2020-05-20, 08:44
Medlem
carltellin88s avatar
https://www.expressen.se/debatt/femi...a-sexarbetare/

Alltid något. Ett ljus i mörkret. En sån här debattartikel kommer aldrig få nåt större utrymme eller vara på förstasidan, men i alla fall. Tycker den är bra skriven. Undrar om de svenska mediafeministerna någonsin reflekterar över att de faktiskt kör över och därmed förtrycker alla de sexarbetare aldrig får komma till tals eller blir hörda för att deras åsikter inte passar in i PK etablisemangets agenda.
Citera
2020-05-20, 08:50
Bannlyst
Spelar ingen roll om det så kom ut 100 frivilliga sexarbetare med en debattartikel. De skulle bli, precis som denne blev, helt dumförklarad av alla feminister och "manliga" fittriddare.

Feministerna har bara en endaste agenda med detta, de är inte intresserade av att veta huruvida sexarbetare jobbar frivilligt. De vill inte att män ska kunna ha möjligheten att gå till prostituerade då dessa slappkärringar är så bittra med sina 12 katter + 1 afghan.

Allt handlar i grunden om makt. Kvinnan ska ha den sexuella makten i Sverige. Hade Paolo Roberto varit kändis i Tyskland eller Holland, till och med Danmark, så hade folk bara ryckt på axlarna och gått vidare.
Senast redigerad av kajhahne 2020-05-20 kl. 08:53.
Citera
2020-05-20, 09:32
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Spelar ingen roll om det så kom ut 100 frivilliga sexarbetare med en debattartikel. De skulle bli, precis som denne blev, helt dumförklarad av alla feminister och "manliga" fittriddare.

Feministerna har bara en endaste agenda med detta, de är inte intresserade av att veta huruvida sexarbetare jobbar frivilligt. De vill inte att män ska kunna ha möjligheten att gå till prostituerade då dessa slappkärringar är så bittra med sina 12 katter + 1 afghan.

Allt handlar i grunden om makt. Kvinnan ska ha den sexuella makten i Sverige. Hade Paolo Roberto varit kändis i Tyskland eller Holland, till och med Danmark, så hade folk bara ryckt på axlarna och gått vidare.
Det är just detta som kvinnan lyfter upp i sin artikel.

Feminister tystar oss frivilliga sexarbetare

Bara de sexarbetare som identifierar sig som offer får höras i det svenska feministiska rummet.
Jag gillar mitt yrke och har valt det av egen fri vilja – för det möts jag av hat och härskartekniker, skriver Lilla Lilith, sexarbetare i Amsterdam.

Jag säljer inte min kropp, jag säljer en tjänst.”
Citera
2020-05-20, 17:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne

Helt korrekt. Varje rad.
Citera
2020-05-20, 18:04
Bannlyst
Varje gång ett nytt ämne blossar upp i svenskt debattklimat så blir det en cirkus av bloggare / proffstyckare / självutnämnda experter / "forskare" / "utsatta" / enskild arbetare inom ideell organisation X / skitnödig politiker.. Trots det står debatten still minst 30 år till, men kanske plötsligt över en natt ändrar sig lagstiftningen utan någon som helst folklig omröstning. Tycker den här "demokratin" vi har, med clickbait-media som dominerande samhällsforum, fungerar sådär.
Citera
2020-05-20, 18:33
Medlem
Tänkvärd artikel på ett bra sätt, bevisar bara att alla tjejer inte är slavar, som jag skrev i en annan tråd. Tjejen som fnaskade för att köpa sig en Audi av värsting till och med skrev det i annonsen, finns säkert många som gör det men inte är över tydliga med vad som får dem att sälja sex.
Citera
2020-05-20, 19:54
Medlem
WordWarriors avatar
Frivilliga sexsäljare är regel. Inte undantag. Media ljuger ständigt om det. Är man fattig och säljer sex så är det fortfarande ett fritt val.
Citera
2020-05-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Frivilliga sexsäljare är regel. Inte undantag. Media ljuger ständigt om det. Är man fattig och säljer sex så är det fortfarande ett fritt val.
Precis jag tycker media ska börja fundera och gräva lite i vilka som tvingar svenska tjejer till Dubai för de måste väl också vara utsatta för människohandel med deras resonemang.
Citera
2020-05-21, 01:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Precis jag tycker media ska börja fundera och gräva lite i vilka som tvingar svenska tjejer till Dubai för de måste väl också vara utsatta för människohandel med deras resonemang.

