2020-05-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det står også at han nekter straffskyld, og at saken er under etterforskning.
Slik saken står nå, sett fra politiets standpunkt, så dreier dette seg om et partnerdrap. Men han er ikke dømt, og aktoratet har bevisbyrden.

Jøss. Dette er jo helt vilt. Hva vet VG? Og hva sier Holden nå tro?
Citera
2020-05-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Han ble så bekymret da hun ikke svarte. Men han synes nok det var litt i overkant selv, for han har prøvd å slette noen anrop. Noe han ikke er i stand til å gjøre selv, i følge hans forsvarer. Så da må en annen ha hatt telefonen kanskje?

Min teori er at det kom som en strek i regningen for TH at mor og datter gjorde en avtale på morgenen. Ettersom det gjorde at også datteren begynte å etterlyse moren ila formiddagen. TH var kanskje ikke klar over avtalen de to hadde inngått og ringte til AEH 10.06 og 10.07, som de første planlagte ubesvarte oppringningene denne dagen. Men så ringer datteren han like etterpå og forteller om avtalen og at hun ikke får tak i moren. Kanskje han blir stresset og ikke vil si at han heller ikke får tak i henne, da det ville vekke uro hos datteren mye tidligere enn planlagt. Så han velger å ikke si noe om at han har ringt henne, men beroliger med at alt sikkert er bra og at han skal forsøke å få tak i henne. Da blir han nødt til å slette anropene, for å ikke bli tatt i løgn senere. Bedre det og heller stille seg uforstående til at disse oppringningene skal ha skjedd. Det er i hvert fall én mulig forklaring på hvorfor han skulle slette akkurat disse anropene.

Av alt som har kommet frem hittil, må jeg si at disse slettede anropene uten tvil vekker størst mistanke til TH hos meg. Alt annet som foreløpig har lekket ut kan liksom ha en naturlig forklaring enten den ene eller andre veien. Men å slette anrop du har gjort til din forsvunnede kone samme morgen som hun forsvinner... vel, det ER jo bare mistenkelig. Det som er interessant med dette, er jo også at det må ha blitt oppdaget svært tidlig i etterforskningen, antakeligvis en av de første dagene. Politiet må jo dermed ha hatt sterke mistanker hele veien?
Citera
2020-05-20, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Joda, etter at 4 dommere vurderte saken, ble det 50/50 for eller i mot skjellig grunn, men ettersom 2/3 fra lagmannsretten mente det ikke var skjellig grunn, ble TH løslatt.
Hvis du insisterer, så får du legge til at 3 av 3 dommere forkastet politiets anke i Høyesterett også.
Citera
2020-05-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Min teori er at det kom som en strek i regningen for TH at mor og datter gjorde en avtale på morgenen. Ettersom det gjorde at også datteren begynte å etterlyse moren ila formiddagen. TH var kanskje ikke klar over avtalen de to hadde inngått og ringte til AEH 10.06 og 10.07, som de første planlagte ubesvarte oppringningene denne dagen. Men så ringer datteren han like etterpå og forteller om avtalen og at hun ikke får tak i moren. Kanskje han blir stresset og ikke vil si at han heller ikke får tak i henne, da det ville vekke uro hos datteren mye tidligere enn planlagt. Så han velger å ikke si noe om at han har ringt henne, men beroliger med at alt sikkert er bra og at han skal forsøke å få tak i henne. Da blir han nødt til å slette anropene, for å ikke bli tatt i løgn senere. Bedre det og heller stille seg uforstående til at disse oppringningene skal ha skjedd. Det er i hvert fall én mulig forklaring på hvorfor han skulle slette akkurat disse anropene.

Av alt som har kommet frem hittil, må jeg si at disse slettede anropene uten tvil vekker størst mistanke til TH hos meg. Alt annet som foreløpig har lekket ut kan liksom ha en naturlig forklaring enten den ene eller andre veien. Men å slette anrop du har gjort til din forsvunnede kone samme morgen som hun forsvinner... vel, det ER jo bare mistenkelig. Det som er interessant med dette, er jo også at det må ha blitt oppdaget svært tidlig i etterforskningen, antakeligvis en av de første dagene. Politiet må jo dermed ha hatt sterke mistanker hele veien?

Veldig enig med deg at dette er en logisk forklaring som en mulig teori. Absolutt!
Citera
2020-05-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jøss. Dette er jo helt vilt. Hva vet VG? Og hva sier Holden nå tro?

Det står at de tar også siktede med i oppsummeringen. Vet ikke om Holden kan endre på det. Men kanskje han finner ennå et bilde av TH, der han smiler og legger armen om sin kone. Et bilde tatt etter 1980 hadde vært fint.
Citera
2020-05-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Joda, etter at 4 dommere vurderte saken, ble det 50/50 for eller i mot skjellig grunn, men ettersom 2/3 fra lagmannsretten mente det ikke var skjellig grunn, ble TH løslatt.

Det jag ser är ängsliga jurister. Polisen är också ängslig, inför att bevisbördan har blivit tyngre, sedan vi fick DNA, och all fokus läggs på teknisk bevisning. Jag ser en tilltro till domstolar som är naiv. Det är trots allt bara jurister som gjort ett karriärval att bli domare.

