2020-05-20, 21:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jaha ja, då kör vi igen då..!

Att SD inte är ute och letar burkar sedan han släpptes beror antagligen på att han visste att det skulle komma en överklagan och han spenderar varje minut åt att lusläsa allt om fallet på Flashback och FUP för att hitta alla kryphål han kan finna. På nåt vis får jag känslan av att han egentligen skulle vilja företräda sig själv i rätten...

Jag är nästan säker på att den 11e maj var ett rent genrep för att se om hans plan för den faktiska morddagen skulle hålla samt att bädda lite för andra tänkbara gärningsmän genom att så frön hos polisen angående mystiska gestalter som varit sugna på mobiltelefoner. I synnerhet kvinnors mobiltelefoner ?
Han klockade säkert sig själv och varje minut var av betydelse.

Är det nån som har koll på hur hans dator betedde sig den kvällen (11e) med aktiviteter VS icke aktiviteter?
Går det att jämföra tidsaspekterna (oberoende på VILKEN tid på kvällen/natten) som Lena var ute och "hallå:ade" honom på fredagen tills att nästa kontakt mellan henne och SD som skulle kunna matcha tidsspannet för själva mordnatten?
Givetvis finjusterades tidsförloppet efter utövat genrep och möten med hundägare osv.

Minns jag fel eller hade han inte tom placerat ut en cykel på cykelbanan som skulle ha varit stulen sedan tidigare och som han även ringde till polisen om under helgen? Även där fanns väl säkert en genomtänkt tanke som ingick i planen.
Även jag är helt inne på att han varit ute och rekat, jag tror också att han klockat både sej själv och polisen.

Som om inte FUP är stor nog så önskar jag flera listor med SD:s digitala aktiviteter.
Det skulle vara mycket intressant, och förmodligen väldigt givande, att se hans normala (för honom) mönster, inte minst nattetid.
Fler datum än 11-12 och 14-15/5 2018 alltså.

Om han till exempel brukar titta på sidor nattetid, under typ 1 sekund.
Och hur ofta (sällan?) han prickar in att öppna en sida 00.00.00
1 chans på 86.400
Det som han lyckades med natten mellan 14 och 15/5.

Enligt vissa.
Citera
2020-05-20, 21:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ni är några stycken som inte tror att SD är gärningsmannen. Respekterar det för jag är inte lika säker längre. MEN Ni skriver en massa jävla skit och kränker en brutalt mördad kvinna. Så ut med språket NU.......vem är det som begått detta mord? Att häckl och vantala en död och brutalt mördad människa är så jävla lågt! Säg istället varför, hur, och om etc. Varför ni tycker/tror/vet som ni gör? Ja du Smhf lär ju inte haft ett enda ligg i ditt liv. Är det så? a just det...du behöver inte svara. Lägg ner bara med påhopp på någon som är död och inte kan försvara sig.

Det verkar faktiskt vara så att en del tror att det är Ingen som mördat LW.

Eftersom det är soprent på BP (ja, förutom LW:s blod och märken på viss vegetation) så är det ju ICKE så att SD kan vara GM.

Rent av så kan SD ICKE vara GM, ty han har ej lämnat några spår.

Enligt vissas logik.

Ingen har lämnat spår - och då borde följaktligen Ingen vara GM.
Vilket väl borde vara den logiska fortsättningen av vissas resonemang.
Eller?
Har jag missat nåt led?
Citera
2020-05-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jamen han är bensäker på att LW inte hade andra förhållanden. Hon var inte sådan (här är det ju alltså PJ som då ser ned på en kvinna som kanske dejtar intensivt, något han klankar på skribenter här i tråden att de hittar på skit om LW). Han framställer det alltså som att han har en idealiserad bild av LW, om PJ inte legat med henne så kan hon inte legat mednågon annan. Och som grädde på moset då att om hon hade varit med just honom så skulle hon varit safe... 😳
Jag tolkade honom som att han trodde att det var mer hastigt påkommet agg som utlöste mordet. Då hade det hjälpt om hon var i Gbg den kvällen istället för hemma. Nu, med mer info, kan man misstänka annan planering och det kan stämma att GM hade fullbordat mordet senare om det inte blivit av 14/5. Samtidigt skulle jag kunna tänka mig att nästan alla runt LW kände att de borde varit där för henne och skyddat henne, om inte annat med att starkare hjälpa henne bort från SD. Det tror jag verkligen inte varit enkelt.
Jag beklagar verkligen deras sorg och hoppas att de får bevara sina ljusa minnen av Lena.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-05-20 kl. 21:21.
Citera
2020-05-20, 21:27
Medlem
Citat:
Jamen han är bensäker på att LW inte hade andra förhållanden. Hon var inte sådan (här är det ju alltså PJ som då ser ned på en kvinna som kanske dejtar intensivt, något han klankar på skribenter här i tråden att de hittar på skit om LW). Han framställer det alltså som att han har en idealiserad bild av LW, om PJ inte legat med henne så kan hon inte legat mednågon annan. Och som grädde på moset då att om hon hade varit med just honom så skulle hon varit safe... 😳

Okej, jag har inte koll på olika nick här på fb relaterat till personer i förundersökningen, förutom det nick som HD använde sig av så jag tänkte inte alls i dom banorna.
Citera
2020-05-20, 21:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag minns också möbel-killen som jobbade/ar i en affär i Ö-bro när LW skulle köpa en soffa hon tog sig dit i många *ärenden*, sen messar hon en väninna om möbel-killen, och berättar sina känslor om möbel-killen för väninnan, som tur var så var/är han homosexuell.och slapp fastna i själasörjarens klor.

