i fråga)

Där kan man också läsa att P är begravd och R närvarade och att hon fått ok från polis att förbereda Es begravning
Citera
2020-05-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag och många andra i tråden har uttryckt att han är ett barn som inte har ansvar för situationen. Han tycker antagligen inte om E, eftersom han lärt sig att inte tycka om henne. Han är ett barn och ett offer för sina föräldrar, precis som hans syskon. Att skuldbelägga honom är skoningslöst och grymt.
Tror ni läser det fel eller så uttrycker jag mig fel. Jag säger inte någonstans att det är hans fel. Jag försöker få en bild om varför det här barnet inte kommer ihåg någonting.
Är det för att föräldrarna tryckt i honom massa saker? Har dem hotat honom? Med mera..

Det känns som sagt väldigt kuligt att ingen vet nånting. Inte ens en 13 åring som borde kunna minnas
Förstår du nu?
Citera
2020-05-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Storebror är ett barn.
Bara för att 13åringar har sex och dricker alkohol (i vissa fall) betyder inte det att de har en vuxens konsekvens eller ansvarstänk!
Tvärtom så tyder det på att de inte har det, och det är föräldrars skyldighet att skydda och guida sina barn i övergången vuxen /barn!

Att han inte verkar bry sig om E är absolut inget ovanligt eller för den delen avvikande i tonåren.
Min 14 åring gosar och leker gärna med min 1åring,men min andra två barn som är äldre tycker hen mest är störiga och hen vill helst vara på sitt rum själv med kompis eller telefon.

Vad det gäller bvc och soc agerande kan man i efterhand hitta brister och fel.
Var det gäller bvc anmälningsplikt så är det samma som du och jag har skyldighet till.
Självklart har de närmare kontakt med både barn och föräldrar, men de är sjuksköterskor, inte psykologer eller poliser.
Och utifrån FUP så finns det ju inga tydliga missförhållanden som talar för den typ av misshandel flickan utsattes för.

1 sådant här fall är ett för mycket!
Men vi bör ha i tanken att det är extremt ovanligt att det slutar så här!

Sedan kan jag tycka att efter ett omhändertagande så borde hela familjen bo på utredningshem inledningsvis

Igen inget i min text säger att han ska ta något ansvar. Han är en ungdom. Men att han inte minns något med mera känns kusligt. Verkligen. För jag kommer ihåg saker när jag var liten och när jag var 13 och jag har en extrem traumatisk barndom.
Mamman kanske har gått gnasla hårt på det här barnet med?

Det var en mamma som blev omhändertagen i veckorna där hon håller stryptag på sin son, biter honom mm. Där kom soc efter en anmälan men valde att släppa det.
När en hel del människor sen gick ut i sociala medier med händelsen blev mamman och sonen omhändertagna till ett utredningshem

Ska det verkligen vara så att E inte blev omhändertagen för att ingen annan visste? Så om det upptas på sociala medier så blir det verkligt?
Citera
2020-05-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Nu har jag ringt och pratat med polisen och berättat lite kort om hur hon var när jag umgicks med henne (för 100 år sen).
Han visste inte om ett vittnesmål från mig skulle kunna tillföra något men han skulle kolla upp det.
Han fick mitt telefonnummer och skulle återkomma.
Jättebra gjort!
Citera
2020-05-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Jag tror inte att R ville ha tillbaka E.
De började ju försöka få tillbaka E två veckor efter att P kom ut ur fängelset. P verkar ju ha blivit väldigt ledsen när ett av hans barn med hans ex dog i magen. Och när han blev gripen så verkade han ledsen över att R var död och kallade henne världens finaste tjej. Men jag tror inte han var snäll mot henne. Han tyckte säkert hon var bortskämd och skulle fostras ordenligt . Hon hade ju växt upp i en kärleksfull miljö där hon fått uttrycka sig och vara en egen individ. Jag tror inte han kunde kontrollera sina känslor, dvs han var likadan med E när andra var med som när de var ensamma. Det verkar vara främst hans beteende folk reagerar på och inte R.
R verkar ha varit motsatsen. Hon låtsades vara en närvarande mamma så fort andra var med men i hennes sms kunde man se hatet hon kände för E. Hon visste hur man spelade, och planerade allt i förväg. Hon lät aldrig någon vara ensam med E. P's ex ville ju försöka hjälpa till och ta hand om E, det tillät R aldrig. Kan tänka mig att innan de gick till öppna förskolan så sa R till E att om du säger att du fick brännmärket på handen när vi bakade så får du titta på Frost sen. Hon verkar ha vetat vad som får E lugn, och tagit till det vid behov. Samma sak gällande källaren. R visste att E blev hystrrisk av källaren (hänt dåliga grejer där) hon försöker muta henne med Frost.
BVC- sköterskan tycker det är konstigt att E inte ens reagerade när hon såg en lekplats. Stackarn fick väl aldrig besöka en.
Fosterhemsmamman berättar hur E mådde dåligt av att vara hon sin biologiska familj. Hon vågade knappt gå ut längre för hon trodde att de skulle dit. Stackars E, det kändes som hon visste vad som väntade. Att gå från en kärleksfull miljö till en misär. Förlåt för alla vuxna som svek dig E. Vi kan börja med din advokat, kammarrätten, dina svin till föräldrar, socialen som ej kom in på juldagen (tänk om du just då satt inlåst i källaren, om de bara tvingat sig in 😪 ), alla runtomkring dig som säkert såg att allt inte var 100 men inte reagerade.
❤❤Hoppas du är på ett fint ställe nu ❤❤
Usch vilket inlägg😭 Håller med till 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in