2020-05-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
INGEN vet vem/vilka som är benägna att ta sitt liv! Många som blivit överraskade kan jag säga, just för att personen som gjort det, är den sista de skulle ha gissat på!

Visst är väl möjligt. Men varför skulle han då lägga ifrån sig mobil/jacka/väska och sedan dra iväg och göra det nån annanstans? Jag tror han finns där i området. Har hänt förut att folk hittats senare inom sökområdet.
Citera
2020-05-21, 15:28
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Visst är väl möjligt. Men varför skulle han då lägga ifrån sig mobil/jacka/väska och sedan dra iväg och göra det nån annanstans? Jag tror han finns där i området. Har hänt förut att folk hittats senare inom sökområdet.

tja. Svårt att se vad som hänt. Men om vi tänker mest sannolikt. Varför hittar man jacka, mobil och väska från någon i skogen?
Citera
2020-05-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
INGEN vet vem/vilka som är benägna att ta sitt liv! Många som blivit överraskade kan jag säga, just för att personen som gjort det, är den sista de skulle ha gissat på!

Måhända att det stämmer, då vi hade ett självmord i vår krets för något år sedan.

Däremot förstår jag inte varför han skulle gå ut till Sidsjön med morsan sin och försvinna, och lämna jackan och mobilen, när det var planerat att han skulle sätta sig på tåget till farsan sin.
Citera
2020-05-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
tja. Svårt att se vad som hänt. Men om vi tänker mest sannolikt. Varför hittar man jacka, mobil och väska från någon i skogen?

Nu blir det grova spekulationer från min sida, men han var kanske kraftigt utmattad och orkade inte släpa på allt? Jackan kanske var genomblöt om det var regn? Därför jag gissar att han finns på typ 1-2km radie från där jackan hittades.
Citera
2020-05-21, 15:55
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneekerN
Måhända att det stämmer, då vi hade ett självmord i vår krets för något år sedan.

Däremot förstår jag inte varför han skulle gå ut till Sidsjön med morsan sin och försvinna, och lämna jackan och mobilen, när det var planerat att han skulle sätta sig på tåget till farsan sin.

Jag verkar ha missat vad mamman sagt om hennes tur med honom till Sidsjön. Kan någon återge vad hon sagt? Varför var dom där och varför skiljdes de åt?
Citera
2020-05-21, 16:16
Medlem
Men vad anser ni pekar på att det är ett brott bakom att sakerna ligger utspridda?
Om han kände sig jagad kanske han kastade sakerna för att kunna springa bättre? Jagad i verkligheten eller drogrusets värld.
Citera
2020-05-21, 16:24
Medlem
Citat:
Men vad anser ni pekar på att det är ett brott bakom att sakerna ligger utspridda?
Om han kände sig jagad kanske han kastade sakerna för att kunna springa bättre? Jagad i verkligheten eller drogrusets värld.

Knappast tagit livet av sig. Varför skulle man då som sagt börja klä av sig Jacka, väska, telefon och gömma sig så ingen hittar en.

Där sakerna hittades ska det ha varit genomletat av en cirka 300 personer. Exakt där. Vilket tyder på att sakerna kommit dit i efterhand.
Citera
2020-05-21, 17:15
Medlem
Citat:
Jag verkar ha missat vad mamman sagt om hennes tur med honom till Sidsjön. Kan någon återge vad hon sagt? Varför var dom där och varför skiljdes de åt?

De skulle leta några väskor som var hennes mitt ute i fucking ingenstans.

De letade på varsitt ställe och han kom ifrån henne. Hon har inte ens en bostad så varför skulle hon ha massa väskor?
Varför skulle väskorna vara ute i Sidsjön? Varför var Hannes med när han skulle till farsan? Varför var Hannes ute i Kovland? Så vitt jag vet känner han inte en käft där.

Det finns så jävla många frågor utan svar här.
Bobban är en jävligt bra grabb med fel värderingar och även fast man inte träffat honom på ett tag hade jag aldrig något ont att säga om honom och han var alltid lika jävla trevlig hela tiden.

Det är nån i Sundsvall som sitter på info, det är jag bombsäker på.
Citera
2020-05-21, 17:46
Medlem
Citat:

De letade på varsitt ställe och han kom ifrån henne. Hon har inte ens en bostad så varför skulle hon ha massa väskor?
Varför skulle väskorna vara ute i Sidsjön? Varför var Hannes med när han skulle till farsan? Varför var Hannes ute i Kovland? Så vitt jag vet känner han inte en käft där.

Bobban är en jävligt bra grabb med fel värderingar och även fast man inte träffat honom på ett tag hade jag aldrig något ont att säga om honom och han var alltid lika jävla trevlig hela tiden.

Han brukar vara med C*rl-J*n ute i kovland rätt ofta, vet inte om han känner mer folk där ute.
Tyckte också att bobban var en bra grabb förut, sen blev han helt förändrad när det började komma mer droger in i bilden, och han blev en mytoman. Det är mina åsikter iaf, men förstår att många gillar honom, men även många som ogillar honom
Citera
2020-05-21, 18:20
Medlem
Citat:

Vad menar du med att han är en bra grabb med fel värderingar? Har hans värderingar något med försvinnandet att göra tror du? Eller syftar du på att han "hamnat snett"?
Citera
2020-05-21, 19:24
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
ja, sant. Folk blir ju helt efterblivna när de inte sovit på 4 dygn och tagit en massa knark. Får hallisar och blir paranoida å det grövsta. Kan bara tänka mig hans sinnesstämning om han dessutom verkligen hade några idioter efter sig som hotade han för en skuld. Måste ha varit vettskrämd. fått för sig att gömma sig eller åka iväg med någon buss. Det som talar emot det är ju hans telefon som var urladdad och pengarna på hans kort som var orörda. de hade han ju behövt ha med sig.
Fast folk hade ju pratat med honom och inte märkt något konstigt eller att han ska ha verkat orolig vilket dom borde gjort om han hallicunerade eller var nojjig.

Citat:
Hon har sagt att dom var där och letade efter hennes väskor med kläder. Det ska enligt henne ha varit en annan kvinna som sagt att hon kastat dom där. Jag antar att det skildes åt för att fortare hitta ev väskor
Citera
2020-05-21, 21:01
Medlem
Citat:
Jag tror inte han tagit sitt liv. Och, skulle det bara så han inte sovit på 4 dygn så kan du ju göra ologiska saker.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in