2020-05-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Om du läser i FUPen så är det hennes journaler från öppenvården 2014 och framåt, där tar hon upp ett antal gånger att hon rymde från familjen som är vittnen när hon var 14 eller 15 år och flyttade till Stockholm. Där står även att både hennes mormor var bipolär med förföljelsemani och åt Lithium, hennes mamma var manodepressiv med ångestproblematik och äter sertralin, och ett syskon har begått självmord.

Det är vad jag hittar om mammans familj.

Ok, ska kolla upp det.

Uppväxt i en Jehovas vittne familj men bröt när hon var 14 år står det på ett ställe men på ett annat då hon var 15 år. Ändå placerar hon ett barn hos sin mamma och pappa 2015.
Senast redigerad av Browser 2020-05-20 kl. 15:04.
Citera
2020-05-20, 15:12
Medlem
För övrigt så har jag skrivit tidigare att jag troligtvis sett dessa två personer men jag får inte riktigt ihop det, Jag har sett den här jackan medd blått och vad det är, som hänger i hallen (som jag kallade omodern, det var kanske fel) men jag har inget minne av att kvinnan i jackan var så pass smal i ansiktet som kvinnan i fup så jag blev osäker, jag kan ha sett ett par som liknar dem väldigt mycket men att det inte är dem. Så jag backar från påståendet om hur dessa var eftersom jag inte är säker längre.
Citera
2020-05-20, 15:21
Medlem
Min tankar hamnar hela tiden tillbaka hos familjehemmet...
Vad tänker dem när de läser FUPen om vad deras dotter blivit utsatt för!?
Den känslan. Den måste vara grundlös...
Citera
2020-05-20, 15:41
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Det verkar som att dom hade ett smeknamn för henne "Göthel", från en film som heter "Trassel". Kommer inte ihåg vilken sida, men dom hade en lista hemma med barnens namn och personnummer. Framför E's personnummet stod det just "Göthel" och inte Esmeralda.
Detta är ett öknamn de givit henne, inte ett faktiskt namn de tänkt att hon skulle döpas till.
Citera
2020-05-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
R var sjukskriven också under de månader som hon arbetade. Hon var sjukskriven på heltid från slutet av 2013 och alla år framåt.
Det var något slags obetalt pröva-på jobb
(har säkert ett tjusigare namn) som hon hade på restaurangen. Hade ordnats i samarbete med psyk, arbetsförmedling och försäkringskassa.
Med flera års sjukskrivning blir ju sådana instanser inblandade.
När det gäller P framkommer det tydligt att han inte hade lön dvs.skattepliktiga pengar från den där cateringfirman. Det säjer ju chefen rakt ut. Det var utbyte av tjänster. Man brukar kalla det "svartarbete".
Av P;s journal framgår att han var sjukskriven heltid sista året. Mer än en gång blev han förbannad när inte försäkringskassan fått hans intyg i tid.

Aha, fattar. Såklart ska de utnyttja skattepengar genom att jobba svart och få ersättning från FK
Citera
2020-05-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Min tankar hamnar hela tiden tillbaka hos familjehemmet...
Vad tänker dem när de läser FUPen om vad deras dotter blivit utsatt för!?
Den känslan. Den måste vara grundlös...

Håller med helt och hållet!!
Citera
2020-05-20, 15:53
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Var kan man hitta underlag och beslut som låg som grund till att P och R fick tillbaka vårdnaden av E?

Hade varit intressant att se vad socialstyrelsen gjort för bedömning av föräldrarna som kammarrätten och esmeraldas advokat ansåg vara trygga föräldrar....
Alla relevanta handlingar finns i min signatur.
Citera
2020-05-20, 15:55
Medlem
Hoppas R blir dömd för mord för detta.
Oavsett om "olyckan" var en olycka, eller om det var meningen att det skulle sluta såhär....så lät de henne ligga och dö ensam. Undra hur många timmar hon låg där och kämpade för sitt liv. Det om något är mord.
Citera
2020-05-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Alla relevanta handlingar finns i min signatur.
Frågan är om inte din signatur med handlingarna borde läggas i det första inlägget. Vill du det så kontakta Blomman (vår moderator "blomvattnare"). Jag vet inte om man FÅR göra det - men fråga kan man alltid.

Tack för dina länkar!
Citera
2020-05-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Har läst hela fup nu och blev helt golvad men vad jag kan se så ryckte R upp sig när P satt i fängelse för att sedan tappa greppet igen när han kom tillbaka.

