2020-05-20, 23:26
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Bara jag som tycker synd om Paolo? Jag är rädd att han inte klarar sig igenom det här.

Du tycker han gjort rätt liksom? Om det vore hans dotter som sålde? Stackars utsatta tjej. PR ska skämmas och publikt be om ursäkt för att inte kunna kontrollera sin sparris, han är ju gubbslemmet personifierad. Hans partner kunde ju typ vara hans dotter! Tvi! Fy! Paolo, be om ursäkt för vad ni så kallade män utsätter oss för! Förtryck och utnyttjande!
Citera
2020-05-20, 23:27
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Bara jag som tycker synd om Paolo? Jag är rädd att han inte klarar sig igenom det här.

Är det synd om hans begär?
Citera
2020-05-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Vore intressant om någon granskade hans recept i hans böcker. Skulle inte förvåna mig om han Terjat en del från riktiga kockar.

Men snälla du. Trodde du verkligen han skrivit dem själv?
Citera
2020-05-20, 23:30
Medlem
Citat:
Väldigt äckligt av honom men JA, tycker synd om honom. Även om han förtjänar det. Han har verkligen förstört sitt liv med sitt äckliga macho-leverne. Detta var garanterat inte första gången. Men jag är inte som Paolo. Jag gillar inte att plåga utsatta människor. Hoppas han kan fylla sitt hål på ett annat sätt än att stoppa kuken i horor och börjar inse att det bara har med en kass kvinnosyn att göra. Vill han bli ”hel” så är det annat som behövs göras
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-05-20 kl. 23:33.
Citera
2020-05-20, 23:31
Medlem
Citat:

Han älskar sig själv för mycket för att ta livet av sig.
Citera
2020-05-20, 23:31
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du tycker han gjort rätt liksom? Om det vore hans dotter som sålde? Stackars utsatta tjej. PR ska skämmas och publikt be om ursäkt för att inte kunna kontrollera sin sparris, han är ju gubbslemmet personifierad. Hans partner kunde ju typ vara hans dotter! Tvi! Fy! Paolo, be om ursäkt för vad ni så kallade män utsätter oss för! Förtryck och utnyttjande!

Det var en 30årig kvinna, kunde lika gärna träffats på krogen.

Paolos unga tjej var hon själv som raggade upp honom.

Så chill
Citera
2020-05-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Han älskar sig själv för mycket för att ta livet av sig.
Säg inte det. Ett aggressivt skal döljer ofta ett bräckligt inre
Citera
2020-05-20, 23:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Paolos problem är, förutom sexköpet i sig, att han satt sig på så j-a höga hästar. Hade han inte kallat sina följare för syltryggar för att de inte sprungit milen före 06.00, och allt annat, så hade inte fallet blivit så hårt.

Jag tror att det bidrog till att han så snabbt blev paria. Plus att han har uttalat sig väldigt tydligt mot kvinnors rättigheter. Är med och grundar klubbar som den där "il barbiere nascosto" med mottot i stil med "gå över lik för att njuta, alltid, kompromissa aldrig". Det ser inte bra ut i ljuset av sexköpet (eller om det nu var oaktsam våldtäkt, det är inte vår sak att bedöma).

Tycker synd om honom dock - drevet har inte varit milt - och hoppas att han kan finna nån mening bortom det materiella.

Vad har han sagt som har varit emot kvinnors rättigheter då?
Citera
2020-05-20, 23:34
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:

Tror någ inte kvinnan varit upphetsad som han.
Citera
2020-05-20, 23:36
Medlem
JaffarByn163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlettoscara
Tittade lite på denna - https://youtu.be/ccqEpz_Ej9U

Ganska grandiosa planer dem hade tillsammans. Bygga utekök, han får det att låta väldigt enkelt att tillverka vin. Får nästan lite ont i hjärtat av att se det där och veta hur han måste känna nu. Får dock en lite olustig känsla när jag ser Paolo och Elin bredvid varandra, nästan som att hon inte beter sig naturligt ihop med honom. Svårt att beskriva. Vet inte om någon annan känner samma sak? Hon känns lite tillgjord på något vis, men det kanske bara är så hon är som person.

Ångestframkallande inte minst för honom själv om han skulle titta på denna video och minnas forna tider när allt var som vanligt. Tragiskt.

Känner samma sak när jag kollar på det klippet. Han var så lycklig där. Tragiskt allting.
Citera
2020-05-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Vad har han sagt som har varit emot kvinnors rättigheter då?
Vad har han inte sagt?!
Han kallar sig själv militant ANTIfeminist. Det säger väl allt?!
Citera
2020-05-20, 23:37
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Om man fortsätter ha den här triviala saken på löpet varje dag kommer Stockholms-syndromet börja verka, man kan redan nu se tecken i tråden. Visst paolo är klandervärd och har sårat en massa människor. Men drev upplevs som mobbning, vilket de flesta tar avstånd emot- man fylls med en olustkänsla när alla dessa människor blir sekundärkränkta och vissa gråter ut i kanaler för uppmärksamhet.

Man börjar tänka i banor som att de största mobbarna lever för en sådan händelse, och då är det inte menat metaforiskt, utan använder sig av ett enskilt exempel för att bedriva politisk propaganda.

Vi har ju redan sett nu att efter Paolos sexköp vill Socialdemokraterna höja straffet, Linda Snecker menar att fängelsestraff inte påverkar gängbrottslighet - det spelar ingen roll om man döms till 1 eller 5 år. Men när det kommer till sexköp är gäller inte längre principen.

Vilka tror hon ligger bakom trafficking-verksamheten? Är det inte just gängkriminella? Dvs. genom att straffa så många som möjligt under lång tid kan man förhindra en massa brott- dessa personer mördar, slår/våldtar sin partner, bedriver människohandel, organiserar drogförsäljning osv. Gängkriminella mördar inte enbart, utan de utövar våld på alla tänkbara nivåer.

Politiker måste fan vakna.

Man har sån jävla världsfrånvänd syn på i princip allting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in