2020-05-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Utmarkt tillfalle att bunkra grejerna som saljs till halva priset. Tycka vad man vill om Paolos goranden och icke goranden, produkterna ar ju bra och lar val knappast andra smak, bara trams att valja bort produkterna.

Visst, gillar man dem och det är halva priset är det ju bara att köpa så mycket man vill. Men sen kommer produkterna förmodligen att finnas kvar fast under annat namn. Det är bara Paolo och hans fejs och hans person som försvinner.
Citera
2020-05-20, 11:29
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Jag tror att Paolo kommer få börja köra taxi eller något. I Italien då inte ens en ett taxibolag skulle vilja ha honom som anställd då han numer är "våldtäktsman". Vad tror ni händer om kvinnor som beställt taxi hem från krogen märker att det är Paolo som kör taxin och kanske vill ha betalt i natura?

Paolo verkar inte ha så många miljoner. Möjligtvis kan han investera i något i Italien. Allt han investerar i Sverige verkar konka.
Rent ekonomiskt så är nog Paolos räddning att börja skeppa kokain från Italien till Sverige. Han borde ha skaffat sig logistiska kontakter mellan dessa länder. Eftersom han varit en mediahora hela sitt liv så tvivlar jag på att han skulle kunna fungera som en vanlig anställd.
Citera
2020-05-20, 11:30
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Ha ha och var skulle han fått dem ifrån?

Han har naturligtvis inte några pengar att satsa på något i Italien och inte i Sverige heller.

Menar du att han har tjänat "småpengar" på sitt namn hittills? Vad var omsättningen och vinsten för alla hans bolag? Jag vet att han har sålt sitt namn men vilka idrottstjärnor har endast gjort det? Det är väl ingen som tror att Björn Borg satt ch sydde kalsonger.
Citera
2020-05-20, 11:31
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Jo så är det ju givetvis - men just den här kändisen lever ju på sitt rykte och ska vara en förebild inom träning och matlagning och promota produkter - då är det inte så smart och göra olagliga grejer oavsett vad det gäller - självklart vill företag inte ha med hans fejs att göra längre när ansiktet utåt för lång tid kommer förknippas med sexköp. Så i hans position blir fallet oerhört mycket större än 99 procent av alla andra sexköpare som åker dit - och det borde ju han förstå redan innan - han har ju gjort avbön tidigare och lyckats gå vidare efter krogslagsmål mm - men att Coop inte vill ha en horgubbe hängades på en bild ovan pastadisken kan man lätt förstå.
Men helt ärligt borde inte allmänheten få bestämma detta? Dom kan väl ta bort produkterna när det vissar sig att ingen vill köpa dom. Har ju tidigare slagit fel när stora kedjor ska agera godhetsknarkare. Tror som sagt att det kan få en moteffekt. Inte för att torskeri har opion för sig men det där jävla daltandet med silikonpumpande lycksökerskor som smiter från skatt tror jag en hel del är i mot.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han har så himla svårt att prata och uttrycka sig. Och han har ingen självinsikt eller distans till sig själv.

Och sen det här samla gamla att han kräver respekt - istället för att förtjäna det.

I det här klippet exploderar han nästan för att folk inte håller med med honom:

https://www.youtube.com/watch?v=jATl76oZmM0
Fast i just det klippet ägde han ju faktiskt situationen till 100% det är ju därför det blev så poppis på YT. Dock verkar han ju ganska sur på JS där så konstigt att han sprang till henne direkt efter klavertrampet.

Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Precis spännbögen går och gör det mest omanliga man kan göra och ger torsken ett ansikte, kommer gå till historien som den fjanten han är. googla på torsk om 500år så kanske hans namn kommer upp på Wikipedia som 2000-talets största torsk. Hur kan en offentlig person som han skita ner sig så katastrofalt och göra en sån korkad jävla grej? Tragiskt

Sen att han stöder organiserad brottslighet och människohandel med sina pengar är verkligen inte okej, inte att nån gör det heller för den delen men 1 miljon ggr värre när en känd person som han gör det...

Sen alla könssjukdomar han riskerar att få och smitta vidare till sin sambo är så vidrigt mot henne som helt ovetandes kan åka på vad fasiken som helst utan att kunnat skydda sig mot det.

Hoppas man aldrig behöver se den idioten i tv mer.
Vem kollar ens på tablå tv längre (är du pensionär kanske)? HUr vet du att han körde utan kondom?

Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Jag bara undrar, men om Paolo inte hade gått ut dagen efter med att han hade köpt sex, hade han kunnat komma undan rampljuset då att det faktiskt var han som var en av dom som blev tagna? Hade det kommit fram ändå? Varför höll han inte bara tyst tills det isf inte hade gått längre? Alla kanske inte hade behövt få reda på det? 🤔
Ja det undrar jag också. Får verkligen snuten läcka sån info? Känns ju ej att alla är lika inför lagen isf. Hade nån granne till horlyan känt igen honom hade han väl ba kunnat blåneka också.

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Paolo missade chansen när han talade ut i TV4.
Kungen av Kungsan skulle ha sagt som Kungen av Sverige:
- Nu vänder vi blad och går vidare!
Det handlade nog om att han ville rädda sina prylar innan hela huset brunnit ner sas. Han trodde att han skulle verka mer omtänksam men många såg det som att han puddlade ist för att tänka på sina barn o dyl. Att gå till just JS är för mig extra skumt. Bättre isf att köra via webben men om sningen ska fram tror jag ej att ärlighet varar längt i alla samanghang (tyvärr månadens saning)
Citera
2020-05-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Menar du att han har tjänat "småpengar" på sitt namn hittills? Vad var omsättningen och vinsten för alla hans bolag? Jag vet att han har sålt sitt namn men vilka idrottstjärnor har endast gjort det? Det är väl ingen som tror att Björn Borg satt ch sydde kalsonger.

