2020-05-20, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ok men europatiteln är ju ej fyskam så vida det ej var nån liga utan övriga europeiska stjärnor. Sen det där med viktklasser är ju skumt. Att vara Europas bästa i 63-68 killo säger väl ej så mycket tex.

Tjänade han bra med stålar på den karriären ?

Jag är osäker hur tungt en continental-titel väger prestigemässigt. Kan tänka mig att det mest funkar som en milstolpe för boxarna, och ett sätt att bli sedd av promoters, få större matcher med mer pengar inblandat osv.

Är ännu mer osäker på hur mycket pengar han tjänade som boxare, man snittar väl 3-4 matcher/år.
Han boxades mellan 93-03, och lär väl fått mer pengar desto längre karriären gått, men har svårt att tänka mig att han drog in mer än motsvarande 100 000 kr för någon match, men rätta mig gärna om jag har fel.

Om vi killgissar och räknar på att han drog in i snitt 60 k/match, 4 matcher per år så blir det 240 k brutto.
Sen hade han ju sponsorer, och gjorde säkert lite reklam osv.

Någon som vet om Paulo någonsin hade ett vanligt jobb vid sidan av boxningen, typ i början av karriären?
Senast redigerad av journeyman2k 2020-05-20 kl. 03:10.
Citera
2020-05-20, 03:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Det var ju Roberto själv som i teve pratade om att kvinnan inte ville sälja sex och att hon kunde vara frafikerad.

Det gjorde han bara för att stryka medhårs och mildra omständigheterna kring sitt sexköp.

I själva verket hade han ingen som helst aning om den prostituerade kvinnan var traffickerad eller ej men av bilderna att döma som finns av henne på nätet så är det en välmående golddigger.

Det förhindrar dock inte att han gjort sig skyldig till brottet köp av sexuell tjänst men drevet som han nu befinner sig i saknar motstycke i svensk historia.
Citera
2020-05-20, 03:41
Medlem
Citat:
Ja tror att han kan ha en chans att vända det hela till sin fördel via produkterna o dyl. Finns många män som stör sig på ”Sverges unika sexköpslag” (inte ba torskar, utan det finns djupare principiella motiv). Men då måste han för fan sluta att pudla framför PK- journalister som JS (hennes ärkenördiga artistmake är öppet SD hatare, vilket borde vara opassande med tanke på hennes uppdrag som ”opartisk mediakvinna”).

Vem vet men det skulle förvåna mig!
Citera
2020-05-20, 03:58
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Jag är osäker hur tungt en continental-titel väger prestigemässigt. Kan tänka mig att det mest funkar som en milstolpe för boxarna, och ett sätt att bli sedd av promoters, få större matcher med mer pengar inblandat osv.

Är ännu mer osäker på hur mycket pengar han tjänade som boxare, man snittar väl 3-4 matcher/år.
Han boxades mellan 93-03, och lär väl fått mer pengar desto längre karriären gått, men har svårt att tänka mig att han drog in mer än motsvarande 100 000 kr för någon match, men rätta mig gärna om jag har fel.

Om vi killgissar och räknar på att han drog in i snitt 60 k/match, 4 matcher per år så blir det 240 k brutto.
Sen hade han ju sponsorer, och gjorde säkert lite reklam osv.

Någon som vet om Paulo någonsin hade ett vanligt jobb vid sidan av boxningen, typ i början av karriären?

Jafan, han var ju värdinna på cafét i många år. En uppskattad sådan.
Citera
2020-05-20, 04:04
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Reagerade på att han sagt i framgångspodden att ”jag är altid noga med att ha minst en i mitt företag som kommer från fängelset”. Liksom det borde väl ej va en merit liksom?

Han vill visa att man kan rädda arbetslösa/kriminella människor ifrån just kriminalitet och dylikt genom att sysselsätta dem med jobb och ge dem en mening, och detta har han ju mycket rätt i. Paolo Roberto är en smart människa och jag delar många av hans åsikter och tycker mycket av det han har sagt är klockrent. Han kan sköta t.ex. debatt på ett snyggt sätt men är absolut inte rädd för att säga vad han tycker även om det är kontroversiellt, sådana behövs det fler av i landet Sverige. Det som hände för en knapp vecka sen var självklart ett ENORMT misstag men jag tycker fortfarande Paolo är king på många sätt.
Citera
2020-05-20, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Var inte så säker på det. Bara för att media ger sken av att alla tycker på ett visst sätt så innebär det inte att så är fallet. Värre saker har hänt i världshistorien än att en kändis besökt en hora.

Jo så är det ju givetvis - men just den här kändisen lever ju på sitt rykte och ska vara en förebild inom träning och matlagning och promota produkter - då är det inte så smart och göra olagliga grejer oavsett vad det gäller - självklart vill företag inte ha med hans fejs att göra längre när ansiktet utåt för lång tid kommer förknippas med sexköp. Så i hans position blir fallet oerhört mycket större än 99 procent av alla andra sexköpare som åker dit - och det borde ju han förstå redan innan - han har ju gjort avbön tidigare och lyckats gå vidare efter krogslagsmål mm - men att Coop inte vill ha en horgubbe hängades på en bild ovan pastadisken kan man lätt förstå.
Citera
2020-05-20, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumrask1
Spöade inte Paolo en tonåring för några år sen?

