2020-05-20, 16:27
Medlem
Phu! Sådan inihelvete tung läsning av denna fup...

Vet ej vad jag ska tro, men det kan mkt väl stämma att det hela var en olycka gone wrong.. eller ja, indirekt och självförvållad olycka då pga helt väcka föräldrar som famlat idiotiskt i egoistisk panik under psykosliknande drogpåverkan..

Har sett/hört talas om i tredjehand liknande dysfunktionella, missbrukande människor/par/föräldrar på mer eller mindre nära håll och inget i detta förvånar mig det minsta tyvärr, förutom det ytterst makabra slutet för lilla E💔

Som någon i tråden skrev typ: ”det finns i detta nu en Esmeralda i varje kvarter”...💔

Jag tror varken R eller P var några utstuderade sadister, däremot ohyggligt omogna samt nedsatta i sin (föräldra)förmåga pga långvarigt djupgående missbruk, komplex psykisk ohälsa, social utsatthet inkl starkt rättshaveristiskt myndighetsförakt..

Skapligt dålig cocktail att blanda in barn i..

Egentligen inget nytt under solen alltså förutom den bisarra avslutningen på hela historien.. herregu så många Rebeckor och Patriks det finns, med eller utan missbruk, känns nästan som skolboksexempel av dysfunktionella/missbrukande föräldrar..

Jag skulle vilja se mer tvångsomhändertagna HELA familjer (nåja mammor och barn iaf) inledningsvis i sådana här fall, så att folk törs erkänna sina problem utan rädsla över att bli av med sina barn.

Knappast någon förälder vill göra sina barn illa, och lika få vill bli av med dom även om de känner på sig att de ej reder ut föräldraskapet tror jag..

Nej, initial tvångsvård för hela familjer där man samtidigt får hjälp med sin egen problematik och stöd i sin föräldraroll vore önskvärt.

Visar sig nog rätt omgående vad eller vem som är det största problemet då?

Därefter långsam, strikt övervakad utsluss till samhället igen.

Det kan aldrig vara vettigt att omplacera barn varken till eller från sin bioföräldrar fram och tillbaka, antingen hjälper man familjen tillsammans eller i extremfall omplacerar barnen permanent tycker jag.

Måtte detta fall leda till något slags bättre system för alla barn och deras familjer som varken mår väl av att leva tillsammans eller ifrån varandra.
Citera
2020-05-20, 16:31
Medlem
CharlieRs avatar
Samtliga länkar undantaget stämningsansökan (som redan finns i trådstart):

FUP

LVU-domar:
Umgängesbegränsning E
Initialt beslut om LVU av E
Beslut om upphörande av LVU av E
LVU-fallet gällande de efterlevande barnen

Tidigare domar angående PL
Hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd, narkotikabrott
Vapenbrott, hemfridsbrott, m.fl.
Skadeståndstvist med LÖF/Region Östergötland
Citera
2020-05-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Phu! Sådan inihelvete tung läsning av denna fup...

Vet ej vad jag ska tro, men det kan mkt väl stämma att det hela var en olycka gone wrong.. eller ja, indirekt och självförvållad olycka då pga helt väcka föräldrar som famlat idiotiskt i egoistisk panik under psykosliknande drogpåverkan..

Har sett/hört talas om i tredjehand liknande dysfunktionella, missbrukande människor/par/föräldrar på mer eller mindre nära håll och inget i detta förvånar mig det minsta tyvärr, förutom det ytterst makabra slutet för lilla E💔

Som någon i tråden skrev typ: ”det finns i detta nu en Esmeralda i varje kvarter”...💔

Jag tror varken R eller P var några utstuderade sadister, däremot ohyggligt omogna samt nedsatta i sin (föräldra)förmåga pga långvarigt djupgående missbruk, komplex psykisk ohälsa, social utsatthet inkl starkt rättshaveristiskt myndighetsförakt..

Skapligt dålig cocktail att blanda in barn i..

Egentligen inget nytt under solen alltså förutom den bisarra avslutningen på hela historien.. herregu så många Rebeckor och Patriks det finns, med eller utan missbruk, känns nästan som skolboksexempel av dysfunktionella/missbrukande föräldrar..

Jag skulle vilja se mer tvångsomhändertagna HELA familjer (nåja mammor och barn iaf) inledningsvis i sådana här fall, så att folk törs erkänna sina problem utan rädsla över att bli av med sina barn.

Knappast någon förälder vill göra sina barn illa, och lika få vill bli av med dom även om de känner på sig att de ej reder ut föräldraskapet tror jag..

Nej, initial tvångsvård för hela familjer där man samtidigt får hjälp med sin egen problematik och stöd i sin föräldraroll vore önskvärt.

Visar sig nog rätt omgående vad eller vem som är det största problemet då?

Därefter långsam, strikt övervakad utsluss till samhället igen.

Det kan aldrig vara vettigt att omplacera barn varken till eller från sin bioföräldrar fram och tillbaka, antingen hjälper man familjen tillsammans eller i extremfall omplacerar barnen permanent tycker jag.

Måtte detta fall leda till något slags bättre system för alla barn och deras familjer som varken mår väl av att leva tillsammans eller ifrån varandra.

