2020-05-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det finnes dokumentasjon. Og det vil komme fram i en eventuell rettssak. Synd vi ikke har noen som kan grave frem dokumenter her, slik som i andre tråder jeg har sett. Sist i tråden om drapet på W*lma Anderss*n.
Ja hvis det finnes dokumentasjon på det du hevder, hadde det vært veldig interessant å sett det. Hadde også gjort påstandene dine mer troverdige enn det de fremstår som nå, kun løse påstander.
Citera
2020-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ja hvis det finnes dokumentasjon på det du hevder, hadde det vært veldig interessant å sett det. Hadde også gjort påstandene dine mer troverdige enn det de fremstår som nå, kun løse påstander.

Tipper det bør finnes noen anmeldelser fra tidlig 90-tall, mulig senere tid også, men 89-94 i alle fall.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-20 kl. 20:36.
Citera
2020-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Den datteren er hun som tilhørte det miljøet der et kidnappingsoffer kom seg inn i Hagens hus, på flukt fra kidnappere. Det er jo så lenge siden. Jeg har ikke mye kunnskap om brevet bortsett fra det media har sagt. Det er da lett å tolke at skriveren kan ha visst om denne episoden ettersom det ser ut man forsøker å få leseren til å tenke på denne tidligere kidnappingen ved å nevne Hedda hestejenta. Hun fikk politibeskyttelse så det må ha vært noe! Da, hvis man tror brevet er ekte, vil man kunne tenke at dette kan ha en sammenheng med den kidnappingshendelsen for lenge siden og at de gamle kidnapperne nå er ute etter hevn. Jeg tror det er fremmet grove voldstrusler, og at dette er noe Hagen måtte tatt med for å minske sannsynligheten for at politiet tror at Hagen har skrevet et brev med trusler mot egne barn. Hvis det viktigste er å lede mistanken bort fra seg selv kan dette stemme. Men vi vet ikke hvem som har laget brevet og om Hagen eller noen av de andre: RU, MPU, lue- og telefonmannen er involvert. Jeg misliker at VG skriver at AEH er død og at ektemannen har skylden. Det er ikke bra å forskuttere en slik sak.

Jeg tror ikke TH er så grusom at han innlemmet sine egne barn i dette. Men det er all grunn til å stille spørsmålstegn ved datter og dette miljøet hun har vært en del av. Hvis det jeg har lest her er riktig tenker jeg at denne datteren godt kan være innfallsporten til det som har skjedd
Denne datter en er altså den mest kritiske til foreldrene, muligens den som har fortalt om turbulens i ekteskapet men vel så viktig er det faktum at hun tilhører et miljø som i ytterste konsekvens kan være i stand til å dra fordeler av dette bekjentskapet.

Hvis denne infoen er riktig er det all grunn til å stoppe opp og begynne å lure på om det var dette miljøet som i bunn og grunn sto bak dette stuntet, så gikk det gale. Jeg er mye som skurrer
Citera
2020-05-20, 20:35
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Upresist. Man behøver ikke skjellig grunn for å sikte noen, kun for å bruke tvangsmidler.

Flertallet i lagmannsretten fant grunn til «viss mistanke» men ikke skjellig grunn.

Grensen mellom skjellig grunn og "viss mistanke" må være liten, noe dissensen mellom dommerne har vist tydelig. Tvilen burde komme ofret til gode i slike tilfeller.
Citera
2020-05-20, 20:35
Medlem
Citat:

1) Da, hvis man tror brevet er ekte, vil man kunne tenke at dette kan ha en sammenheng med den kidnappingshendelsen for lenge siden og at de gamle kidnapperne nå er ute etter hevn.

Jeg tror det er fremmet grove voldstrusler, og at dette er noe Hagen måtte tatt med for å minske sannsynligheten for at politiet tror at Hagen har skrevet et brev med trusler mot egne barn. Hvis det viktigste er å lede mistanken bort fra seg selv kan dette stemme. Men vi vet ikke hvem som har laget brevet og om Hagen eller noen av de andre: RU, MPU, lue- og telefonmannen er involvert.

