2020-05-20, 22:13
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
En mycket obehaglig kvinna. Verkar gå i Tegnells ledband. Bortförklaringarna var plågsamma att höra och jag tog nästan fram skämskudden. Värst var snacket om att covid var mindre smittsamt än man trodde. Undrar just hur många imbecilla människor som hörde henne påstå detta och som p g a det hon sa kommer att springa runt och trängas i affären och caféer mm i helgen 😟

Helt makalöst. Tur att programmet går att se flera gånger. Måste se detta åter igen. Ja vilken miss, vem kan lita på dessa människor igen? Hur kan inte enkelt sunt förnuft förstå att om man har överbeläggning på IVA, man har massor med rapporter som säger att många obehagliga effekter långsiktigt av viruset. Sen sitter dem i excel och räknar ut detta samtidigt som IVA sköterskorna går på knäna och börjar gå in i väggen av denna fruktansvärda etiska stress de går igenom varje dag

Ja mycket som är underligt med detta virus, sa även Britton och virologen. När man säger så ska man verkligen ha respekt och inta en stor försiktighet att föra ut denna smitta helt öppet i samhället.

Att vi inte reagerar tolkar jag enbart som att vi blivit normaliserade inför detta agerande från alla myndigheter, experter och regering.
Citera
2020-05-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför ska du lägga ditt liv i deras händer? Stäng in dig med jävla massa burkmat om du är skraj för viruset. Det hade jag gjort om jag trott att FHMs rekommendationer var ”galenskap”.

Tycker det här argumentet är lite märkligt, faktiskt. Hur resonerar du här, utgår du från att alla är miljonärer och kan strunta i att jobba en hel vår och sommar?

Tycker inte det känns som någon realistisk bild av befolkningen, där trots allt de flesta måste arbeta för sin inkomst... Eller menar du att personen skall försöka få någon form av bidrag, eller hur tänker du? Vilket bidrag kan man söka, menar du isf?

Genuint nyfiken, då detta argument kommit upp ett otal ggr i tråden, men ingen lyckas försvara argumentet riktigt, när man konfronterar dem med hur det ser ut i verkligheten...
Citera
2020-05-20, 22:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/immunologen-om-antikroppstesterna

Läkaren om antikroppstesterna: ”Man kan vara immun trots negativt resultat”

Den analys Petter Brodin syftar till handlar om att testerna togs i april, och därför kan resultatet visa hur det såg ut i Sverige runt vecka 15 – inte nu. Han menar också att testerna kanske inte ger hela bilden av hur många som faktiskt har varit smittade av corona:

– Det kan vara så att man har en mild infektion och väldigt svaga mätbara antikroppar, men det betyder inte att man saknar immunitet. Man kan alltså ha viss immunitet trots att antikroppstestet är negativt.

Petter Brodin förklarar det möjliga mörkertalet med att antikroppstestet inte är perfekt, och att antikroppar inte är det enda skyddet kroppen har.

De vita blodkropparna minns nämligen viruset och svarar snabbt vid en ny infektion. Det syns inte i testerna, men är en viktig faktor att ta med när resultatet analyseras.

Om man lyckas komma över 40 procent i en stadsdel i New York så har vi långt kvar i jämförelse hur man än räknar...

"Over 40% of tested residents in just one Bronx neighborhood were found to have COVID-19 antibodies — a result that, Governor Andrew Cuomo said Wednesday,"
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Siffrorna på smittade stiger nu i många länder runt om i världen som har tropiskt klimat eller årstidssommar sedan ett antal veckor tillbaka. Vilket torde tyda på att viruset inte nödvändigtvis vis minskar i Europa pga av det varmare vädret. Många drömmer ju tydligen om att bokstavligen isolera bort viruset men hur ska det gå till när en stor del av världen inte kan det?

Smittan flyttar sig mer och mer till Ryssland, Sydamerika, Afrika och länder i Asien.

I EU minskar det nu. Jag tror inte nödvändigtvis det beror på värmen utan på att första vågen blåst igenom här.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast Britton är ju matematiker. Han använder sig av de data som finns tillgängliga. Om FHM presenterar siffror som inte stämmer, så kan man ju inte beskylla Britton för det?!
Eller?

