2020-05-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Sertralin? En jävla SSRI? Går ju inte att tända av på. Är detta standard, är det verkligen såhär jävla illa på häkten i Sverige?

Fan vad förbannad jag blir! Den här mannens död ska utredas ordentligt! Hans vittnesmål hade ju kunnat vara ovärderliga för fallet.
Det verkar som om P stått på sertralin (antidepressiv medicin) det senaste året. Det framgår av hans psykjournal, Om jag inte minns fel har han också varit sjukskriven hela sista året på heltid. (Sannolikt också tidigare)
Mamma R verkar ha varit sjukskriven Capio psykiatri på heltid sedan slutet av 2013 och alla år framåt.
Insatt på bl a Stesolid, (starkt lugnande) som psyk då och då gjorde tappra försök att trappa ned eller sätta ut.
Hon avbokade tider eller uteblev och i och med det blev det många "brandkårsutryckningar" när hon ringde akut eller bara stod i dörren till mottagningen. Mötte olika läkare.
Citera
2020-05-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Mammans föräldrar och syskon är ju Jehovas Vittne, så när hon lämnar dem som 14-15 åring ser de nog till att berätta för henne att hon är som död för dem och att de aldrig vill ha kontakt med henne igen. När jag läste att de var Jehovas Vittne förstod jag varför de var så frånvarande.

Om du går bak i tråden, inlägg 2953 och 2970 så ser du någon som kommenterat om hennes familj, att dom försökt hjälpa henne och ställt upp men att hon inte varit mottaglig. Så hennes föräldrar har uppenbarligen inte betett sig som om hon vore död.
Citera
2020-05-20, 14:17
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Men på sms har de haft lite kontakt läste jag, främst ang om äldsta sonen (som tidigare varit placerad hos morföräldrarna) skulle komma och hälsa på. R sa han hellre ville va hemma med kompisar. Inte läst nåt om jehovas vittnen.. bara att det är en bra familj men R var det svarta fåret
Om du läser i FUPen så är det hennes journaler från öppenvården 2014 och framåt, där tar hon upp ett antal gånger att hon rymde från familjen som är vittnen när hon var 14 eller 15 år och flyttade till Stockholm. Där står även att både hennes mormor var bipolär med förföljelsemani och åt Lithium, hennes mamma var manodepressiv med ångestproblematik och äter sertralin, och ett syskon har begått självmord.

Det är vad jag hittar om mammans familj.

Citat:
Ursprungligen postat av antish92
Om du går bak i tråden, inlägg 2953 och 2970 så ser du någon som kommenterat om hennes familj, att dom försökt hjälpa henne och ställt upp men att hon inte varit mottaglig. Så hennes föräldrar har uppenbarligen inte betett sig som om hon vore död.
Ok, ska kolla upp det.
Citera
2020-05-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Det verkar som om P stått på sertralin (antidepressiv medicin) det senaste året. Det framgår av hans psykjournal, Om jag inte minns fel har han också varit sjukskriven hela sista året på heltid. (Sannolikt också tidigare)
Mamma R verkar ha varit sjukskriven Capio psykiatri på heltid sedan slutet av 2013 och alla år framåt.
Insatt på bl a Stesolid, (starkt lugnande) som psyk då och då gjorde tappra försök att trappa ned eller sätta ut.
Hon avbokade tider eller uteblev och i och med det blev det många "brandkårsutryckningar" när hon ringde akut eller bara stod i dörren till mottagningen. Mötte olika läkare.

Han har ju dock jobbat till och från på restuaranger och cateringfirma med fram till döden..
både P och R jobbade en period innan de fick tillbaka E på restaurang Ledgends. Där såg de till att smöra in sig ordentligt och spela offer för myndigheterna. Arbetsgivaren och frun vittnade till deras fördel. Sen blev de sjukskrivna... Innan kammarrättens beslut förstod jag det som att arbetsgivaren och frun gick till soc och sa de blivit grundlurade av R och P och nu hotade och levde under nåt form av beskydd. De sa P kommit påverkad till jobbet med. Trots detta dömer kammarrätten de ska få tillbaka E. Helt klart att kammarrätten fått hot och inte vågade annat
Citera
2020-05-20, 14:21
Medlem
Citat:
Om du läser i FUPen så är det hennes journaler från öppenvården 2014 och framåt, där tar hon upp ett antal gånger att hon rymde från familjen som är vittnen när hon var 14 eller 15 år och flyttade till Stockholm. Där står även att både hennes mormor var bipolär med förföljelsemani och åt Lithium, hennes mamma var manodepressiv med ångestproblematik och äter sertralin, och ett syskon har begått självmord.

Det är vad jag hittar om mammans familj.

Ok, ska kolla upp det.

Det R säger har man ju ingen aning om huruvida det är sant eller inte
Citera
2020-05-20, 14:28
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Det R säger har man ju ingen aning om huruvida det är sant eller inte
Nej, det har du rätt i, jag tycker dock att det är intressant aat se hur hon beskriver sin familj. Det finns dock många som har lämnat Jehovas Vittne och har berättat att familjen inte vill fortsätta ha kontakt med dem då de lämnar, det kan klart vara på annat sätt här.
Citera
2020-05-20, 14:32
Medlem
Citat:
Nej, det har du rätt i, jag tycker dock att det är intressant aat se hur hon beskriver sin familj. Det finns dock många som har lämnat Jehovas Vittne och har berättat att familjen inte vill fortsätta ha kontakt med dem då de lämnar, det kan klart vara på annat sätt här.
Jo så kan det ju vara. Viss kontakt verkar de ju i alla fall haft. De har ju säkert försökt hjälpa till men svårt hjälpa missbrukare utan insikt
Citera
2020-05-20, 14:33
Medlem
Pannknackarns avatar
Hej.
Varför ligger inte fup i första inlägget?
Kan nån länka mig?

Tack på förhand.
Citera
2020-05-20, 14:44
Medlem
Citat:
Han har ju dock jobbat till och från på restuaranger och cateringfirma med fram till döden..
både P och R jobbade en period innan de fick tillbaka E på restaurang Ledgends. Där såg de till att smöra in sig ordentligt och spela offer för myndigheterna. Arbetsgivaren och frun vittnade till deras fördel. Sen blev de sjukskrivna... Innan kammarrättens beslut förstod jag det som att arbetsgivaren och frun gick till soc och sa de blivit grundlurade av R och P och nu hotade och levde under nåt form av beskydd. De sa P kommit påverkad till jobbet med. Trots detta dömer kammarrätten de ska få tillbaka E. Helt klart att kammarrätten fått hot och inte vågade annat

R var sjukskriven också under de månader som hon arbetade. Hon var sjukskriven på heltid från slutet av 2013 och alla år framåt.
Det var något slags obetalt pröva-på jobb
(har säkert ett tjusigare namn) som hon hade på restaurangen. Hade ordnats i samarbete med psyk, arbetsförmedling och försäkringskassa.
Med flera års sjukskrivning blir ju sådana instanser inblandade.
När det gäller P framkommer det tydligt att han inte hade lön dvs.skattepliktiga pengar från den där cateringfirman. Det säjer ju chefen rakt ut. Det var utbyte av tjänster. Man brukar kalla det "svartarbete".
Av P;s journal framgår att han var sjukskriven heltid sista året. Mer än en gång blev han förbannad när inte försäkringskassan fått hans intyg i tid.
Citera
2020-05-20, 14:49
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
R var sjukskriven också under de månader som hon arbetade. Hon var sjukskriven på heltid från slutet av 2013 och alla år framåt.
Det var något slags obetalt pröva-på jobb
(har säkert ett tjusigare namn) som hon hade på restaurangen. Hade ordnats i samarbete med psyk, arbetsförmedling och försäkringskassa.
Med flera års sjukskrivning blir ju sådana instanser inblandade.
När det gäller P framkommer det tydligt att han inte hade lön dvs.skattepliktiga pengar från den där cateringfirman. Det säjer ju chefen rakt ut. Det var utbyte av tjänster. Man brukar kalla det "svartarbete".
Av P;s journal framgår att han var sjukskriven heltid sista året. Mer än en gång blev han förbannad när inte försäkringskassan fått hans intyg i tid.
Mamman skriver i ett sms att de väntar svart betalt från pappans jobb innan de kan betala en sak.
Citera
2020-05-20, 14:56
Medlem
Citat:
Vilken bild söker du?

Den som är en printscreen från Rs Instagram där hon står med barnen i en vagn. Länken funkar inte längre.
Citera
2020-05-20, 14:56
Medlem
Har läst hela fup nu och blev helt golvad men vad jag kan se så ryckte R upp sig när P satt i fängelse för att sedan tappa greppet igen när han kom tillbaka.

Fick R någon som helst hjälp/stöd i att lämna P?
Det verkar inte så. Där har samhället brustit.
Barnen lämnades i familjen kaos, där har samhället brustit.
Annars är det föräldrarna som är skyldiga.
De har haft ihjäl sitt barn.
De har nästan haft ihjäl lillpojken också med alla droger, och vem vet vad de utsatt alla dessa barn för som inte kommit fram. Fy!!!!
R har prioriterat sin sjuka relation till P i alla dessa år vilket har gått ut över barnen.
Jag lider enormt när jag läser hur äldste sonen har haft det, önskar så att jag kunde fått hjälpa honom. Han hade ingen pappa, den enda han hade var mamman, galne elake P och den (knasiga?) familjen på Ps sida. Fy fan. Varför lämnades han där?? Varför fick han inte bo i ett familjehem? Så många år på lvu fast han inte var kriminell. Det är inte okej.
Det som föräldrarna påstår om sonen är det ingen annan som styrker, de har hittat på saker för att få honom omhändertagen vilket krossar mitt hjärta.
Suget efter droger är så starkt att en mamma kan svika och blunda för sitt eget barn, det är så fruktansvärt hemskt!
...och jag klandrar P för att hon gick den vägen även om hon hade ett missbruk av benzo redan när hon träffade honom -och även fast hon borde ha tagit sitt ansvar och:
1, slutat missbruka
2, lämnat innan det blev så illa som det blev.
Fyyyy vad detta är hemskt tragiskt!

Med det sagt så har hon varit hemma utan att ingripa när barnen utsatts för P. Eventuellt har hon hjälpt till med psykisk och fysisk misshandel och hon har ev även varit delaktig i Es död och skändning av hennes kropp.
Hon är inte oskyldig.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-20 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in