Ja, precis. Det var ungefär som modus operandi från en 16 åring som vid första anblick bestämt sig för att någon pojkbandsidol är mr right.
Citera
2020-05-20, 21:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
I Förhör 19 med SD: ( alltså dagen för bakhållsincidenten)
FL; fredagen den 11 maj har du gjort en sökning 11:32 på jobbdatorn via google ”find my android” i vilket syfte ?
SD;vet inte
FL ;men vad skulle du kunna ha för syfte med en sån sak
SD; att jag vill ta reda på var en android-telefon finns eller vilka enheter som är inloggade på nåt visst konto.........
Lena hade android
Varför pressade man inte SD gällande detta vid rättegången ??
Exakt samma teknik använder SOA.
När han blir ställd slänger han tillbaka den obekväma frågan med ett påstående som är avsett att idiotförklara, förlöjliga och förminska frågeställaren.
Vid det här laget borde åkl ha genomskådat taktiken, och kan därför förhoppningsvis bemöta den bättre i HR.
Citera
2020-05-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Okej, jag har inte koll på olika nick här på fb relaterat till personer i förundersökningen, förutom det nick som HD använde sig av så jag tänkte inte alls i dom banorna.

Nicket har väl inget med vad han säger i förhöret? Eller vad menar du?
Att kläcka ur sig att hon skulle ha levt om hon följt med honom är lite väl, tja... Bror Duktig?
Citera
2020-05-20, 21:39
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Bra där 👍
I Hovrätten MÅSTE åklagarna fokusera på de viktiga bitarna, finns massor i FUP som varken han, HD eller SOA kan svara på. Den som gjorde bäst ifrån sig var målsägandebiträdet i Tingsrätten. Hon lyckades få alla tre svarslösa i många frågor. Lyssna på rättegången där SD berättar att Lena gick tillbaka till Cashen som de skulle kolla den 11 maj.
SD; hon gick tillbaka lö sö eller må nej oj måndag kan det ju inte ha varit
FL; hur vet du att Lena gick tillbaka, du träffade väl inte henne något mer eller..
SD; ja det var väl via nån chatt
FL; vilken chatt, telegram eller
SD; mycket troligt
FL; men vi har inte hittat någon sån konversation mellan er över huvud taget
SD; vi kanske ringde eller skype eller.....
VEM tror på allt hans svammel
Tingsrätten i Örebro känns som ett skämt ärligt talat
Citera
2020-05-20, 21:40
Medlem
Citat:

Citat:
Att kläcka ur sig att hon skulle ha levt om hon följt med honom är lite väl, tja... Bror Duktig?

Jag känner att det börjar bli OT. Jag trodde att du avsåg vad han skrivit här på forumet och det har jag ingen koll på.
Citera
2020-05-20, 21:44
Medlem
Citat:

Jag kan fortfarande inte se vad det har med Bror Duktig att göra. Det är ett önsketänkande – om hon hade följt med så hade hon levt - inte för att han är så himla bra utanför att situationen hade varit annorlunda. Så ser jag det. Punkt.
Citera
2020-05-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ni är några stycken som inte tror att SD är gärningsmannen. Respekterar det för jag är inte lika säker längre. MEN Ni skriver en massa jävla skit och kränker en brutalt mördad kvinna. Så ut med språket NU.......vem är det som begått detta mord? Att häckl och vantala en död och brutalt mördad människa är så jävla lågt! Säg istället varför, hur, och om etc. Varför ni tycker/tror/vet som ni gör? Ja du Smhf lär ju inte haft ett enda ligg i ditt liv. Är det så? a just det...du behöver inte svara. Lägg ner bara med påhopp på någon som är död och inte kan försvara sig.

Desvärre så framkommer en bild i FUP av LW som en inte alltigenom sympatisk person. Det är ju lättare att häckla en skenhelig person än en som inte är det. Ett problem för LW själv som kommer fram ganska tydligt av förhören kring anmälan om ofredande var ju just det. Hon ville inte att det skulle råka komma ut att pastorn ligger med grannens karl och också skickat halvporriga bilder. Det att hon upprätthåller en prydlig fasad kan ju också innebära att andra får felaktiga förväntningar, vare sig det gäller ett sexuellt förhållande som för henne är för skoj skull eller att hon exempelvis inte klarade av att klargöra för SD att hon inte uppskattade oväntade besök (men om han hade fika eller presenter var det tydligen ok).
Citera
2020-05-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag kan fortfarande inte se vad det har med Bror Duktig att göra. Det är ett önsketänkande – om hon hade följt med så hade hon levt - inte för att han är så himla bra utanför att situationen hade varit annorlunda. Så ser jag det. Punkt.

Då skulle han alltså veta att GM var så förbannad eller nåt på LW just då men inte bli så arg nästa vecka eller månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in