2020-05-20, 11:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Dyrt blev det men jag känner personligen till flera sådana ligg som blivit mycket dyrare i kronor än Paolos.

Nämn en? En svensk då givetvis. Det är ju som att hans ekonomi drabbas av en privat Covid-19
Det är mer på det personliga planet som Paolos sexköp ligger i topp.

Citat:
Visst är det moralpanik och ett jävla drev men lever man på att sälja sig själv som varumärke och person så måste man tyvärr hålla sig fläckfri, i vart fall när det gäller den här typen av brott.

Sant. Han har gjort bort sig fett. Att som kändis gå till en lägenhetsbordell är lika dumt som om att han skulle köpa droger på plattan. Det gör man bara inte om man är det.

Citat:
Det kan inte heller komma som en överraskning för Paolo att det skulle kunna bli en sån här stark reaktion om han åkte fast.

Nää.
Citera
2020-05-20, 11:09
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Paolo Roberto e toast. Slut som artist.

I Sverige JA, i Italien är han en nobody. Men men sin vinnarinstinkt kan han nog köra på i Italien. I sverige betvivlar jag att någon vill dyka upp på en fest eller servera ett Paolo Roberto vin. Då får du dricka ensam. Men det kan också bli att han gör karriär där han inte syns. Ponera att han har flera miljoner, inom finansvärlden skiter man i vem pengarna tillhör. Jag tror han lyckas behålla vänner som är i finansvärlden och som kommer att få honom att investera. Skitsamma i morgonsoffor och debattprogram. Han kommer arbeta i det fördolda.
Citera
2020-05-20, 11:11
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Utmarkt tillfalle att bunkra grejerna som saljs till halva priset. Tycka vad man vill om Paolos goranden och icke goranden, produkterna ar ju bra och lar val knappast andra smak, bara trams att valja bort produkterna.
Citera
2020-05-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Man kan på goda grunder utgå ifrån att det är människohandel, när kvinnor från fattiga länder hamnar i rika länder som prostituerade. Att det sker på Östermalm, få mig att le.

I det fall det är en frivillig transaktion med "lyckliga horor", visar det på dåligt omdöme från denna tjej, som inte gör något vettigt sitt liv, med fokus på framtiden. Det omedelbara och det medelbara, är en avvägning i livet, som saknas i denna "lyckliga horas" verklighetsuppfattning. Hon ser inte riskerna och hur utsatt hon är.

Det gör det inte saken bättre ur Paolo Robertos perspektiv, att en hora är "lycklig" när han som familjefar utsätter sig för könssjukdomar, och annan skit under en Corona epidemi. Att dra hem virus och basselussker till sin familj, som är ovetandes är vidrigt. Det är ohygieniskt, likt att vara svettig och ta ett dopp i ett avlopp, för att svalka ner sig. Att köpa en annan människas kropp, utan att ta reda på vem hon är, är en vidrig människosyn, som visar på empatibrist och noll konsekvensstänk..

Om vi vänder på resonemanget skulle alla dessa män som tycker att det är OK att köpa sex från "lyckliga horor" acceptera att deras döttrar eller partner tjänade extra och kom hem med extraknäck, från diverse anonyma män som köpt hennes kropp? Vad tycker en sådan man, som tror att horor kan vara "lyckliga", om att kvinnor i deras egen familj skulle ta hem könssjukdomar, vissa resistenta mot antibiotika, herpes och annan klåda? Under en Corona epidemi?

Vi kommer nog inte att få höra Paulo Robertos prostituerade att tala ut i tv för att hon kan säja
fel saker.
En del är lyckliga andra inte men det får deras liv att fungera.
Jag var inneboende hos en strippa som sålde sex,dagen efter hon hade jobbat så var vi på
stan och fikade hon hade svarta glasögon och verkade känna lite skam men var samtidigt på
bra humör.Hon tyckte att kvinnor ska ta bra betalt,och trivdes faktiskt.

Risken för alla som arbetar utomlands svart, och inte på seriösa företag är att
du inte vet om du får ut din lön eller inte.
Men prostituerade kan tjäna stora pengar och skicka hem till familjen.

När det är legaliserat så har dom larm,tillgång till vakt,dom kan se kunden på en tv skärm,
det finns en kamera utanför dörren och dom kan säga tacka nej till kunder.
Samt betala skatt och få pension.

Man visar den sämsta sidan av att sälja sex för att cheferna inom media är feminister.

Att sälja sex kräver inte att man behöver betala studielån och kurser och säljaren kan
även bli sin egen chef.

En del som säljer sex har psykiska eller fysiska handikapp och får inte anställning på vanligt vis.
Men dom kan försörja sina barn.
En del bor i länder som saknar nästa helt skyddsnät, men på 4-5 kunder så har dom tjänat i hop
till pengar som motsvarar en månadslön i hemlandet.
Citera
2020-05-20, 11:20
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Jag bara undrar, men om Paolo inte hade gått ut dagen efter med att han hade köpt sex, hade han kunnat komma undan rampljuset då att det faktiskt var han som var en av dom som blev tagna? Hade det kommit fram ändå? Varför höll han inte bara tyst tills det isf inte hade gått längre? Alla kanske inte hade behövt få reda på det? 🤔
Förmodligen förläst sig på någon skrift om hur man hanterar drev varpå krishanteringen gick åt fanders.

Om man inte kan något om krishantering och kriskommunikation så blir det lätt fel.

