2020-05-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar faktiskt vara så att en del tror att det är Ingen som mördat LW.

Eftersom det är soprent på BP (ja, förutom LW:s blod och märken på viss vegetation) så är det ju ICKE så att SD kan vara GM.

Rent av så kan SD ICKE vara GM, ty han har ej lämnat några spår.

Enligt vissas logik.

Ingen har lämnat spår - och då borde följaktligen Ingen vara GM.
Vilket väl borde vara den logiska fortsättningen av vissas resonemang.
Eller?
Har jag missat nåt led?

Snyggt och underfundigt. Du är en av de skarpaste knivarna i tråden.

Reimer menar att bevisvärderingen i det nya fallet inte håller i detta indiciemål. Hen verkar därför också mena att den kompletterande bevisning som ska komma senast 17/6 är en form av nullitet.

Något kommentar till detta? (riktad till alla).
Citera
2020-05-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
I Hovrätten MÅSTE åklagarna fokusera på de viktiga bitarna, finns massor i FUP som varken han, HD eller SOA kan svara på. Den som gjorde bäst ifrån sig var målsägandebiträdet i Tingsrätten. Hon lyckades få alla tre svarslösa i många frågor. Lyssna på rättegången där SD berättar att Lena gick tillbaka till Cashen som de skulle kolla den 11 maj.
SD; hon gick tillbaka lö sö eller må nej oj måndag kan det ju inte ha varit
FL; hur vet du att Lena gick tillbaka, du träffade väl inte henne något mer eller..
SD; ja det var väl via nån chatt
FL; vilken chatt, telegram eller
SD; mycket troligt
FL; men vi har inte hittat någon sån konversation mellan er över huvud taget
SD; vi kanske ringde eller skype eller.....
VEM tror på allt hans svammel
Tingsrätten i Örebro känns som ett skämt ärligt talat

Kanske är ÅH den stora taktikern och ideologen medan målsägarbiträdet har talets gåva. Biträdande åklagaren tryckte också på bra mycket bättre än ÅH. Intressant lyssning minsann. Om det blir en pröving i HR är det bra om biträdet sköter snacket.
Citera
2020-05-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja, T var i nära relation med den saknade, sammanboende, så jag antar att det inverkade.

Det kanske inverkade. Men det kan väl för den sakens skull inte absolut uteslutas att det i detta fall inte kan finnas faktorer som gjorde att GM efter mordet agerat ”ologiskt”?
Citera
2020-05-21, 00:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Eftersom det är soprent på BP (ja, förutom LW:s blod och märken på viss vegetation) så är det ju ICKE så att SD kan vara GM.

Enligt vissas logik.

Eller?
Har jag missat nåt led?

Jo, du har missat massor. Att LW mördats står klart bortom rimligt tvivel. Att man inte hittat spår beror väl snarare på att man sökt för dåligt. Hon fick ligga för länge innan hon hittades, varför man kanske undersökte FP/MP för lite. Intrycket verkade vara som att FP snarare var en dumpningsplats mht den korta tiden undersökningen utfördes.
Citera
2020-05-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, verkligen!
Och även tidigare!
Rensa, låsa, hitta borttappad Android, sökningar redan i mars...

Det är mycket talande.

Denna biten är mycket intressant och ett vidare indicie som det klart är oklart om MGM har pressats på. Mer givande blir det kanske inte idag.

En sista grej. För de som har lite humm om juridik vore det spännande att få ett utlåtande kring NJA 2015 s. 703 vs NJA 1991 s.506. Åklagaren låser sig vid en bevisvärderingsmodell som inte är gängse genom överklagandet. Det går kanske att diskutera denna nya taktik. Är det ett genidrag eller är det bara ett slag i luften?
Citera
2020-05-21, 00:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Enligt vissas logik.

Eller?
Har jag missat nåt led?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, du har missat massor. Att LW mördats står klart bortom rimligt tvivel. Att man inte hittat spår beror väl snarare på att man sökt för dåligt. Hon fick ligga för länge innan hon hittades, varför man kanske undersökte FP/MP för lite. Intrycket verkade vara som att FP snarare var en dumpningsplats mht den korta tiden undersökningen utfördes.
Jag är inte ”en del”.
Citera
2020-05-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Kanske är ÅH den stora taktikern och ideologen medan målsägarbiträdet har talets gåva. Biträdande åklagaren tryckte också på bra mycket bättre än ÅH. Intressant lyssning minsann. Om det blir en pröving i HR är det bra om biträdet sköter snacket.

