Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
I følge VGs opplysninger skal TH ha vært opptatt av å sjekke alle rom og gjennomsøke huset.
Hvorfor startet han ikke da med det første og mest nærliggende rommet, baderommet, som ligger i umiddelbar nærhet til inngangspartiet?
Han skal allerede ha merket seg diverse spor og at ting ikke stemte da han kom hjem fra jobb. Dørmatten skal ha ligget skjevt og lysene var slått på.
Det kan være nettopp fordi døren var lukket igjen.
Det første han så var at entréen var rotete, klær på gulvet, på en måte som var unormalt. Han ropte kanskje på AEH, det vil jeg tro - uten å få svar. Han befinner seg da i entréen og det er da ulogisk at hun ikke svarer, hvis hun er på badet like ved, dessuten er døren lukket, og ser ryddig ut. Vi vet at TH ringte til AEH da han kom hjem. Kanskje gikk han dit ringelyden kom fra (hvis mobilen ikke var lydløs), fulgte rotet, eller begge deler. Kanskje valgte han heller å gå i retningen, der "pipelydene" fra hunden kom fra, i stedet for inn på badet. Da han fant trusselbrevet, så kan jeg forestille meg at han var i sjokk.
Når sjokket legger seg, så tenker man som oftest annerledes, og hukommelsen kommer (som oftest) tilbake.
Politibetjentene som møtte TH på bensinstasjonen beskrev THs oppførsel, slik jeg vil beskrive en person i sjokk.
Har du noen gang opplevd å være i sjokk?