Fast skillnaden här är ju att nu uppdagas det att R och P faktiskt inte ens verkade tycka om barnet. De kallar henne öknamn, särbehandlar henne negativt, tycker att hon är besvärlig. Så dessa faktorer + tungt drogberoende människor utan spärrar = olycka? I think not.

Sen var det nog ingen psykos eller panik som gjorde att de avstår att larma, utan rätt och slätt att de inte vill att någon ska upptäcka att de drogat barnet/barnen.
Citera
2020-05-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Det finns ju hur många organisationer och stöd som helst för utsatta kvinnor. Man kan ju dock inte tvinga någon till att ta hjälp. Sen vet vi ju inte exakt hur allt har sett ut. I sms så verkar de ju gulliga och kära mot varandra. Endast E de pratar illa om. Vi har ju bara R:s version nu med. Tycker R verkar vidrig som person med och inte att lita på. Hon valde ju dessutom att lämna BB och sitt nyfödda barn för att vara med P och knarka, bara det säger väl hur mottaglig man skulle vara för att få hjälpa att lämna en relation. Hon har gjort sitt val och trivdes nog med att ha en knarkande partner då hon själv knarkade
Jag hoppas att mitt inlägg inte tolkades som ett förvar gällande R för det var verkligen inte min mening. Isf har jag uttryckt mig dåligt.
Citera
2020-05-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror inte hon tänkte lämna. Efterhandskonstruktion av henne. Hon fortsatte ha kontakt och bodde t.o.m. ett tag hos Ps kriminella kompisar.
Nej det verkar som att hon helt saknar insikt eller helt enkelt är vidrig.
Citera
2020-05-20, 17:06
Medlem
Någon som har bild på mamman? Förutom den i fupen
Citera
2020-05-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Någon som har bild på mamman? Förutom den i fupen
Det finns i tråden
Citera
2020-05-20, 17:57
Medlem
Är det bara jag som får en känsla i samband med att sociala jouren var där på juldagen att E kan ha varit inlåst i källaren? Får inte ihop de att hon skulle ligga o sova den tiden som när faktiskt dom var där. Samt om hon nu bara låg och sov och enligt R & P så var ingenting fel så hade dom ju bara kunnat visa upp henne liksom tysta o så.. Hoppas innerligt att jag har fel men när man läser FUP och när källaren kommer på tal så är de tankar som flyger omkring i huvudet..
Citera
2020-05-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Är det bara jag som får en känsla i samband med att sociala jouren var där på juldagen att E kan ha varit inlåst i källaren? Får inte ihop de att hon skulle ligga o sova den tiden som när faktiskt dom var där. Samt om hon nu bara låg och sov och enligt R & P så var ingenting fel så hade dom ju bara kunnat visa upp henne liksom tysta o så.. Hoppas innerligt att jag har fel men när man läser FUP och när källaren kommer på tal så är de tankar som flyger omkring i huvudet..
Då det var ett hyreshus känns det inte möjligt. Det skulle folk ha märkt. De hade kanske droger framme och var paranoida. Ville väl städa upp allt och förbereda barnen på att det var dags för charader
Citera
2020-05-20, 18:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är väl det att f.d. missbrukare kan se bra slitna ut också, och att folk kanske inte känner sig helt säkra på om de har substitutionsbehandling osv. Folk inom psykiatrin och soc är dock en annan sak.

Men tror fortfarande på att barnen kanske fått i sig droger av rent slarv, och att hon andats in sina egna spyor pga drogerna då de har just den effekten med att man kräks om man får i sig för mycket, och att de sedan har fått panik när de inte lyckas få liv i henne och har skakat och slagit henne i ansiket därför, för ringa 112 är ju inget alternativ i deras värld när de vet att hon fått i sig en överdos.

Det verkar ju svårt med barnhår att avgöra hur mycket droger de egentligen fått i sig då barnhår kan se ut som en längre period, även då det bara skett vid ett tillfälle, enligt den rapporten jag läste, om jag förstod den rätt.

Tycker R bara ska säga som det är, chansen att hon får barnen tillbaka finns ju inte ändå.

En gissning kan vara att de finner dottern medvetslös och försöker väcka henne, i allt tumult tar de henne till badrummet och fyller badkaret med vatten för att väcka henne?
Tror absolut mamman är med vid händelsen? Vidriga typer dessa två!
Citera
2020-05-20, 18:29
Medlem
Varför står det vållande till annans död i fup när rubriceringen är mord?
Citera
2020-05-20, 18:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Va? Du vet att barns som är feta kan vara undernärda. Barn som lever på korv makaroner, kakor, godis och chips. Att barn är feta är ingen garanti att dom får mat. Det finns heller ingen garanti att feta barn inte får stryk. snarare är det så att feta barn kommer från dysfunktionella familjer som inte orkar laga riktig mat och låter barnen sitta med datorn i stället för att aktivera dom. Finns inget positivt med barnfetma.
Men alltså hallå! Vi diskutera inte ett barns fetma i denna tråd, dryg du är!
Denna flicka var troligen så nerknarkad att hon inte ens orkade äta!
Och du snackar om barns fetma! Herregud, skapa en egen tråd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in