2) Jeg misliker at VG skriver at AEH er død og at ektemannen har skylden. Det er ikke bra å forskuttere en slik sak.
(Jeg utelot første del av innlegget ditt i sitatet her).
1) Men politiet ville jo raskt kunne sjekke de involverte i den kidnappingshendelsen ut av saken.
2) VG gjorde et grovt overtramp der.

Jeg tror at brevforfatteren ikke er TH og at brevforfatteren skrev det som h*n skrev i brevet for å få det til å se ut som om det var TH som hadde skrevet brevet og at det skulle se ut som om TH (pga innholdet i brevet: bl.a. om datteren) forsøkte å peke bort fra seg selv.

Hva tenker dere om dette?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 21:28.
Citera
2020-05-20, 20:36
Medlem
VG tar for seg tiden da TH dro fra jobb og til han varslet politiet.

Politiet mener flere ting er mistenkelig.

- Kl 13.30 dro TH fra jobb. Kjøreturen tar ca 8 minutter.
- Kl 13.38 skal TH ha kommet hjem.

- Politiet stusser over at TH ikke oppdaget slepesporene, konas klær og trusselbrevet med en gang.
- Badet ligger i umiddelbar nærhet til inngangspartiet.
- TH har forklart at døren til badet var lukket og at han gjennomsøkte andre deler av huset først.
- TH skal ha hørt hunden pipe inne på et lukket rom.

- Kl 13.40 - 2 min. etter at TH kom hjem - ringte et familiemedlem til husets fasttelefon.
- Familiemedlemmet skal ha spurt hvor AEH var.
- TH skal ha svart at han ikke visste og spurt om familiemedlemmet visste hvor hun var.
- TH nevnte ingenting om situasjonen i huset.
- Politet stusser over denne hendelsen.

- Kl 13.46 ringte TH til mobilen til AEH. Deretter gikk det 14 minutter til han tok en ny samtale.
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH på nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
- Kl 14.10 ringte TH til politiet og sa at kona var forsvunnet.
- Kl 14.25 møtte TH en politipatrulje i nærheten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale
Citera
2020-05-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ingen sjanse for at noen av dem står bak. Men jeg er redd de lyver for sin far nå.

Jeg lurer på hvorfor du er så overbevist om at denne datteren er involvert? Det som kommer frem her om det er sant og det i tillegg viser seg at dette er det barnet som er mest kritisk.

Personlig synes jeg det er skummelt at du eller andre her påstår at hun er en del av et miljø i Oslo som var involvert i den kidnappingen TH tidligere var vitne i.
Å påstå at denne datteren er uskyldig er greit, men hvem vet hvordan enkelte miljøer ville utnytte det å ha henne blant sine venner.
Citera
2020-05-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Ja 😪 Det er nok et helt umenneskelig press på de. Jeg hadde håpet de ville lettet litt på sløret om hva de eventuelt vet om det som kanskje har foregått innenfor husets fire vegger og hatt mest tiltro til at H*dda ville sagt noe. Samtidig står de veldig samlet utad med samme bistandsadvokat...

