Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Etter hva jeg vet så har TH oppført seg både truende og voldelig mot AE og flere.
Enig i at det er vanskelig å tro at han kan stå bak dette. Men det er vanskelig å tro at en far eller mor vil kvele sitt barn også. Det er mye ondskap i verden. Leste om en mann i Australia som drepte hele familien sin nå nettopp. Fordi kona ville skilles. De så lykkelige ut på bildene.
Ja man kan ikke ta bilder for gitt, selv har jeg vanskelig for å tro at TH er voldelig og tror vel heller at AEH sin misnøye med TH dreier seg om at han trolig var en gretten gammal finne hvis eneste interesse her i livet var å tjene penger.Har aldri lest han omtalt som en kjærlig familiefar og det tror jeg er riktig. TH er en person som får kick av å se pengene vokse. Han er sikkert ikke særlig familier, han trenger ikke å ha vært voldelig, det var sikkert nok for AEH at han var en gretten gubbe. Sikkert nok til at AEH hvis barn var voksne drømte om en snill og hengiven og romantisk mann som prioriterte familien.
Når det snakkes om turbulens i ekteskapet er jeg tilbøyelig til å tro at det i større grad dreide seg om dette enn om vold.
Jeg har vel heller ikke problemer med å forestille meg hvordan tilværelsen som pensjonist måtte fortone seg for en som prioriterer jobb og atter jobb og slett ikke har tenkt å kaste inn ankeret før han dør.
Å true med skilsmisse ville ikke være særlig overraskende.Etter nesten 50 års ekteskap tror jeg ikke hun var lykkelig med tingenes tilstand. Det er nesten som jeg får lyst til å skrive at hun var særdeles misfornøyd.
Det dreier seg ikke først og fremst om gods og gull, men at når man passerer den alderen ønsker man å leve skikkelig, dvs å bruke penger på opplevelser.
Heller ikke sikkert at TH bremset på det, men husk at TH beskrives som arbeidsnarkoman introvert. Introverte ønsker egentlig ikke å ha et sosialt liv, mye tyder på at AEH var motsatt.
Ungene var ute av redet, hun var neppe nyforelsket i denne mannen, kanakje tvertimot hadde hun fått nok av han. Jeg ville ikke et sekund synes det var rart at hun ønsket seg ut av dette ekteskapet.
Spørsmålet blir dog om det var det som var i ferd med å skje? Da blir såklart spørsmålet om hvor mye hun ville ha med seg økonomisk inn i sitt nye liv presserende.
Det er lett og tenke at TH drepte henne pga.separasjonsangst fordi han mistet sin egen mor som barn. Jeg er ikke så sikker, det er langt fra å lure av separasjonsangst til å faktisk drepe.
Siden det er så få beskrivelser i media av TH vet man ikke helt hva man skal tenke. Men så tenker jeg at hvorfor bodde TH hos datteren sin da huset var beseglet i starten?
En introverte person vil trolig velge å bo på hotell? Iallefall om han har så mye penger, det er her ting blir vanskelig å vurdere, kjenner mange introverte og det de har til felles er at de neppe ville valgt og bo hos familiemedlemmer om de hadde hatt en valgmulighet?
TH hadde denne valgmuligheten likevel valgte han denne løsningen i flere mnd.tro? Ja vi er desverre tilbake til gjerrigknarken TH, da bør man spørre seg hvor langt er en gjerrigknark villig til å gå om livsverket hans slår sprekker. Jeg vet ikke men det er såklart morsomt og danne seg et bilde av denne mannen som i all hemmelighet har laget en urimelig ektepakt for å holde på verdier.