2020-05-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, jag förstår det men tycker ändå det är en märklig kommentar, särskilt om han verkligen tror det är SD.

Okej, ja då uppfattar vi olika: för mig påminner det om den typen av kommentar som de flesta av oss yttrar efter en olycka... om jag hade gått där istället så hade inte ... om hon/han hade gjort si eller så så hade inte..., m.m. Man försöker mentalt snurra tillbaka bandet, trots att man vet att det inte går.
Citera
2020-05-20, 19:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Han for väl ned samma dag som LW mördades, han hade möte morgonen därpå. Men hans möte sammanföll ju då med födelsedagsfirandet. Hon skulle ju ändå till Norge därefter.

Även om LW skippat födelsedagsfirandet för barnet så är det väl ingen garanti att hon inte skulle dödats vid annat tillfälle om nu någon som var vred på henne hade bestämt sig för att göra det.

Synd att inte LW hade samma känsla för stil som 60-tals sirenerna Anita Pallenberg och Marianne Faithfull, men det förutsätter ju öppenhet om valet att vara lössläppt i sin livsstil. Faithfull käkade sig fet för att Jagger skulle sluta hänga efter henne.

Stämmer det var ju planerat att hon skulle till Norge, dagen efter mordet.
Citera
2020-05-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Svartsjuka är förstås överbevisad, men det syns i FUP att utredningen grävt i för andra för uteslutanden. Det framgår tydligt tycker jag att det inte finns andra med samma "engagemang" som SD. Och överhuvudtaget är hans beteende med t.ex. smygfotande genom hennes fönster+ att han hade hennes dörrkod mm, udda och uppseendeväckande. Att han höll koll på HDs mail och kanske dotterns framgår också.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Att svartsjuka finns/fanns med i bilden är inte så konstigt, med alla karlar LW själasörjaren omgav sig med, det var många hon hade intimt förhållande med, som dög för stunden, när inte SD kunde ställa upp på hennes inviter.

Vilka personer hade L*na Wesstr*m intima förhållanden med utöver den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD som utnyttjade LW som sin egen sexdocka genom att ha manipulerat LW så vederbörande trodde på både guld och gröna skogar. "Peeping Tom" tillät inte att LW var otrogen, LW var SD's alldeles egen lilla sexdocka och ingen annans.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-20, 19:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Okej, ja då uppfattar vi olika: för mig påminner det om den typen av kommentar som de flesta av oss yttrar efter en olycka... om jag hade gått där istället så hade inte ... om hon/han hade gjort si eller så så hade inte..., m.m. Man försöker mentalt snurra tillbaka bandet, trots att man vet att det inte går.

Fast nu var det väl inte någon olycka, någon verkar sannerligen ha varit målmedvetet ambitiös att mörda LW. Om det är gjort i ett tillfälligt och hastigt uppkommet raseri så kanske det inte varit fara om bara GM berövatstillfället just då. Men det kan likväl vara någon som närt ett agg som inte är lika lätt övergående..
mañana
Citera
2020-05-20, 19:55
Medlem
letsdoits avatar
Betr. tid. diskuterade Nordsjö-loggar återfinns en av LW tagen bild i Aktbil. 164 Del A, s. 270 (långfredagen 180330 kl. 10:27:41). Bilden talar för att SD:s efterloggning är korrekt:
https://coord.info/GLWCWH9D
(Se äv. Aktbil. 145, s. 96: 180514 kl. 20:13:33 Telegram till SD)
Citera
2020-05-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vilka personer hade L*na Wesstr*m intima förhållanden med utöver den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD som utnyttjade LW som sin egen sexdocka genom att ha manipulerat LW så vederbörande trodde på både guld och gröna skogar. "Peeping Tom" tillät inte att LW var otrogen, LW var SD's alldeles egen lilla sexdocka och ingen annans.

Mvh/ @JokerMannen

Nehej du, det fanns flera partners. Och även en möbelhandlare hon suktade efter som dock var homosexuell. LW berättade för Pernilla att en del berömde henne för att vara bästa ligget de haft.
LWverkar varit obekväm i sitt eget skinn till viss del dock. Å ena sidan vill hon vara fri, maniskt visa att hon inte är en pryd pastor, eller vadsom men hon lyckas inte hantera förhållanden med så slappa tyglar, hon blir ganska kontrollerande själv. Inte bara i förväntning om SD, JS blir också lite märkligt behandlad liksom hans kompis.
Citera
2020-05-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
I Förhör 19 med SD: ( alltså dagen för bakhållsincidenten)
FL; fredagen den 11 maj har du gjort en sökning 11:32 på jobbdatorn via google ”find my android” i vilket syfte ?
SD;vet inte
FL ;men vad skulle du kunna ha för syfte med en sån sak
SD; att jag vill ta reda på var en android-telefon finns eller vilka enheter som är inloggade på nåt visst konto.........
Lena hade android
Varför pressade man inte SD gällande detta vid rättegången ??