Ved å skape et grusomt kidnappings-scenario har han klart å peke på en ytre fiende. Det tror jeg var helt nødvendig. Spesielt overfor yngste datter. Og om dette stemmer, så er det veldig vanskelig å tro på. Det er så man må klype seg i armen i blant. Men jeg tror på politiet. Noen har gjort dette. Og det er ikke kidnapping.
Citera
2020-05-20, 20:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Den datteren er hun som tilhørte det miljøet der et kidnappingsoffer kom seg inn i Hagens hus, på flukt fra kidnappere. Det er jo så lenge siden. Jeg har ikke mye kunnskap om brevet bortsett fra det media har sagt. Det er da lett å tolke at skriveren kan ha visst om denne episoden ettersom det ser ut man forsøker å få leseren til å tenke på denne tidligere kidnappingen ved å nevne Hedda hestejenta. Hun fikk politibeskyttelse så det må ha vært noe! Da, hvis man tror brevet er ekte, vil man kunne tenke at dette kan ha en sammenheng med den kidnappingshendelsen for lenge siden og at de gamle kidnapperne nå er ute etter hevn. Jeg tror det er fremmet grove voldstrusler, og at dette er noe Hagen måtte tatt med for å minske sannsynligheten for at politiet tror at Hagen har skrevet et brev med trusler mot egne barn. Hvis det viktigste er å lede mistanken bort fra seg selv kan dette stemme.
Nettopp, ved å forsøke å villede politiet over til andre GM allerede i trusselbrevet, har TH skaffet seg dyrebar tid. Det blir imidlertid en overfabrikkering av villedende bevis, som han skal slite med å komme seg ut av til slutt.

Det var forøvrig helt nytt for meg at kidnappingssaken fra 2005 var relatert til TH og hans familie, og ikke bare tilfeldig tilflukt gjennom ulåst dør? Kilder?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-20 kl. 20:50. Anledning: Precisering
Citera
2020-05-20, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Men her kommer du igjen med påstander uten å si noe om hvilket grunnlag du har for disse.
At det finnes slike personligheter, kan nok være, men har du grunnlag for å si at personen i denne saken er slik og har gjort dette? I så fall hvilket grunnlag har du?

Hvilket grunnlag har du for dine påstander?
Citera
2020-05-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg lurer på hvorfor du er så overbevist om at denne datteren er involvert? Det som kommer frem her om det er sant og det i tillegg viser seg at dette er det barnet som er mest kritisk.

Personlig synes jeg det er skummelt at du eller andre her påstår at hun er en del av et miljø i Oslo som var involvert i den kidnappingen TH tidligere var vitne i.
Å påstå at denne datteren er uskyldig er greit, men hvem vet hvordan enkelte miljøer ville utnytte det å ha henne blant sine venner.

Jeg har aldri sagt at hun var en del av det miljøet. Det tror jeg ikke hun var. Vås.
Citera
2020-05-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG tar for seg tiden da TH dro fra jobb og til han varslet politiet.

Politiet mener flere ting er mistenkelig.

- Kl 13.30 dro TH fra jobb. Kjøreturen tar ca 8 minutter.
- Kl 13.38 skal TH ha kommet hjem.

- Politiet stusser over at TH ikke oppdaget slepesporene, konas klær og trusselbrevet med en gang.
- Badet ligger i umiddelbar nærhet til inngangspartiet.
- TH har forklart at døren til badet var lukket og at han gjennomsøkte andre deler av huset først.
- TH skal ha hørt hunden pipe inne på et lukket rom.

- Kl 13.40 - 2 min. etter at TH kom hjem - ringte et familiemedlem til husets fasttelefon.
- Familiemedlemmet skal ha spurt hvor AEH var.
- TH skal ha svart at han ikke visste og spurt om familiemedlemmet visste hvor hun var.
- TH nevnte ingenting om situasjonen i huset.
- Politet stusser over denne hendelsen.

- Kl 13.46 ringte TH til mobilen til AEH. Deretter gikk det 14 minutter til han tok en ny samtale.
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH på nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
- Kl 14.10 ringte TH til politiet og sa at kona var forsvunnet.
- Kl 14.25 møtte TH en politipatrulje i nærheten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale
Jeg ser ikke noe mistenkelig av de detaljene.

Fra din tekst:
"- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH på nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn."
Var dette et mannlig familiemedlem, men ikke sønnen?

"Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog.
De ble møtt av en politipatrulje som kjørte sivil bil, men hadde uniform. Barna ble senere kjørt til avhør på Lillestrøm politistasjon"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet

Noen nevnte her på FB at sønnen var i utlandet den 31.10. Var det de to døtrene som møtte politiet ved rådhuset?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in