2020-05-21, 13:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Helg idag, hur många döda då? +20 döda +400 fall?

Om man frågar vissa som magiskt har slutat skriva i tråden så skulle vi ha passerat 9000 döda i Stockholm enbart för flera dagar sedan, jag skulle dock gissa på att vi lär få se någonstans mellan 2 och 20 döda idag
Citera
2020-05-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det var ju ganska så uppenbart att de var "fake", eller i alla fall inte vidare relaterade till corona. Men det har spridits mkt skit ifrån foliehatarna i denna tråd. Tyvärr så har tråden dominerats ifrån dag ett av foliehattar.

Nja helt uppenbart tycker jag inte eftersom i en del av filmerna så var det folk i hazmat-dräkter som var där och hjälpte den medvetslösa. Och i dom filmer jag sett från indien så kryllade med folk med munskydd runt, och killen hade då klart o tydligt andningssvårigheter.

Men inga filmer eller vittnesmål från sverige, det är lite märkligt. Jag pendlar ju i sthlm sä jag har nästan gått o väntat lite o undrar när man får se första zombien ramla ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump säger att han kommer att avsluta sitt hydroxiklorokin recept inom några dagar efter att han avslöjat att han hade tagit det obeprövade malarialäkemedlet för att avvärja coronavirus
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8343545/Trump-finish-hydroxychloroquine-prescription-days-taking-stave-Covid-19.html
Vissa har ifrågasatt om presidenten verkligen har tagit drogen.

Han kanske får % på försäljningen. Nja, verkar som att det är rätt så många inom vården där som använder medlet. Dyker upp lite här och var folk som vittnar om det även om de kanske också får % för att säga så.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Är det presskonferens idag ?
Citera
2020-05-21, 13:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Det är väl det som rapporterats in igår som presenteras idag? Dvs lite högre än 20 idag men nära noll imorgon kanske
Citera
2020-05-21, 13:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Nja helt uppenbart tycker jag inte eftersom i en del av filmerna så var det folk i hazmat-dräkter som var där och hjälpte den medvetslösa. Och i dom filmer jag sett från indien så kryllade med folk med munskydd runt, och killen hade då klart o tydligt andningssvårigheter.

Men inga filmer eller vittnesmål från sverige, det är lite märkligt. Det måste varit fake news. Jag blev ganska bra lurad.

Indien körde dock med taktiken "damma av tallrikarna och klappa händerna innan ni ska äta" för att undvika smittan, så Indien är ett problemområde på sitt egna sätt.
Citera
2020-05-21, 13:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är det presskonferens idag ?

Det rapporteras fortfarande även utan PK, C19 tenderar att uppdatera
Citera
2020-05-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Med tanke på att sverige är i ett sent skede i pandemin å Norge ett tidigt går det inte aty jämföra. Vi får jämföra när Norge haft lika många fall som oss.
Du kan se att Sverige har mycket mer döda än Norge genom att kolla på fallen nu.

Norge har 8281 fall och 234 döda
Sverige har 31523 fall och 3858 döda

Norge testar dubbelt så mycket som här.
Citera
2020-05-21, 13:59
Medlem
HGs avatar
Då får vi vad dagens dödssiffror ligger på, men det bör nog inte vara mer än 40+.
Citera
2020-05-21, 14:00
Medlem
Det kan inte ses som mindre än ett veritabelt mirakel att Sverige lyckats ta död på så många i covid-19.

🔹 Vi hade god tid att förbereda oss på; såg först hur det skedde i Kina, sen hur det spreds genom Europa.

🔹 Vi är ett av världens mest glesbefolkade länder.

🔹 Ett av världens mest hälsosamma.

🔹 Vi är landet med flest singelhushåll på hela jordklotet.

🔹 Vi har högst skattetryck på planeten.

🔹 Vi är ett land som i normalläge kör med social distancing.

🔹 Vi skryter om vår välfärd och människosyn över hela världen.

Ändå har vi haft flest dödsfall i världen per capita senaste veckan.
Imponerande må jag säga.
Citera
2020-05-21, 14:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Varför ligger tex Skåne och Västra Götaland typ i platå-faser medans kurvorna dyker i Stockholm, Sörmland, Östergötland etc???? Har det varit lokala värmeböljor i just regioner som drabbats av högre smittspridning? Eller har Stockholmarna i april plötsligt och mot alla odds blivit bäst i Sverige på distansering?

Ökningen av nyregistrerade fall i Västra Götaland består nästan uteslutande av testad vårdpersonal. Inneliggande sjukdomsfall har sakta minskat under dom två senaste veckorna. Antal avlidna bekräftade laboratoriefall toppade vecka 16.

Den sociala distanseringen har här (västkusten) under dom senaste veckorna övergått till vad som mer liknar kalvar på grönbete. Lokala skillnader som jag inte har koll på finns säkerligen.
Citera
2020-05-21, 14:01
Medlem
crisscrosss avatar
+ 40 dödsfall
+649 smittade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem