Citat:
Ursprungligen postat av
soulflash
Att mordet är en impulshandling känns inte extremt osannolikt. Man skulle kunna tänka sig att SE brukar vara beväpnad p g a rädsla för att bli rånad eller misshandlad när han beger sig hemåt sena kvällar. Dock känns ju valet av vapen i så fall väldigt märkligt. Han borde ha valt en mindre puffra.
Sedan funderar jag på hans beskrivning av hur mordet har kunnat gå till i den där intervjun han gjorde på 1990-talet. Om vi antar att SE faktiskt är mördaren, känns det inte då mest sannolikt han beskriver ungefär hur det gick till under den intervjun? D v s att det var en impulshandling.
Jo exakt OM SE är GM gick det ju till ungefär så.
Även brevet till SA där SE skrev "jag var synnerligen närvarande vid mordet på Olof Palme":
OM SE var vittne så kan man nog inte säga att SE var synnerligen närvarande eftersom han enligt sig själv eller andra INTE såg mördaren.
MEN om SE är GM så var han synnerligen närvarande .
Även där antydde han att han kan vara GM.
Möjligt kan man även tolka kommentaren om att polisen är dålig på lägga pussel så.
SE sa ju att ska man lägga pussel bör man inte ta bort de bitar som passar :
OM SE bara var vittne utgjorde han kanske ingen bit av pusslet .MEN även där antydde han att han verkligen var en bit av pusslet(OM vi tänker oss honom som GM).
SE njöt av att sitta på sanningen och se hur polisen famlade åt alla möjliga håll.
Precis som GMP säger.
Allt detta givet att SE är GM
Jag tror att en skäl till att SE av många anses som omöjlig som GM är just slumpen.
Och är han GM var det otroligt slumpartat ett slumpartat hastigt möte ett vapen och en ren impuls.
Folk vill att det ska va en komplott, planerat inte en simpel slump.
Jag förstår den tanken och trodde själv länge att det var ett välplanerat mord med flera inblandade.
MEN det tror jag inte längre.
ALLA dessa spår känns utredda och undrar om inte NÅGON borde ha läckt .
De där 50 miljonerna borde ha lockat.
Det har hänt förr och kommer hända igen att ett mord är oplanerat sker av ren slump.
Att det råkar gälla ett statsministermord här är ju speciellt men även ett sånt mord kan ske av en slump.