2020-05-20, 19:43
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Helt enig med deg. Hun er ikke kontrollert av sin far som de andre.

Ja, lurer på om det ikke var du som foreslo den forklaringen på distansen hennes i utgangspunktet... det virker i alle fall plausibelt
Citera
2020-05-20, 19:44
Medlem
Citat:
Helt enig med deg. Hun er ikke kontrollert av sin far som de andre.

Men hun kan og være den som har fått nok av dette og er også den som står bak dette for alt vi vet. Av og til er det slik at et av barna som du sier ser seg lei av hele greia, og ta skjeen i egen hånd.

Jeg har lest flere steder at også barna ( vet ikke hvem) har bekreftet at ekteskapet mellom mor og far var turbulent.
Citera
2020-05-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Ja, lurer på om det ikke var du som foreslo den forklaringen på distansen hennes i utgangspunktet... det virker i alle fall plausibelt

Håper hun ikke lar seg bryte ned. Barna er i en ekstrem situasjon nå. Mental terror. Tenk å leve i sorg og redsel så lenge.
Citera
2020-05-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Men hun kan og være den som har fått nok av dette og er også den som står bak dette for alt vi vet. Av og til er det slik at et av barna som du sier ser seg lei av hele greia, og ta skjeen i egen hånd.

Jeg har lest flere steder at også barna ( vet ikke hvem) har bekreftet at ekteskapet mellom mor og far var turbulent.

Ingen sjanse for at noen av dem står bak. Men jeg er redd de lyver for sin far nå.
Citera
2020-05-20, 19:51
Medlem
Citat:
Det finnes masse bedøvelsesmidler som virker raskt i sprøyteform i alle fall, men du risikerer ofte pustevansker samtidig. Feks narkosemidler som fentanyl, eller store doser valium/stesolid. Et lite brukt anestesimiddel (ketamin) vil gi bevart egenpusting. Både fentanyl, morfin, heroin og stesolid er vel enkelt å få kjøpt illegalt. Det er også enkelt å sprøyte inn og ikke så nøye om du treffer blodåre eller muskel, man sovner ila minutter uansett. Men du skal vite hva du gjør for å ikke overdosere ved et uhell

Ja hvem vet kanskje det var det som skjedde at hun faktisk døde av en overdose underveis noe som var en strek i regningen og de bestemte seg for å droppe det men prøvde seg på den med de 10 mill om sommeren.
Man bør kanskje ikke eksperimentere med slik rusmidler siden man ikke vet hvordan tålegrenser til en 70 åring er som kanskje i liten grad hadde erfaring med slikt, samt at de kanskje ikke visste hvilke sykdommer hun kunne ha.
Det er f.eks vanlig å ha høyt blodtrykk i den alderen, mulige hjerteproblemer er også relevant så er sikkert ikke helt enkelt å kidnappe folk i den alderen.
Citera
2020-05-20, 19:52
Medlem
Citat:
Har en hypotese om at det er H*dda H*gen B*rentsen, hun som er bosatt i Lier, som er nevnt i trusselbrevet. Dette fordi hun er den eneste vi vet at fikk politibeskyttelse etter 31.10.18. Hun har i motsetning til de andre to barna ingen verv i pappas imperium, bor lenger unna og er mye mer anonym. Jeg tipper hun har vært mer kritisk til faren enn de to andre og derfor måtte settes ekstra ut av spill like etter forsvinningen, slik en annen bruker her inne foreslo. Om det er eksterne kidnappere er det pussig at de trekker fram nettopp henne, som er så anonym. Jeg tror ikke det er tilfeldig.
Takk! Jeg håper at politiet har greid eller kommer til å greie å gjennomskue hvorfor brevforfatteren skrev det han/hun skrev om den datteren og at det leder politiet til forfatteren.

Jeg tenker på om forfatteren av brevet ev har skrevet den detaljen om datteren (og ev andre ting i brevet) for å villede og for å peke på noen andre enn seg selv.

I fjor høst (eller tidligere?) opplyste politiet om at de hadde gjort seg noen tanker om hvem som kan ha forfattet trusselbrevet (eller at de hadde en mening om hvem som kan ha forfattet brevet). Jeg husker ikke helt ordlyden.
Citera
2020-05-20, 20:00
Avslutad
Citat:
Jeg tror hun fryktet for sitt liv. Innerst inne. Samtidig som at hun følte seg som et null, det er slik en psykopat kontrollerer andre, de bryter dem ned.
På hvilken måte fikk TH henne til å føle seg som et null? Kan du spesifisere, for det kan bety veldig mye forskjellig?
Citera
2020-05-20, 20:01
Medlem
Citat:
Jeg tror hun fryktet for sitt liv. Innerst inne. Samtidig som at hun følte seg som et null, det er slik en psykopat kontrollerer andre, de bryter dem ned.

Nå må du kutte ut dette evinnelige psykopatsnakket. Dette er en simpel (psykopatisk?)hersketeknikk, med basis i sladder og rykter!

Ber deg om å gjøre deg kjent med denne forumregelen:

0.09. Falsk ryktesspridning

Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Citera
2020-05-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
På hvilken måte fikk TH henne til å føle seg som et null? Kan du spesifisere, for det kan bety veldig mye forskjellig?

Kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til å tro at det var hennes skyld, osv. Har du aldri hørt om slikt før? Han fikk henne til å tro at hun ikke var noen ting uten ham. Og at hvis hun ikke føyde seg så ville han ta fra henne alt. Barna også.
Citera
2020-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Nå må du kutte ut dette evinnelige psykopatsnakket. Dette er en simpel (psykopatisk?)hersketeknikk, med basis i sladder og rykter!

Ber deg om å gjøre deg kjent med denne forumregelen:

0.09. Falsk ryktesspridning

Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Har du sett ektepakten? Eller hørt x-svogerens uttalelser. Det finnes dokumentasjon.
Citera
2020-05-20, 20:07
Medlem
Citat:
Kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til å tro at det var hennes skyld, osv. Har du aldri hørt om slikt før? Han fikk henne til å tro at hun ikke var noen ting uten ham. Og at hvis hun ikke føyde seg så ville han ta fra henne alt. Barna også.
Fortalte AE dette til deg?
Citera
2020-05-20, 20:10
Medlem
Nye detaljer fra VG:

Citat:
Strid om telefonsamtale

Politiet mener en telefonsamtale og Tom Hagens forklaring om hans første minutter i huset er mistenkelig

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in