2020-05-20, 19:46
Medlem
Har någon kunskap narkotikahundar?

Jag funderar på det här med att de inte hade några bevis för att de tog droger.....skulle en narkotikahund kunnat ha varit till hjälp när soc gjorde besöket med polis? Den kanske kunnat vädrat något redan i trappuppgången?
Citera
2020-05-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ska göra en sammanfattning av FUPen när jag orkar läsa en 2a gång. Men den är tung men jag tänker kämpa igenom den för E's skull för det verkar inte vara någon närstående som gör det...

Men först 2 saker jag inte kan få ut ur huvudet på hela dagen.

Socialtjänsten i Norrköping. Ni två som kom på hem till familjen på juldagen och annandagen? Pratade ni någonsin med offret under dem 15 minuterna ni tog er tid att åka till ett tungt belastat par med LVU på sig på 2 av barnen och 4 orosanmälningar på sig?
Ni tog alltså inte bort henne från föräldrarna och pratade med barnet själv? Utan ni lyssnade på två blånekande knarkare?

Såhär hade jag gjort och informerat om jag var socialnämnden: Nu är det så att vi har fått in en anmälan av sådan karaktär att vi inte kan ignonera den. Detta plus att ni har flera orosanmälningar på er sen tidigare samt barnen placera med LVU så kommer vi omhänderta flickan i 10 dagar för att göra en utredning på vad som har hänt.
Ni får bli upprörda men hennes säkerhet är viktigaste punkten just nu och vi vill därför se till att allting är som det ska.

Bara jag som tänker sådär logiskt socialen? Okej.

Två.
Ni som säger att det är P som är mest skyldig.
Jag tycker R är den som är mest elak mot barnet i sms och annat. Jag är nästan säker på att P kontrollerar R's drogintag ja. För hon tar för mycket.. Och därför säger hon nu att han bestämde vad hon skulle ta. Jag menar hon är ett skelett...
Hon är den som ljugit mest i sin historia flera ggr och sa i förhör att P skrek ring 112... Flera ggr.. Men sen säger hon nej för del har drogat henne och sig själva.

Jag tror att hon är en manipulerande sjuk individ som skyller på allt utom henne själv och knarkade ner barnet. P verkade jobba en del om man kan utläsa smsen korrekt. Men och hon är den som kallar barnet ganska elaka saker.. Och att hon ska få barnet att känna sig trygg för BVC.. Jag tror att hon är den som dödat E.

Tidsramen är gaska off den dagen då händelsen utspelades så därför ska jag genomlida den här FUPen en gång till och göra en sammanfattning. Många saker stämmer inte alls med någonting

Och du R som är Ps ex. Du borde ha gjort mer. Att ringa fostermamman vid en sån händelse är för mig gaska konstigt. Och dem tog det nog inte på allvar pga detta.

Jag håller med till 100% på alla punkter. Jag får inte alls intrycket av att R skulle ha varit kontrollerad av P på sättet som hon vill påskina nu. Sms:et där hon skriver till honom ”att hon bara tar en till?” styrker det du skriver om att han nog såg till att hon inte tar för mycket. Hon hade stenkoll på alla substanser som hon fick i sig.
Citera
2020-05-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag håller med till 100% på alla punkter. Jag får inte alls intrycket av att R skulle ha varit kontrollerad av P på sättet som hon vill påskina nu. Sms:et där hon skriver till honom ”att hon bara tar en till?” styrker det du skriver om att han nog såg till att hon inte tar för mycket. Hon hade stenkoll på alla substanser som hon fick i sig.

Gud ja. Hon blev ju tagen med fetanyl. Alltså det är den värst drabbade drogerna i USA väl? Enorma siffror dödsfall på fetanylöverdoser. Starka saker som är typ helt omöjliga att komma ifrån.. Så när hon togs 2018?med fetanylplåster så BORDE kammarrätten kunna göra den bedömningen att människan är starkt beroende av kraftiga droger och drogtester borde ha begärts. Alla annat är katastrof. Total haveri av vårat rättssystem.

Hon tog ju heroin liknande preparat. Morfin liknande preparat. Alltså bruden är ju en rejält pundare. Hur kan det här ens ske?????!
Citera
2020-05-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Jag läste i något av dokumenten om omhändertagande att orosanmälan till soc inte kunde tas på allvar pga vem som gjorde anmälan (fosterhemsmamman?). Hur kan det vara så, borde inte alla anmälningar tas på allvar oavsett vem som gör den?? Hade anmälan setts annorlunda på om det istället var Ps ex RS som gjorde den?

