2020-05-21, 15:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
På bilden ser man vanliga nappar.
Har de använt nappflaska har de ju diskat ur den så det syns inte där men jag tror de har gjort så. Smakar de här tabletterna illa, gott eller inget alls?

Missade bilden på napparna.
Citera
2020-05-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De smakar i varierande grad beskt. Diazepam är det som smakar minst, de andra smakar ganska illa.
Då blir det svårt att dölja det i vällingen kanske.. så då blir ju dossprutan mer intressant.
Citera
2020-05-21, 15:08
Medlem
Citat:
Missade bilden på napparna.
Ja men det var en kopp med någon napp i, jag kanske missade nappflaskenapparna. Lämnar det öppet
Citera
2020-05-21, 15:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Då blir det svårt att dölja det i vällingen kanske.. så då blir ju dossprutan mer intressant.

Fast troligtvis har de varit smarta nog att kasta saker. Oavsett tyckte jag det var konstigt om de inte analyserat den.
Citera
2020-05-21, 15:10
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja men det var en kopp med någon napp i, jag kanske missade nappflaskenapparna. Lämnar det öppet

Jo, men det stämmer att det var nog den som testades positivt. Kopp med leksaker och nappar.
Citera
2020-05-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag kan inte riktigt släppa det här med källaren...

I ett förhör med R berättar hon om ett dolt utrymme mellan källaren och trappan. där hon gömde sig en gång för P vid ett bråk...man skulle kunna fråga sig om det här utrymmet har en dörr, och om man undersökt detta utrymme?

Kanske är det det som menas med E och källaren? Kanske slängde dom ner henne där som bestraffning?
Citera
2020-05-21, 15:28
Medlem
Citat:
De måste ha polisen med för att göra det om de nekar att släppa in dem. Och det finns kriterier för när detta kan anses vara befogat.

De hade polisen med sig på juldagen.. Var till och med polisen som sa att socialen inte fick åka dit själva pga P’s historia. Och ändå går dom fortfarande inte in trots deras oro..
Citera
2020-05-21, 15:32
Medlem
Citat:
Okej, intressant. Den borde dock polisen ha undersökt?
Ja eller hur? Jag läste ingenting om en dörr ner till en källare, vart kan man läsa det?
Citera
2020-05-21, 15:38
Medlem
Citat:
Jo, men jag menar att om det fanns bensodiazepiner på morteln exempelvis så tyder det i alla fall för mig på att det inte var till dem själva. Finns liksom ingen stor anledning att krossa dem åt sig själva.

Orkar själv inte läsa FUP igen, tycker den är jobbig, men någon kanske kan jämföra droger med mortel med vad E testade positivt för.

Tror det var samma.
Tror du att hon trodde att om E fick samma nypa blandning så fick hon inte abstinens?

Alltså förlåt. Jag har läst många fall där barn har dött, är inne på det fallet med Evelyn boswell nu men ingen är så brutalt som det här. Även fall där barn till missbrukare fått i sig skiten av en olyckshändelse men aldrig att någon har medvetet drogat sitt barn. Med heroin liknande och morfin liknande preparat..
FY fan
Citera
2020-05-21, 15:52
Medlem
Måste tillägga att jag enligt erfarenhet vet att socialtjänsten i Norrköping har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb.

Vi har fall här där par som aldrig tagit droger, aldrig dricker, jobbar och är bra föräldrar har fått utredningar på sig för att pappan har varit elak mot mamman psykiskt. Långa utredningar där båda fått sitta i varsin intervju och pratat. Träffat barnet (som mått jätte bra) och varit hemma hos dem 10 ggr för utredning i 1h per gång. Båda gångerna har slutat att pappan erbjuds hjälp för sitt humör.

