2020-05-20, 18:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Aha, fattar. Såklart ska de utnyttja skattepengar genom att jobba svart och få ersättning från FK
Är väl självklart att de var ute efter mer pengar!
Knarka är inte billigt!
Citera
2020-05-20, 18:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Det verkar som att dom hade ett smeknamn för henne "Göthel", från en film som heter "Trassel". Kommer inte ihåg vilken sida, men dom hade en lista hemma med barnens namn och personnummer. Framför E's personnummet stod det just "Göthel" och inte Esmeralda.

Ok smeknman Göthel, men frågan var vilka av foster eller bio föräldrarna som gett henne namnet Esmeralda?
Citera
2020-05-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok smeknman Göthel, men frågan var vilka av foster eller bio föräldrarna som gett henne namnet Esmeralda?

Det måste ha varit bioföräldrarna iom att de ändå var vårdnadshavare. Eller i alla fall R, P blev det några månader efter födseln. Namnet Esmeralda är mycket talande i sammanhanget. Karaktären i Ringaren av Notre Dame som kidnappats från mamman som bebis och uppfostras av främlingar.

Och så har vi Goethel (ur en annan saga) som är den onda kvinnan som kidnappar ett barn och uppfostrar det som sitt eget. Dessa två verkar inte ha valt namn slumpmässigt utan symbolik är viktig för dem. Jag kan därför tänka mig att Goethel har varit ett smeknamn de hade för den hatade M (fostermamman). Frågan är när E blev till Goethel? Ett hemskt sätt att avhumanisera henne.
Citera
2020-05-20, 19:11
Medlem
Jag läste i något av dokumenten om omhändertagande att orosanmälan till soc inte kunde tas på allvar pga vem som gjorde anmälan (fosterhemsmamman?). Hur kan det vara så, borde inte alla anmälningar tas på allvar oavsett vem som gör den?? Hade anmälan setts annorlunda på om det istället var Ps ex RS som gjorde den?
Citera
2020-05-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Jag läste i något av dokumenten om omhändertagande att orosanmälan till soc inte kunde tas på allvar pga vem som gjorde anmälan (fosterhemsmamman?). Hur kan det vara så, borde inte alla anmälningar tas på allvar oavsett vem som gör den?? Hade anmälan setts annorlunda på om det istället var Ps ex RS som gjorde den?

Jag tror att de hade tagit anmälan på större allvar om den inte hade kommit från M, ja. Framför allt för att den på så sätt baserades för andrahandsuppgifter men också för att M hade ett starkt eget intresse att få hem E.
Citera
2020-05-20, 19:24
Medlem
Sms-konversation mellan R och P den 8/1 2020 där R skriver till P att ” Det kom bara 10 tabletter på posten idag, så jag skrev till honom (säljaren) och frågade var mina andra 20 tabletter är...han kommer dock inte blåsa oss för vi är storhandlare (?!!!) och han är rädd om sitt rykte”. Sååå bra att detta finns svart på vitt eftersom denna psykopatiska lögnerska hävdar att hon bara äter 4 mg Stesolid/dag. Shit vilka tungt narkotikamissbrukande föräldrar hon kom till lilla E 😭😭😭
Citera
2020-05-20, 19:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geraldine
Phu! Sådan inihelvete tung läsning av denna fup...

Vet ej vad jag ska tro, men det kan mkt väl stämma att det hela var en olycka gone wrong.. eller ja, indirekt och självförvållad olycka då pga helt väcka föräldrar som famlat idiotiskt i egoistisk panik under psykosliknande drogpåverkan..

Har sett/hört talas om i tredjehand liknande dysfunktionella, missbrukande människor/par/föräldrar på mer eller mindre nära håll och inget i detta förvånar mig det minsta tyvärr, förutom det ytterst makabra slutet för lilla E💔

Som någon i tråden skrev typ: ”det finns i detta nu en Esmeralda i varje kvarter”...💔

Jag tror varken R eller P var några utstuderade sadister, däremot ohyggligt omogna samt nedsatta i sin (föräldra)förmåga pga långvarigt djupgående missbruk, komplex psykisk ohälsa, social utsatthet inkl starkt rättshaveristiskt myndighetsförakt..

