Citat:
Ursprungligen postat av
Yanii
Har läst hela fup nu och blev helt golvad men vad jag kan se så ryckte R upp sig när P satt i fängelse för att sedan tappa greppet igen när han kom tillbaka.
Fick R någon som helst hjälp/stöd i att lämna P?
Det verkar inte så. Där har samhället brustit.
Barnen lämnades i familjen kaos, där har samhället brustit.
Annars är det föräldrarna som är skyldiga.
De har haft ihjäl sitt barn.
De har nästan haft ihjäl lillpojken också med alla droger, och vem vet vad de utsatt alla dessa barn för som inte kommit fram. Fy!!!!
R har prioriterat sin sjuka relation till P i alla dessa år vilket har gått ut över barnen.
Jag lider enormt när jag läser hur äldste sonen har haft det, önskar så att jag kunde fått hjälpa honom. Han hade ingen pappa, den enda han hade var mamman, galne elake P och den (knasiga?) familjen på Ps sida. Fy fan. Varför lämnades han där?? Varför fick han inte bo i ett familjehem? Så många år på lvu fast han inte var kriminell. Det är inte okej.
Det som föräldrarna påstår om sonen är det ingen annan som styrker, de har hittat på saker för att få honom omhändertagen vilket krossar mitt hjärta.
Suget efter droger är så starkt att en mamma kan svika och blunda för sitt eget barn, det är så fruktansvärt hemskt!
...och jag klandrar P för att hon gick den vägen även om hon hade ett missbruk av benzo redan när hon träffade honom -och även fast hon borde ha tagit sitt ansvar och:
1, slutat missbruka
2, lämnat innan det blev så illa som det blev.
Fyyyy vad detta är hemskt tragiskt!
Med det sagt så har hon varit hemma utan att ingripa när barnen utsatts för P. Eventuellt har hon hjälpt till med psykisk och fysisk misshandel och hon har ev även varit delaktig i Es död och skändning av hennes kropp.
Hon är inte oskyldig.
Det finns ju hur många organisationer och stöd som helst för utsatta kvinnor. Man kan ju dock inte tvinga någon till att ta hjälp. Sen vet vi ju inte exakt hur allt har sett ut. I sms så verkar de ju gulliga och kära mot varandra. Endast E de pratar illa om. Vi har ju bara R:s version nu med. Tycker R verkar vidrig som person med och inte att lita på. Hon valde ju dessutom att lämna BB och sitt nyfödda barn för att vara med P och knarka, bara det säger väl hur mottaglig man skulle vara för att få hjälpa att lämna en relation. Hon har gjort sitt val och trivdes nog med att ha en knarkande partner då hon själv knarkade