Exakt! Sexhandel handlar inte om fattigdom, utan om relativ rikedom.
Citera
2020-05-21, 04:22
Medlem
carltellin88s avatar
Det är en enkel matematik. Tjejerna i fattiga öststater eller fattiga delar av asien utan utbildning kan välja på att ta ett jobb i en butik eller fabrik och tjäna 3000-5000 i månaden, eller prostituera sig och tjäna 10000+ i månaden. Och har man då en unge och föräldrar att försörja så är valet kanske inte så svårt. Så vill man hindra prostitutionen i världen så måste man stoppa fattigdomen. Men det passar inte in i PK feministernas bild där onda hallickar och torskar tvingar in tjejerna i prostitution.

För tjejer i rikare länder så handlar det också om valet mellan ett butiksjobb eller likanden för 15000-20000 kr i månaden eller att tjäna det dubbla som hora. Och har man då dyra vanor med smink, märkeskläder och handväskor så är valet kanske inte så svårt.
Citera
2020-05-21, 04:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Det är en enkel matematik. Tjejerna i fattiga öststater eller fattiga delar av asien utan utbildning kan välja på att ta ett jobb i en butik eller fabrik och tjäna 3000-5000 i månaden, eller prostituera sig och tjäna 10000+ i månaden. Och har man då en unge och föräldrar att försörja så är valet kanske inte så svårt. Så vill man hindra prostitutionen i världen så måste man stoppa fattigdomen. Men det passar inte in i PK feministernas bild där onda hallickar och torskar tvingar in tjejerna i prostitution.

För tjejer i rikare länder så handlar det också om valet mellan ett butiksjobb eller likanden för 15000-20000 kr i månaden eller att tjäna det dubbla som hora. Och har man då dyra vanor med smink, märkeskläder och handväskor så är valet kanske inte så svårt.

Sant, men "ändå inte":
Klart att många inom "sexindustrin" är där av egen fri vilja, oavsett om de är kvinnor eller män. "Klart" är också att många är inte där frivilligt.

Men så är det väl med allt här i livet?
Japp!

Finns många som är på sina jobb "för att de måste", inte för att de njuter av att gå till jobbet.
Jag ser hela kritiken mot sexindustrin som någon form av "nyleninism", dvs. kommunism:
Att folk "tvingas" till saker de egentligen inte vill göra.

Handen på hjärtat: Ville ni verkligen gå till jobbet i morse, om nu ni inte hade räkningar att betala, hade ni inte hellre legat på en badstrand i Söderhavet med en paraplydrink i näven?

Vad jag vill säga, och jag håller med henne som fick spaltutrymme i Expressen, följande:
Att vi "tvingas" att arbeta, betyder absolut inte att vi är "utnyttjade av patriarkatet" eller liknande tramserier. Oavsett om vi är brevbärare, slaktare, volvojobbare eller någon annan sorts "hora".

Inte mer eller mindre "fult" att sälja sin kropp för att dela ut Postnords brev som brevbärare, än att på något annat sätt "gå på gatan"..

Senast redigerad av kraftfoder 2020-05-21 kl. 04:59.
Citera
2020-05-21, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
https://www.expressen.se/debatt/femi...a-sexarbetare/

Alltid något. Ett ljus i mörkret. En sån här debattartikel kommer aldrig få nåt större utrymme eller vara på förstasidan, men i alla fall. Tycker den är bra skriven. Undrar om de svenska mediafeministerna någonsin reflekterar över att de faktiskt kör över och därmed förtrycker alla de sexarbetare aldrig får komma till tals eller blir hörda för att deras åsikter inte passar in i PK etablisemangets agenda.

Mkt bra artikel.

Lilla Lilith = äkta feminist <3
Feministerna= nazist kommunister (rabiata fejk feminister)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in