Fick R någon som helst hjälp/stöd i att lämna P?
Det verkar inte så. Där har samhället brustit.
Barnen lämnades i familjen kaos, där har samhället brustit.
Annars är det föräldrarna som är skyldiga.
De har haft ihjäl sitt barn.
De har nästan haft ihjäl lillpojken också med alla droger, och vem vet vad de utsatt alla dessa barn för som inte kommit fram. Fy!!!!
R har prioriterat sin sjuka relation till P i alla dessa år vilket har gått ut över barnen.
Jag lider enormt när jag läser hur äldste sonen har haft det, önskar så att jag kunde fått hjälpa honom. Han hade ingen pappa, den enda han hade var mamman, galne elake P och den (knasiga?) familjen på Ps sida. Fy fan. Varför lämnades han där?? Varför fick han inte bo i ett familjehem? Så många år på lvu fast han inte var kriminell. Det är inte okej.
Det som föräldrarna påstår om sonen är det ingen annan som styrker, de har hittat på saker för att få honom omhändertagen vilket krossar mitt hjärta.
Suget efter droger är så starkt att en mamma kan svika och blunda för sitt eget barn, det är så fruktansvärt hemskt!
...och jag klandrar P för att hon gick den vägen även om hon hade ett missbruk av benzo redan när hon träffade honom -och även fast hon borde ha tagit sitt ansvar och:
1, slutat missbruka
2, lämnat innan det blev så illa som det blev.
Fyyyy vad detta är hemskt tragiskt!

Med det sagt så har hon varit hemma utan att ingripa när barnen utsatts för P. Eventuellt har hon hjälpt till med psykisk och fysisk misshandel och hon har ev även varit delaktig i Es död och skändning av hennes kropp.
Hon är inte oskyldig.
Det finns ju hur många organisationer och stöd som helst för utsatta kvinnor. Man kan ju dock inte tvinga någon till att ta hjälp. Sen vet vi ju inte exakt hur allt har sett ut. I sms så verkar de ju gulliga och kära mot varandra. Endast E de pratar illa om. Vi har ju bara R:s version nu med. Tycker R verkar vidrig som person med och inte att lita på. Hon valde ju dessutom att lämna BB och sitt nyfödda barn för att vara med P och knarka, bara det säger väl hur mottaglig man skulle vara för att få hjälpa att lämna en relation. Hon har gjort sitt val och trivdes nog med att ha en knarkande partner då hon själv knarkade
Citera
2020-05-20, 16:03
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är om inte din signatur med handlingarna borde läggas i det första inlägget. Vill du det så kontakta Blomman (vår moderator "blomvattnare"). Jag vet inte om man FÅR göra det - men fråga kan man alltid.

Tack för dina länkar!
Ja det låter rimligt, så gör man ju ofta med andra krimtrådar som blir långa. Tar och slänger iväg ett pm.
Citera
2020-05-20, 16:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Har läst hela fup nu och blev helt golvad men vad jag kan se så ryckte R upp sig när P satt i fängelse för att sedan tappa greppet igen när han kom tillbaka.

Fick R någon som helst hjälp/stöd i att lämna P?
Det verkar inte så. Där har samhället brustit.
Barnen lämnades i familjen kaos, där har samhället brustit.
Annars är det föräldrarna som är skyldiga.
De har haft ihjäl sitt barn.
De har nästan haft ihjäl lillpojken också med alla droger, och vem vet vad de utsatt alla dessa barn för som inte kommit fram. Fy!!!!
R har prioriterat sin sjuka relation till P i alla dessa år vilket har gått ut över barnen.
Jag lider enormt när jag läser hur äldste sonen har haft det, önskar så att jag kunde fått hjälpa honom. Han hade ingen pappa, den enda han hade var mamman, galne elake P och den (knasiga?) familjen på Ps sida. Fy fan. Varför lämnades han där?? Varför fick han inte bo i ett familjehem? Så många år på lvu fast han inte var kriminell. Det är inte okej.
Det som föräldrarna påstår om sonen är det ingen annan som styrker, de har hittat på saker för att få honom omhändertagen vilket krossar mitt hjärta.
Suget efter droger är så starkt att en mamma kan svika och blunda för sitt eget barn, det är så fruktansvärt hemskt!
...och jag klandrar P för att hon gick den vägen även om hon hade ett missbruk av benzo redan när hon träffade honom -och även fast hon borde ha tagit sitt ansvar och:
1, slutat missbruka
2, lämnat innan det blev så illa som det blev.
Fyyyy vad detta är hemskt tragiskt!

Med det sagt så har hon varit hemma utan att ingripa när barnen utsatts för P. Eventuellt har hon hjälpt till med psykisk och fysisk misshandel och hon har ev även varit delaktig i Es död och skändning av hennes kropp.
Hon är inte oskyldig.
Tror inte hon tänkte lämna. Efterhandskonstruktion av henne. Hon fortsatte ha kontakt och bodde t.o.m. ett tag hos Ps kriminella kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in