Om du slår upp vilken bok om ”Att ta sig igenom ett journalistiskt drev” som helst så kommer de enskilda delar han gjorde stå med som det man ska göra. Reagera kvickt, Äg agendan, Be uppriktigt om ursäkt, Respektera journalisten och svara seriöst på dennes frågor, etc…

I verkligheten går det förstås inte att förlita sig på generell teori.

Det var exempelvis på tok för tidigt att vara med i tv redan dagen efter. Det går inte att trovärdigt påstå att det var första gången, även om det var det. Det går inte att styra över fokuset från hans felsteg och nära orsak till dess bakomliggande orsak så snart. Det går inte att informera affärspartners och kollegor via pressen. Etc, osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det kanske har varit uppe här tidigare, men uppgifterna om att han gripits med en kompis får mig att undra om de knu**lat tillsammans?
Var ifrån kommer uppgiften om en ”kompis”? Har du fantiserat ihop den själv?
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad är det han köper från en kvinna som han inte känner?

Är det sex med inslag av sexuellt våld? Är det är jobbigt att jämt vara proper och inte spöa upp någon?
Behöver ju inte vara våld. Kan vara något han inte vill att hans käresta ska veta som har med förnedring eller annat att göra som går emot vad han tror är hans kärestas idealbild av honom.

Eller så är det något mycket mindre dekadent spännande.

Kvinnan som påstods vara den han legat med här i tråden skrev exempelvis på sin sida att hon kunde italienska. Det kanske var så oskyldigt att han med slutna ögon vill höra en kvinna långsamt viska ”Det är ingen fara Paolo. Allt kommer bli bra. Min fina lilla pojke, mamma är här nu.” på italienska medan de låg och kramades.

Själv tror jag han lider av samma sak som jag. Han tycker om att ha sex med olika kvinnor. Till skillnad mot mig så köper han sex i smyg, istället för att tala med sin partner och ha en öppen relation.
Senast redigerad av Asmodeusvult 2020-05-20 kl. 11:23.
Citera
2020-05-20, 11:22
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Taskigt för honom att han är en nobody utomlands. Taskigt för honom att han valde att kvadda sig själv i Sverige

Jo visst fan är han åt helvete dum i huvudet. Fysiken tar han hand om annars är allt åt helvete. Han kontrollerar inte bolagen han lever på. Han besöker de mest spaningsdrabbade eskorterna.

Men fortfarande är det Sverige det är fel på.
Citera
2020-05-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
I Sverige JA, i Italien är han en nobody. Men men sin vinnarinstinkt kan han nog köra på i Italien. I sverige betvivlar jag att någon vill dyka upp på en fest eller servera ett Paolo Roberto vin. Då får du dricka ensam. Men det kan också bli att han gör karriär där han inte syns. Ponera att han har flera miljoner, inom finansvärlden skiter man i vem pengarna tillhör. Jag tror han lyckas behålla vänner som är i finansvärlden och som kommer att få honom att investera. Skitsamma i morgonsoffor och debattprogram. Han kommer arbeta i det fördolda.
Jag tror att Paolo kommer få börja köra taxi eller något. I Italien då inte ens en ett taxibolag skulle vilja ha honom som anställd då han numer är "våldtäktsman". Vad tror ni händer om kvinnor som beställt taxi hem från krogen märker att det är Paolo som kör taxin och kanske vill ha betalt i natura?

Paolo verkar inte ha så många miljoner. Möjligtvis kan han investera i något i Italien. Allt han investerar i Sverige verkar konka.
Citera
2020-05-20, 11:27
Medlem
Lite Tito Beltran vibbar, fast utan klamydia?
Citera
2020-05-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

Ha ha och var skulle han fått dem ifrån?

Han har naturligtvis inte några pengar att satsa på något i Italien och inte i Sverige heller.
Citera
2020-05-20, 11:28
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jo visst fan är han åt helvete dum i huvudet. Fysiken tar han hand om annars är allt åt helvete. Han kontrollerar inte bolagen han lever på. Han besöker de mest spaningsdrabbade eskorterna.

Hur kan det vara Sveriges fel. PR har slutit ett antal kommersiella avtal med olika företag. Han bryter mot dessa avtal och dom säger upp avtalen helt i enlighet med överenskommelsen. Det är ett fullständigt normalt förfarande i hela världen.
Citera
2020-05-20, 11:28
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Jag tror att Paolo kommer få börja köra taxi eller något. I Italien då inte ens en ett taxibolag skulle vilja ha honom som anställd då han numer är "våldtäktsman". Vad tror ni händer om kvinnor som beställt taxi hem från krogen märker att det är Paolo som kör taxin och kanske vill ha betalt i natura?

Paolo verkar inte ha så många miljoner. Möjligtvis kan han investera i något i Italien. Allt han investerar i Sverige verkar konka.

Du kan investera som anonym. Jag skriver att han kan arbeta i det fördolda med hjälp av andra killar som ocksã knullar prostituerade och skiter i vad han gjort. Tror du han är ensam? Han kommer att klara sig bra, han har nog pengar sparade, jag har aldrig sett honom som en big spender som Blondinbella.
Citera
2020-05-20, 11:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup

Det kan ju vara fel på Sverige på många sätt även om Paolo gjort fel. Det finns ju ingen universallag som säger att det alltid finns rätt och fel. Det finns faktiskt fel och fel.

Paolo måste dock ställa sig frågan:

Var det värt det?

Men på äkta Paolo manér borde han i stället fråga:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in