Så hur i hela friden. Kan 2 tungt missbrukande LVU föräldrar få knarka ner sina barn. Få 4 orosanmälningar. Ha en dotter på 4 år som väger 10 kg och har halva sitt hår bortplockad (kanske är R som slitit av det när hon slängde ner henne i källaren) få orosanmälningar som i min mening är av största faran. Man kan inte få mer grönt ljus än vad P's ex gav på julafton
Hur är det här ens möjligt att det får gå till såhär? Socialen är till för barnen. Att skydda barnen när föräldrarna inte tar barnen först. När föräldrarna inte kan ta hand om barnen pga omständigheter.
Hur kan dessa två glida förbi tills ett barn DÖR? och sen komma och säga att dem inte brustit?

Hur kan det skilja så mycket på kommuner med samma lagar?
"Vi har gjort vårat jobb"
Bull. Hade ni gjort det hade E levt idag. Det finns absolut inga tvivel om det.

Och ja. Jag förstår att många kommer säga att det var P och R som gjorde det inte socialen så man kan inte skylla på dem. Men det är såhär. Missbrukare är inte i sina states of minds. Missbrukare tänker inte på något annat än sin nästa drog.
Det är därför socialen finns. Deras jobb och utbildning är att se till att barn inte far illa i sånna här lägen. Deras expertis och mål är att barnen ska växa upp i trygga miljöer! Detta har inte skett här alls.
Citera
2020-05-21, 15:55
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Måste tillägga att jag enligt erfarenhet vet att socialtjänsten i Norrköping har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb.

Vi har fall här där par som aldrig tagit droger, aldrig dricker, jobbar och är bra föräldrar har fått utredningar på sig för att pappan har varit elak mot mamman psykiskt. Långa utredningar där båda fått sitta i varsin intervju och pratat. Träffat barnet (som mått jätte bra) och varit hemma hos dem 10 ggr för utredning i 1h per gång. Båda gångerna har slutat att pappan erbjuds hjälp för sitt humör.

Så hur i hela friden. Kan 2 tungt missbrukande LVU föräldrar få knarka ner sina barn. Få 4 orosanmälningar. Ha en dotter på 4 år som väger 10 kg och har halva sitt hår bortplockad (kanske är R som slitit av det när hon slängde ner henne i källaren) få orosanmälningar som i min mening är av största faran. Man kan inte få mer grönt ljus än vad P's ex gav på julafton
Hur är det här ens möjligt att det får gå till såhär? Socialen är till för barnen. Att skydda barnen när föräldrarna inte tar barnen först. När föräldrarna inte kan ta hand om barnen pga omständigheter.
Hur kan dessa två glida förbi tills ett barn DÖR? och sen komma och säga att dem inte brustit?

Hur kan det skilja så mycket på kommuner med samma lagar?
"Vi har gjort vårat jobb"
Bull. Hade ni gjort det hade E levt idag. Det finns absolut inga tvivel om det.

Och ja. Jag förstår att många kommer säga att det var P och R som gjorde det inte socialen så man kan inte skylla på dem. Men det är såhär. Missbrukare är inte i sina states of minds. Missbrukare tänker inte på något annat än sin nästa drog.
Det är därför socialen finns. Deras jobb och utbildning är att se till att barn inte far illa i sånna här lägen. Deras expertis och mål är att barnen ska växa upp i trygga miljöer! Detta har inte skett här alls.

Ja allt är väldigt märkligt. På något vis känns det som om hela socionom Sverige visste om bristerna och skyndade sig ut i media och kontakter med politiker innan fup blev klar. hur kan de har gjort en internutredning som kom fram till att inget fel begåtts?
Citera
2020-05-21, 15:57
Medlem
Citat:
Det finns nallar utanför huset. Inga ljus som brinner. Jag har satt två eller tre st ljus och barnen har lämnat en nalle och en teckning (som försvann?) tidigare, nu det det tomt ut, tycker fler borde visa att Es öde är viktigt att minnas och att hon inte är bortglömd.
Fint att ni har satt ljus. Skulle göra de om jag bodde närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in