Skapligt dålig cocktail att blanda in barn i..

Egentligen inget nytt under solen alltså förutom den bisarra avslutningen på hela historien.. herregu så många Rebeckor och Patriks det finns, med eller utan missbruk, känns nästan som skolboksexempel av dysfunktionella/missbrukande föräldrar..

Jag skulle vilja se mer tvångsomhändertagna HELA familjer (nåja mammor och barn iaf) inledningsvis i sådana här fall, så att folk törs erkänna sina problem utan rädsla över att bli av med sina barn.

Knappast någon förälder vill göra sina barn illa, och lika få vill bli av med dom även om de känner på sig att de ej reder ut föräldraskapet tror jag..

Nej, initial tvångsvård för hela familjer där man samtidigt får hjälp med sin egen problematik och stöd i sin föräldraroll vore önskvärt.

Visar sig nog rätt omgående vad eller vem som är det största problemet då?

Därefter långsam, strikt övervakad utsluss till samhället igen.

Det kan aldrig vara vettigt att omplacera barn varken till eller från sin bioföräldrar fram och tillbaka, antingen hjälper man familjen tillsammans eller i extremfall omplacerar barnen permanent tycker jag.

Måtte detta fall leda till något slags bättre system för alla barn och deras familjer som varken mår väl av att leva tillsammans eller ifrån varandra.

Angående "tvångsvård för hela familjer". Många familjer placeras ju på HVB-hem för utredning, och eventuellt efter det för behandling. Familjer som (i de allra flesta fallen) inte är ens i närheten av så gravt belastade som dessa. Men i detta fallet verkar en sådan placering inte ens ha diskuterats. Hur kan det komma sig?

På ett HVB-hem, hade dessa båda inte kunna fortsätta med missbruket (p.g.a. att regelbundna tester ingår), och personal (som finns tillgänglig dygnet runt, och har nycklar och kan komma in när som helst oannonserat) hade kunnat fånga upp konstiga signaler. På sådana hem brukar det även ingå regelbundna träffar med barnsjuksköterska, psykiater för de vuxna, ett eget daghem med mer personal än på vanliga dagis, och med ett speciellt engagemang och fokus att få med hela familjen...
Citera
2020-05-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag tror att de hade tagit anmälan på större allvar om den inte hade kommit från M, ja. Framför allt för att den på så sätt baserades för andrahandsuppgifter men också för att M hade ett starkt eget intresse att få hem E.

Sjukt att det får vara så!
Citera
2020-05-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Fast skillnaden här är ju att nu uppdagas det att R och P faktiskt inte ens verkade tycka om barnet. De kallar henne öknamn, särbehandlar henne negativt, tycker att hon är besvärlig. Så dessa faktorer + tungt drogberoende människor utan spärrar = olycka? I think not.

Sen var det nog ingen psykos eller panik som gjorde att de avstår att larma, utan rätt och slätt att de inte vill att någon ska upptäcka att de drogat barnet/barnen.

Jag tror visst att dom tyckte om E, framförallt R verkar t.om ha kunnat reflektera kring att de fokats så mkt på E’s anknytning, men helt missat tanken på deras anknytning till henne.

Jag tror dock att deras kärlek till henne var ytterst villkorad pga bristande föräldraförmåga och omdöme överlag.

Vidare tror jag att de båda kände rätt ofta att de tagit sig vatten över huvudet genom att begära hem alla barn och att det def inte blev något idyll, men av (nån sorts) kärlek (såklart) blandat med (särskilt P’s) rättshaverism så kunde de helt enkelt inte erkänna att de ej klarade av situationen.

För då hade myndigheterna och Melinda ”vunnit” liksom..inkl de riskerade då även att bli föremål för närmare granskning och på så vis kunna bli av med S och A också, liksom att diverse oegentligheter hade uppdagats...?

Vi får säkert aldrig veta exakt vad som hände, men jag tror snarare på ”olycka” som i helt omdömeslösa väcka föräldrar utan koll på barnsäkerhet, totalt bristande kunskap om barn öht från P’s sida, en totalt slut psykiskt sjuk trebarnsmamma under ständig pillerpåverkan, patologiskt besatt av sin auktoritära snubbe på det klassiska viset med kvinnor som älskar män som hatar kvinnor, isolerade från omvärlden och utanför normalsamhället..