En 15-åring om jag inte minns fel. Det lät som om
15-åringen fick övertaget, och Paolo blev sur för
det och slog på honom, men jag kan komma ihåg
fel.
Citera
2020-05-20, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Han vill visa att man kan rädda arbetslösa/kriminella människor ifrån just kriminalitet och dylikt genom att sysselsätta dem med jobb och ge dem en mening, och detta har han ju mycket rätt i. Paolo Roberto är en smart människa och jag delar många av hans åsikter och tycker mycket av det han har sagt är klockrent. Han kan sköta t.ex. debatt på ett snyggt sätt men är absolut inte rädd för att säga vad han tycker även om det är kontroversiellt, sådana behövs det fler av i landet Sverige. Det som hände för en knapp vecka sen var självklart ett ENORMT misstag men jag tycker fortfarande Paolo är king på många sätt.

Håller med, han är vettig och en fräsch fläkt i dagens PK hjärndöda samhälle.

SEn att köpa en hora är väl inte så stor grej, bara i Sverige typ! Annan sak om det var tydlig människohandlel...han borde kört en eskort.
Citera
2020-05-20, 05:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast med stor sannolikhet knullades barn på samma bordell han hängde på. Det är GANSKA illa. Håller du med?

Ja. Jag skulle inte trivas i den miljön
Citera
2020-05-20, 06:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
En 15-åring om jag inte minns fel. Det lät som om
15-åringen fick övertaget, och Paolo blev sur för
det och slog på honom, men jag kan komma ihåg
fel.

Ett skojbråk där Pablo hamnade i underläge och fick agera i självförsvar.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5VbEdE/paolo-roberto-det-brast-for-mig

Men han bad direkt om ursäkt.
Citera
2020-05-20, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ett skojbråk där Pablo hamnade i underläge och fick agera i självförsvar.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5VbEdE/paolo-roberto-det-brast-for-mig

Men han bad direkt om ursäkt.

Paolo agerade inte i självförsvar.

De skojbråkade där killen lyckades brotta ner Paolo på marken. Sen körde grabbenlite vinnardans och sjöng "Jag fick ner Paolo, jag fick ner Paolo". Allt på skoj naturligtvis i något sammanhang Paolo var inbjuden som kändis.

Som den idiot Paolo är kunde han inte ta det, så Paolo tryckte ner femtonåringen och örfilade upp honom. Säger en hel del om Paolo.

- Jag blev förbannad, tyckte Paolo. För vad blev han förbannad. Pojkarna tyckte det var kul att ha en kändis där. De visste inte att Paolo har dålig impulskontroll.
- Jag blev rädd, tyckte pojken. Tacka fan för det!

Pojken förtsätter:
- Men jag kände att han kan inte gå hur långt som helst. Det var ju fullt med folk där. Men han borde ju bättre veta vad som är rätt och fel.
Där har han fel. Paolo skulle säkert om han var på det humöret bryta både näsa och käke. Att han inte vet vad som är rätt och fel, har han nu bevisat en gång för alla.

Sen måste Paolo gråta lite också och säga att en liten tonåring också gjorde fel. Att folk gjorde honom illa. Var Paolo rädd?
Senast redigerad av 25cm-slak 2020-05-20 kl. 06:29.
Citera
2020-05-20, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det skulle han ha gjort på ett betydligt trevligare sätt genom att först cash in miljonerna och sen flytta vart fan han ville.

Nu får han flytta med svansen mellan benen och mycket sämre möjligheter att försörja sig.

Det kanske klarnar till i huvet på Paulo och han inser vilken bisarr feministsekt sthlm är,
nog för att han själv är en pappskalle, men det finns bättre länder och trevligare städer
alla feminister på SVT och TV4 är minst lika blåsta som Paulo.

Danska kvinnor tycker verkligen om Danmark, och skakar på huvet åt svenska politikers beteende.
Köpenhamn har rankats som världens bästa stad att leva i av brittiska tidningen The Monocle.
Danmark ligger även konstant på topp tre över världens lyckligaste folk.

Paulo Roberto döms inte av omgivningen för att han har köpt sex i andra länder heller.
Prostution är legaliserat i Danmark,Australien,Storbritanien,Nya Zeeland,Belgien,Spanien,Tyskland,
Holland,Några stater i USA,Czeckien,Polen,Schweiz, och Portugal och hela Sydamerika.
och hundra andra länder.
Det är det normala.
Amnesty anser att det ska vara legaliserat(inte svenska amnesty).

När kvinnor arbetar på olagliga bordeller riskerar dom att någon kan ta deras lön och råka illa ut.
När det är legaliserat så har dom larm,tillgång till vakt,dom kan se kunden på en tv skärm,
det finns en kamera utanför dörren och dom kan säga sej till kunder.
Samt betala skatt och få pension.
Jag köper inte sex själv men det är så det är, det är det moraliskt rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in