Hade ÅH varit den stora taktikern så skulle det nog inte ha blivit bakslag i TR. Sedan är det väl alltid så att måls-biträden får spela andra fiolen: åkl både håller i taktpinnen och tar alla bärande solon.

Men att det blir en prövning i HR står ju klart iom överklagan.
Citera
2020-05-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem har skrivit att det skulle vara finare att dödas av ekonomiska orsaker än av svartsjuka?
Nu beskriver du dina egna fantasier.

Det som pekar på ekonomiskt motiv är att kommunen mörkar hur projektpengarna för geotouren har använts.
Dels mörkar de hur mycket som har betalats ut och dels mörkar de om det finns någon projektredovisning.
Det är offentliga uppgifter.

Vad är det som gör att kommunen vill dölja detta?

Nej inte mina fantasier. Det är samma falang som visste med sig att LW minsann hade avslutat relationen med SD.

Varifrån har du att en förenings redovisning som lämnas in till underlag för beslut hos kommunen skulle vara offentlig?
Och även om det är så så kanske det är fråga om att kommunen tillämpar sekretesslagen fel, inte att de "mörkar". Har någon ställt en formell förfrågan? Eftersom du påstår att de mörkar så tänker jag att någon bort ha fått ett svar med motivering och eventuellt hänvisning till vilken sekretessgrund som gäller för att avslå begäran om att få ta del av uppgiften.

Det fetade: det är denna typ av foliehattsresonemang som dock lätt kan klassas som äkta fantasier, om du menar att ev förfarandefel hos kommunen skulle indikera att SD förskingrat pengar (och dessutom att LW skulle känt till det och därför mördats). Occham må kasta sig i ångest i sin grav vrålandes efter sin rakkniv.
Citera
2020-05-21, 00:42
Medlem
Citat:
Jag är inte ”en del”.

Du har fortfarande missat massor om du vill insinuera att någon i tråden skulle hävda att ingen mördat LW. Någon har gjort det men svårt att fastställa vem om inte någon kan knytas till platsen och gärningen. Och orsaken till att man inte har mycket spår trots "jättemycket bevisning" beror väl i hyfsat hög gradpå att man sökt dåligt. Jag tror ju det är svårt att stå och dunka någon så många gånger med ett tillhygge utan att något hårstrå, snordroppe, saliv eller liknande släpper från GM om inte GM bar en skyddsdräkt liknande de som håller på med dammande sprutlackering brukar ha. Men sådana spår fick väl skalbaggar etc städa bort.
Citera
2020-05-21, 00:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du har fortfarande missat massor om du vill insinuera att någon i tråden skulle hävda att ingen mördat LW. Någon har gjort det men svårt att fastställa vem om inte någon kan knytas till platsen och gärningen. Och orsaken till att man inte har mycket spår trots "jättemycket bevisning" beror väl i hyfsat hög gradpå att man sökt dåligt. Jag tror ju det är svårt att stå och dunka någon så många gånger med ett tillhygge utan att något hårstrå, snordroppe, saliv eller liknande släpper från GM om inte GM bar en skyddsdräkt liknande de som håller på med dammande sprutlackering brukar ha. Men sådana spår fick väl skalbaggar etc städa bort.
Du kanske scrollar förbi vissa skribenter som menar på just detta: frånvaron av spår är att betrakta som frånvaron av GM (om man hårdrar det).
Sen finns varianter på självmord, barmhärtighetsmord, god gärning.
Och då har jag ännu inte nämnt ”teorin” att LW i själva verket är en agent och hela ”mordet” en skenmanöver.

Jag delar inte någon av dessa uppfattningar.
Citera
2020-05-21, 01:20
Medlem
Citat:

Enligt vissas logik.

Eller?
Har jag missat nåt led?

I sammanhanget kan det kanske vara någotsånär relevant att även påminna om Hidings logiska slutsatser ang frånvaron av spår på BP: hon menade ju i sin stämningsansökan att den totala frånvaron av påträffade spår från någon annan än LW på BP talade för SD som GM.

Samma klass på resonemanget. Fast bara omvänt.😐
Senast redigerad av Rubar 2020-05-21 kl. 01:25.
Citera
2020-05-21, 01:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
I sammanhanget kan det kanske vara någotsånär relevant att även påminna om Hidings logiska slutsatser ang frånvaron av spår på BP: hon menade ju i sin stämningsansökan att den totala frånvaron av påträffade spår från någon annan än LW på BP talade för SD som GM.

Samma klass på resonemanget. Fast bara omvänt.😐
Men om valet står mellan Ingen och SD så väljer jag SD.
Alla dar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in