Om någon ber mig räkna ut totalen av två personers ålder, men anger fel siffror, så kan jag ju aldrig räkna rätt hur jag än bär mig åt..

Han tog på sig att han var helt fel ute så jag förstår inte vad du försvarar här? Britton är inte Tegnell, han medgav att han var ute och cyklade på bästa sändningstid. Hedersamt agerande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Tycker det här argumentet är lite märkligt, faktiskt. Hur resonerar du här, utgår du från att alla är miljonärer och kan strunta i att jobba en hel vår och sommar?

Tycker inte det känns som någon realistisk bild av befolkningen, där trots allt de flesta måste arbeta för sin inkomst... Eller menar du att personen skall försöka få någon form av bidrag, eller hur tänker du? Vilket bidrag kan man söka, menar du isf?

Genuint nyfiken, då detta argument kommit upp ett otal ggr i tråden, men ingen lyckas försvara argumentet riktigt, när man konfronterar dem med hur det ser ut i verkligheten...

Det du faktiskt indirekt säger är ju att ekonomi och pengar är extremt viktigt.
Så talet om liv är viktigare än pengar är lite av en floskel som du just exemplifierade.
Citera
2020-05-20, 22:18
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sluta vara löjlig. Vitryssland är ett rätt liberalt och förhållandevis modernt land där speciellt den unga befolkningen är väldigt uppkopplad. Hade det varit en massdöd o Vitryssland så hade vi garanterat märkt det. Vi märkte förfan döda i Iran, ett samhälle som är mycket längre bort och mer stängt mot o världen än Vitryssland.

I Vitryssland går folk och tittar på fotboll, de går på restaurang, hos frisören, de går till nattklubbar och pubar. Inga stängda skolor. Och ändå ingen massdöd.
Märkte du de döda i Iran? Har du någon slags telepatisk förmåga? Vi har bara fått de siffrorna från Iran som regimen givit ifrån sig. Samma med Vitrysslands regim som förresten är välkänd för att tysta journalister.. Det är bara att Googla om du vill veta mer.
Citera
2020-05-20, 22:19
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Försökte hitta någon värre än Svetsaren och Massmördaren Tegnell. Men jag kom inte på någon värre(ej Svensk i alla fall)

Men din Tegnell är ju verkligen känd för att ha rätt https://tegnellcitat.se/
Oj herrejäklar...
Som jag sade häromdagen; killen är farlig.
Citera
2020-05-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Har följt dig i tråden och funderat på varför du har ändrat dig från att vara en... Men precis som jag trodde så visar du ditt rätta jag.

Ja men vad fan vinner man på att sitta och gnälla om hur värdelöst Sverige är??
Det är som en pilot som störtar med planet bara gnäller över hur jävla uselt planet är istället för att försöka hindra katastrofen.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
You just don’t get it, and that’s okay. Time will tell.

Indeed, fast att det var en pandemi som drabbar äldre, multipelsjuka och tjocka stod klart rätt hastigt. Ingenstans dör friska människor. Ändock skriker ni dårar och kräver lockdowns. Sinnesjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Han blev tillsagd på skarpen att hålla käften eller förlora uppdrag, bidrag, heder och ära, av personer med makt.

Det har varit smutsiga påhopp, forna kollegor har blivit helt vansinniga. Jag kommer inte medverka i debatten längre, säger professor Björn Olsen.

Ja, den där j-a landsförrädaren kan gott ruttna bort. Eller emigrera till Ryssland.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79

Om jag hade ansett att FHM och AT är kompletta ”galningar” som just nu utför ett ”folkmord” på Sveriges befolkning skulle jag absolut inte gå till något jävla jobb. Jag hade i första hand barrikaderat mig i min lägenhet men helst ute på mitt landställe. Hade jag inte haft något landställe hade jag övervägt att bryta mig in på någon annans landställe.

Gå till jobbet med knuten näve i fickan när ett folkmord pågår?! Är du från vettet människa??!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in