Alla hans bolag? Vilka bolag tänker du då på?
Citera
2020-05-20, 11:34
Medlem
Evanoff Group AB, står bakom varumärket ”Paolos”.
Nu säger deras vd Dani Evanoff i Aftonbladet att alla produkter med "Paolos" på förpackningen måste bort ur sortimentet snabbast möjligt.

"Han uppmanar livsmedelshandlarna att hjälpa till för att hitta en lösning" skriver Aftonbladet, varpå reporten säger: "Skulle ni inte kunna skänka maten till behövande?"

och då svarar Evanoff:
"Jag kan känna så här: Vore det verkligen rimligt? Det här handlar om vad en enskild individ har gjort, ska jag då ta hela jävla smällen för det här?"

Svenskt näringslivsformat i vår nya tid med exotiskt nytt tänk (understött av en värdelös EKO-brottsmyndighet och feta bidragsmöjligheter för näringsidkare utifrån), säger jag.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-05-20 kl. 11:52.
Citera
2020-05-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Men helt ärligt borde inte allmänheten få bestämma detta? Dom kan väl ta bort produkterna när det vissar sig att ingen vill köpa dom. Har ju tidigare slagit fel när stora kedjor ska agera godhetsknarkare. Tror som sagt att det kan få en moteffekt.

Men de kan ju fortsätta att sälja sina produkter till de som tycker om dem. Vad har Roberto med det att göra?
Citera
2020-05-20, 11:35
Medlem
Länkar in Elin-tråden här eftersom båda berörs

https://www.flashback.org/showthread.php?p=71657971&posted=1#p71657971

Skrev en sammanfattning i den tråden

Efter att Paolo Roberto åkte dit i en Torskrassia på östermaln (Instas torsk") så har Elin raderat offentliga Instagram-bilder av henen tillsammans med Paolo Roberto. Hon har också skrivit på Instagram att hon känner tomhet.

Det har visat sig att Elin är gravid runt 2:a månaden där Paolo Roberto är högst troligt fadern.

Det går att spekulera i att Elin inte lät Paolo Roberto få idka samlag då hon är gravid varpå Paolo inte klarar av några veckor av återhållsamhet utan måste springa till en hora för att tömma.

Detta styrks av att Paolo själv dels skrev ett inlägg om att förlora "allt" och "familj" efter att han blev påkommen. Det ger också motiv till varför han sprang till TV4 och gjorde världshistoriens sämsta pudel och erkände inte bara horköpet utan även möjligen oaktsam våldtäkt.

Allt detta är viktigt utifrån Elins världsbild. Väljer hon att föda Paolos tillika torskens barn så kommer hon få leva med konsekvensen att när den "lyckliga" paret är ute och går med barnvagn så vet hela Sverige att där går en torsk med en kvinna som han har fått barn med för hon är inte mer än så.

Och hur hennes liv skulle se ut med att gå på föräldramöten i skola, träffa andra skolbarns föräldrar, hur hennes barn skulle bli bemött av andra barn. -"jasså din pappa är torsk".

Eller umgänge med andra väninnor. Elin skulle alltid bli bemött med ömkan och tycka synd om för att hon lever med en torsk och föder torskens barn.

Det måste snurra rejält i huvudet på tjejen.
Citera
2020-05-20, 11:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Var ifrån kommer uppgiften om en ”kompis”? Har du fantiserat ihop den själv?
Nej, det var uppgifter som tidigt i morse formulerades i pressen som "han greps tillsammans med Paolo Roberto" och ingenting som jag fantiserat ihop själv, nej, det var därför jag frågade om någon tidigare ifrågasatt om han varit där och knu**at med en kompis. Frågade. Du förstår vad en fråga är, hoppas jag?
Citera
2020-05-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Utmarkt tillfalle att bunkra grejerna som saljs till halva priset. Tycka vad man vill om Paolos goranden och icke goranden, produkterna ar ju bra och lar val knappast andra smak, bara trams att valja bort produkterna.

Trevligt när du får nyfiket dambesök som tittar i ditt skafferi och hittar bunkrad ”horpaolo-pasta” i drivor😅

Kan bli mysiga samtal att försöka förklara det stora innehavet😂

Därför avstod jag handla för halva priset.
Citera
2020-05-20, 11:40
Avslutad
Inga livstecken från Paolo de senaste dagarna på sociala medier. Har han gått under jorden? Emigrerat till Italien. Tagit livet av sig? Han gör nog klokt i att hålla sig borta ett tag.
Citera
2020-05-20, 11:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det kanske har varit uppe här tidigare, men uppgifterna om att han gripits med en kompis får mig att undra om de knu**lat tillsammans?
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Var ifrån kommer uppgiften om en ”kompis”? Har du fantiserat ihop den själv?

Jag har aldrig läst om en kompis. Däremot läste jag detta:

Citat:
"De två kompisarna bokade tid hos en prostituerad kvinna – för att i tur och ordning ha sex med henne mot betalning. Men polisen slog till och de greps i samma insats som tv-profilen Paolo Roberto."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70rel4/mannen-som-greps-i-samma-insats-som-paolo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in