Om och när E ramlade i badet eller någon annanstans, och eller hamnade i ett livshotande tillstånd, så var de alldeles för påverkade för att fatta ett rimligt beslut om att larma 112, samt på missbrukares vis mer upptagna med att inte åka fast själva inkl i detta fall även bli av med barnen då alla missförhållanden skulle upptäckas, att de (säkert mest P) pundade ihop den makabra lösning som han gjorde och R tryckte i sig allt hon kunde och stängde säkert av sig själv fullständigt.

Nej, jag tror inte att detta är en utstuderad sadisthistoria i stil med Bobbyfallet eller ”pojken som kallades Det” osv. Jag tror mer på en antisocial personlighetsstörd pundarfarsa och en tafatt dito morsa.
Citera
2020-05-20, 19:36
Medlem
Ska göra en sammanfattning av FUPen när jag orkar läsa en 2a gång. Men den är tung men jag tänker kämpa igenom den för E's skull för det verkar inte vara någon närstående som gör det...

Men först 2 saker jag inte kan få ut ur huvudet på hela dagen.

Socialtjänsten i Norrköping. Ni två som kom på hem till familjen på juldagen och annandagen? Pratade ni någonsin med offret under dem 15 minuterna ni tog er tid att åka till ett tungt belastat par med LVU på sig på 2 av barnen och 4 orosanmälningar på sig?
Ni tog alltså inte bort henne från föräldrarna och pratade med barnet själv? Utan ni lyssnade på två blånekande knarkare?

Såhär hade jag gjort och informerat om jag var socialnämnden: Nu är det så att vi har fått in en anmälan av sådan karaktär att vi inte kan ignonera den. Detta plus att ni har flera orosanmälningar på er sen tidigare samt barnen placera med LVU så kommer vi omhänderta flickan i 10 dagar för att göra en utredning på vad som har hänt.
Ni får bli upprörda men hennes säkerhet är viktigaste punkten just nu och vi vill därför se till att allting är som det ska.

Bara jag som tänker sådär logiskt socialen? Okej.

Två.
Ni som säger att det är P som är mest skyldig.
Jag tycker R är den som är mest elak mot barnet i sms och annat. Jag är nästan säker på att P kontrollerar R's drogintag ja. För hon tar för mycket.. Och därför säger hon nu att han bestämde vad hon skulle ta. Jag menar hon är ett skelett...
Hon är den som ljugit mest i sin historia flera ggr och sa i förhör att P skrek ring 112... Flera ggr.. Men sen säger hon nej för del har drogat henne och sig själva.

Jag tror att hon är en manipulerande sjuk individ som skyller på allt utom henne själv och knarkade ner barnet. P verkade jobba en del om man kan utläsa smsen korrekt. Men och hon är den som kallar barnet ganska elaka saker.. Och att hon ska få barnet att känna sig trygg för BVC.. Jag tror att hon är den som dödat E.

Tidsramen är gaska off den dagen då händelsen utspelades så därför ska jag genomlida den här FUPen en gång till och göra en sammanfattning. Många saker stämmer inte alls med någonting

Och du R som är Ps ex. Du borde ha gjort mer. Att ringa fostermamman vid en sån händelse är för mig gaska konstigt. Och dem tog det nog inte på allvar pga detta.
Senast redigerad av Citra 2020-05-20 kl. 19:41.
Citera
2020-05-20, 19:39
Medlem
Håller på och läser FUP:en nu.. helt sjukt. Vilken jävla familj. Tror R spelar dum och försöker slå ifrån sig ansvar, hon är minst lika skyldig.

Har en fråga, försökt leta i tråden här och i FUP:en. Hur dog Patrik? När?
Citera
2020-05-20, 19:42
Medlem
Finns det bild på kvinnan?
En fråga, varför censureras kvinnans ansikte i början av Fupen, men inte barnets?
Eller är det kanske inte R som är på den bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in