Fick för mig efter jag läste förhöret med hon som var från socialajouren att de fick in två orosanmälningar, hon tog emot en via att polisen ringde och sa att de fått in en anonym orosanmälan (om de kan vara R.S kanske?) och den andra personen från sociala jouren fick en från M. Så hur eller hur fick dom in två likadana orosanmälningar på samma flicka.. Borde tycka att de väger tungt även om det va M plus en anonym?
Citera
2020-05-20, 20:02
Medlem
Citat:
Gud ja. Hon blev ju tagen med fetanyl. Alltså det är den värst drabbade drogerna i USA väl? Enorma siffror dödsfall på fetanylöverdoser. Starka saker som är typ helt omöjliga att komma ifrån.. Så när hon togs 2018?med fetanylplåster så BORDE kammarrätten kunna göra den bedömningen att människan är starkt beroende av kraftiga droger och drogtester borde ha begärts. Alla annat är katastrof. Total haveri av vårat rättssystem.

Hon tog ju heroin liknande preparat. Morfin liknande preparat. Alltså bruden är ju en rejält pundare. Hur kan det här ens ske?????!

Fentanyl är vad jag vet det värsta som man kan missbruka, högre dödlighet än heroin. Så tog hon heroinliknande och starkt beroendeframkallande preparat tiden innan händelsen med E (de hittade väl oxikodon om jag inte minns fel nu?), benso på det, och jag minns inte ens vad annars. Helt sjukt.
Citera
2020-05-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Fick för mig efter jag läste förhöret med hon som var från socialajouren att de fick in två orosanmälningar, hon tog emot en via att polisen ringde och sa att de fått in en anonym orosanmälan (om de kan vara R.S kanske?) och den andra personen från sociala jouren fick en från M. Så hur eller hur fick dom in två likadana orosanmälningar på samma flicka.. Borde tycka att de väger tungt även om det va M plus en anonym?

Ja verkligen! Har hört att bara 1 orosanmälan inte tas på allvar (krävs flera från olika personer för att utredning ska påbörjas) men med denna familjs bakgrund borde det räcka med 1 anmälan, oavsett från vem!
Citera
2020-05-20, 20:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Samtliga länkar undantaget stämningsansökan (som redan finns i trådstart):

FUP

LVU-domar:
Umgängesbegränsning E
Initialt beslut om LVU av E
Beslut om upphörande av LVU av E
LVU-fallet gällande de efterlevande barnen

Tidigare domar angående PL
Hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd, narkotikabrott
Vapenbrott, hemfridsbrott, m.fl.
Skadeståndstvist med LÖF/Region Östergötland

Till startinlägget.

/Mod
Citera
2020-05-20, 21:00
Medlem
En sak som jag inte kan glömma. Rs googling på ”tvångströja barn”. Vad tror ni vad syftet med detta var?
Citera
2020-05-20, 21:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Jag tror visst att dom tyckte om E, framförallt R verkar t.om ha kunnat reflektera kring att de fokats så mkt på E’s anknytning, men helt missat tanken på deras anknytning till henne.

Jag tror dock att deras kärlek till henne var ytterst villkorad pga bristande föräldraförmåga och omdöme överlag.

Vidare tror jag att de båda kände rätt ofta att de tagit sig vatten över huvudet genom att begära hem alla barn och att det def inte blev något idyll, men av (nån sorts) kärlek (såklart) blandat med (särskilt P’s) rättshaverism så kunde de helt enkelt inte erkänna att de ej klarade av situationen.

För då hade myndigheterna och Melinda ”vunnit” liksom..inkl de riskerade då även att bli föremål för närmare granskning och på så vis kunna bli av med S och A också, liksom att diverse oegentligheter hade uppdagats...?

Vi får säkert aldrig veta exakt vad som hände, men jag tror snarare på ”olycka” som i helt omdömeslösa väcka föräldrar utan koll på barnsäkerhet, totalt bristande kunskap om barn öht från P’s sida, en totalt slut psykiskt sjuk trebarnsmamma under ständig pillerpåverkan, patologiskt besatt av sin auktoritära snubbe på det klassiska viset med kvinnor som älskar män som hatar kvinnor, isolerade från omvärlden och utanför normalsamhället..