Bra där 👍
Citera
2020-05-20, 20:29
Medlem
Citat:
Fast nu var det väl inte någon olycka, någon verkar sannerligen ha varit målmedvetet ambitiös att mörda LW. Om det är gjort i ett tillfälligt och hastigt uppkommet raseri så kanske det inte varit fara om bara GM berövatstillfället just då. Men det kan likväl vara någon som närt ett agg som inte är lika lätt övergående..
mañana

Jag känner inte så många som varit med om mord så jag kan inte relatera till det - kan bara jämföra med när något väldigt "olyckligt" händer om nu det är en bättre formulering. I övrigt uppfattar jag det som att du säger precis vad jag säger?. Kan inte se att det finns något grandiost hos PJ i den kommentaren, det var bara det jag ville ha sagt. Jag reserverar mig för att jag har missuppfattat ditt inlägg totalt. Kan så vara.
Citera
2020-05-20, 20:40
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Nehej du, det fanns flera partners. Och även en möbelhandlare hon suktade efter som dock var homosexuell. LW berättade för Pernilla att en del berömde henne för att vara bästa ligget de haft.
LWverkar varit obekväm i sitt eget skinn till viss del dock. Å ena sidan vill hon vara fri, maniskt visa att hon inte är en pryd pastor, eller vadsom men hon lyckas inte hantera förhållanden med så slappa tyglar, hon blir ganska kontrollerande själv. Inte bara i förväntning om SD, JS blir också lite märkligt behandlad liksom hans kompis.

Jag minns också möbel-killen som jobbade/ar i en affär i Ö-bro när LW skulle köpa en soffa hon tog sig dit i många *ärenden*, sen messar hon en väninna om möbel-killen, och berättar sina känslor om möbel-killen för väninnan, som tur var så var/är han homosexuell.och slapp fastna i själasörjarens klor.
Senast redigerad av Smhf 2020-05-20 kl. 20:45.
Citera
2020-05-20, 20:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Betr. tid. diskuterade Nordsjö-loggar återfinns en av LW tagen bild i Aktbil. 164 Del A, s. 270 (långfredagen 180330 kl. 10:27:41). Bilden talar för att SD:s efterloggning är korrekt:
https://coord.info/GLWCWH9D
(Se äv. Aktbil. 145, s. 96: 180514 kl. 20:13:33 Telegram till SD)

Om jag minns rätt, så läste jag något som Lena skrivit (till någon) så att jag förstod att de hade åkt tillsammans på Nordsjö- geocachingen. Minns inte exakt, men jag har för mig att hon inte loggade för att hon inte ville att det skulle komma fram att de var tillsammans.

Du har inte lust att citera texten från Telegram?
Citera
2020-05-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag känner inte så många som varit med om mord så jag kan inte relatera till det - kan bara jämföra med när något väldigt "olyckligt" händer om nu det är en bättre formulering. I övrigt uppfattar jag det som att du säger precis vad jag säger?. Kan inte se att det finns något grandiost hos PJ i den kommentaren, det var bara det jag ville ha sagt. Jag reserverar mig för att jag har missuppfattat ditt inlägg totalt. Kan så vara.

Jamen han är bensäker på att LW inte hade andra förhållanden. Hon var inte sådan (här är det ju alltså PJ som då ser ned på en kvinna som kanske dejtar intensivt, något han klankar på skribenter här i tråden att de hittar på skit om LW). Han framställer det alltså som att han har en idealiserad bild av LW, om PJ inte legat med henne så kan hon inte legat mednågon annan. Och som grädde på moset då att om hon hade varit med just honom så skulle hon varit safe... 😳
Citera
2020-05-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag minns också möbel-killen som jobbade/ar i en affär i Ö-bro när LW skulle köpa en soffa hon tog sig dit i många *ärenden*, sen messar hon en väninna om möbel-killen, och berättar sina känslor om möbel-killen för väninnan, som tur var så var han homosexuell.och slapp fastna i själasörjarens klor.

Ni är några stycken som inte tror att SD är gärningsmannen. Respekterar det för jag är inte lika säker längre. MEN Ni skriver en massa jävla skit och kränker en brutalt mördad kvinna. Så ut med språket NU.......vem är det som begått detta mord? Att häckl och vantala en död och brutalt mördad människa är så jävla lågt! Säg istället varför, hur, och om etc. Varför ni tycker/tror/vet som ni gör? Ja du Smhf lär ju inte haft ett enda ligg i ditt liv. Är det så? a just det...du behöver inte svara. Lägg ner bara med påhopp på någon som är död och inte kan försvara sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in