Om och när E ramlade i badet eller någon annanstans, och eller hamnade i ett livshotande tillstånd, så var de alldeles för påverkade för att fatta ett rimligt beslut om att larma 112, samt på missbrukares vis mer upptagna med att inte åka fast själva inkl i detta fall även bli av med barnen då alla missförhållanden skulle upptäckas, att de (säkert mest P) pundade ihop den makabra lösning som han gjorde och R tryckte i sig allt hon kunde och stängde säkert av sig själv fullständigt.

Nej, jag tror inte att detta är en utstuderad sadisthistoria i stil med Bobbyfallet eller ”pojken som kallades Det” osv. Jag tror mer på en antisocial personlighetsstörd pundarfarsa och en tafatt dito morsa.
Alltså är du på riktigt, såg du inte hur mycket knark de hade hemma?
Dessa två älskade absolut inte sin dotter!
Hur fan kan du tro det? Blir förbannad på såna som dig!
Citera
2020-05-20, 21:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
En sak som jag inte kan glömma. Rs googling på ”tvångströja barn”. Vad tror ni vad syftet med detta var?
Ja vad tror du?
Dum fråga enligt mig.
Såklart ville de ha henne fast i sängen och inte lekandes runt i lägenheten, vilket barn i hennes ålder gör.
Senast redigerad av rubin22 2020-05-20 kl. 21:35.
Citera
2020-05-20, 21:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ska göra en sammanfattning av FUPen när jag orkar läsa en 2a gång. Men den är tung men jag tänker kämpa igenom den för E's skull för det verkar inte vara någon närstående som gör det...

Men först 2 saker jag inte kan få ut ur huvudet på hela dagen.

Socialtjänsten i Norrköping. Ni två som kom på hem till familjen på juldagen och annandagen? Pratade ni någonsin med offret under dem 15 minuterna ni tog er tid att åka till ett tungt belastat par med LVU på sig på 2 av barnen och 4 orosanmälningar på sig?
Ni tog alltså inte bort henne från föräldrarna och pratade med barnet själv? Utan ni lyssnade på två blånekande knarkare?

Såhär hade jag gjort och informerat om jag var socialnämnden: Nu är det så att vi har fått in en anmälan av sådan karaktär att vi inte kan ignonera den. Detta plus att ni har flera orosanmälningar på er sen tidigare samt barnen placera med LVU så kommer vi omhänderta flickan i 10 dagar för att göra en utredning på vad som har hänt.
Ni får bli upprörda men hennes säkerhet är viktigaste punkten just nu och vi vill därför se till att allting är som det ska.

Bara jag som tänker sådär logiskt socialen? Okej.

Två.
Ni som säger att det är P som är mest skyldig.
Jag tycker R är den som är mest elak mot barnet i sms och annat. Jag är nästan säker på att P kontrollerar R's drogintag ja. För hon tar för mycket.. Och därför säger hon nu att han bestämde vad hon skulle ta. Jag menar hon är ett skelett...
Hon är den som ljugit mest i sin historia flera ggr och sa i förhör att P skrek ring 112... Flera ggr.. Men sen säger hon nej för del har drogat henne och sig själva.

Jag tror att hon är en manipulerande sjuk individ som skyller på allt utom henne själv och knarkade ner barnet. P verkade jobba en del om man kan utläsa smsen korrekt. Men och hon är den som kallar barnet ganska elaka saker.. Och att hon ska få barnet att känna sig trygg för BVC.. Jag tror att hon är den som dödat E.

Tidsramen är gaska off den dagen då händelsen utspelades så därför ska jag genomlida den här FUPen en gång till och göra en sammanfattning. Många saker stämmer inte alls med någonting

Och du R som är Ps ex. Du borde ha gjort mer. Att ringa fostermamman vid en sån händelse är för mig gaska konstigt. Och dem tog det nog inte på allvar pga detta.
Håller helt med dig, de var lika vidriga båda två!
Patrik den hetsiga av de båda och Rebecka mer manipulativ, spelar offer.
Citera
2020-05-20, 21:31
Medlem
fuxiols avatar
Citat:

Kanske för att förhindra henne att nå saker och att ta saker och så. Hon skulle kunna gå fritt, men inte kunna röra någonting.
En mildare variant av att klippa av någon armarna.
De här båda avarterna till människor har njutit av varje ögonblick de plågat detta barnet och det har inget med droger att göra utan det är helt enkelt den läggningen de haft från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in