Det fanns dömda mördare innan DNA!

Det jag ser är att när brottet planeras, gör gärningsmannen en teknisk bevisvärdering, research om vad som kan bevisas i en domstol, och lär sig om DNA. Det blir sjävklart att TH s DNA och fingeravtryck finns i ett hus han bott i sedan lång tid tillbaka. Det vet han. Han sa till sin advokat att de inte kan bevisa, om jag uppfattat vad han sa rätt.

Det handlar om fallgropar som intelligenta människor gör, där de inte kan läsa av andra människors reaktioner. De kan sätta sig in i svåra saker, men vi lever i en tid där ny teknik ger fallgropar.

Jag känner inte till rättsväsendet i Norge, men ni har antagligen samma skit som vi har med vänskapskorruption. Det finns domare som kan ha förutfattade meningar om folk som TH, kollegor och vänner. Där de laborerar med bevisvärde och trovärdighet när de inte förstår bevisläget. Det kan handla om opportunism att visa att man ställer beviskrav över skorstenen.

När en kvinna dör i sitt eget hem, ska den person som bor med henne, och såg henne sist, förklara vad som skett. Nu har polisen kommit fram till att det inte är en kidnappning och att hon dog i hemmet. Det enda jag ser är en maktkamp, mellan TH, familjen och rättvisan för EH.
Citera
2020-05-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis du insisterer, så får du legge til at 3 av 3 dommere forkastet politiets anke i Høyesterett også.

Også må man legge til at de tre i høyesterett ikke tok stilling til bevisene..
Citera
2020-05-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre

- På hvilken måte er det en løgn å beroliggjøre. Så lenge man ikke hevder det motsatte av noe man har gjort så er det jo uproblematisk
- Vil ikke det at dattera er bekymret bare være positivt i scenarioet at TH er skyldig ?
- Er det noen som har funnet frem manualen til den aktuelle modellen og undersøkt hvor mange nummer som faktisk legger seg i anropslisten ? Eldre modeller hadde jo både begrensninger i antallet sms som kan lagres og antallet anrop.
- Hva er insentivet til å slette noe som lett kan forklares ? To slettede anrop, som ingen vet hva innebærer, er jo mer mistenkelig enn to anrop som man lett kan lyge om uansett.
- enhver person som planlegger en slik forbrytelse vil jo også være klar over at all mobilaktivitet vil bli grundig etterforsket, ikke bare telefonene men også data fra nettverksoperatøren, ergo burde man jo også være klar over at det hjelper forferdelig lite å bare slette noe så åpenbart fra sms/anrop fra telefonen.
Senast redigerad av Sosialisten 2020-05-20 kl. 11:57.
Citera
2020-05-20, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Det låter helt orimligt.
Att han inte förstår sig på Monero och de tekniska detaljerna runt det? Ja
Att han inte kan betala med kort i butiken? Nej.
Någonstans mitt i mellan? Mest troligt....
Bingo! Självklart är det vad Holden menar när han uttalar sig om TH: s tekniska eller digitale evner.
Citera
2020-05-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ang at han ringte så mye hjem den dagen. Det kan også være en mulighet at den hytteturen faktisk var "planlagt" mellom TH og AE (TH skulle vel ha møte der oppe dagen etter? ). Hvis TH er involvert skulle jo hun forsvinne uansett så turen hadde ikke blitt noe av, men planen kunne ha vært at de på papiret skulle til hytta. Men at det kunne være AE som avlyste/droppet den i siste liten kunne være noe som kunne ha skapt litt stressmoment for TH. Hun fikk da plutselig tid å tilby seg å hjelpe datter slik jeg har forstått. Og at dette med at for eks datter ble klar over at hun ikke svarte allerede så tidlig som kl 10 ble noe som kunne ha stresset TH. Var en som lanserte den teorien her og den synes jeg kan være en av flere logiske forklaringer på en slik opptreden med så mange ring hjem. Viten om at datter ikke fikk tak i henne allerede fra morgenen kan ha stresset ham til å gjøre noe feil. Som for eks å slette to utgående anrop på impuls, uten å tenke helt klart.

Da kunne for eks TH si til datter rundt 10-tiden "ja dette er rart at hun ikke svarer. Hun pleier jo det...hm dette skal jeg sjekke ut snarest og ringe og få tak i henne og hvis ikke så drar jeg hjem tidligere!"....for på den måten å kommunisere til datter at han var på saken, slik at hun ikke dro til Sloraveien før ham. Synes det lukter et element av stress/ikke planlagt handling over de slettingene av 2 anrop, samt så utrolig mange oppringinger hjem som han hadde.

Nå svarer jeg nesten uten å ha lest innlegget ditt.

Men, det er nettopp det manipulatoren ønsker, å lede sitt publikum inn i endeløse og fruktløse spekulasjoner. Det fører ingensteds hen.

Jeg tror politiet har hatt en annen tilnærming. De har lyttet. Svart javel. Jaha. Sier du det. Så du mener det ja.

Uten å gi noen tydelig respons. Manipulatoren vil da bli tvunget til å spesifisere en retning, en slags mening, med villsporet.

Du må aldri la en manipulator tvinge deg til å begynne å spekulere. Manipulatoren må tvinges til å drive spillet fremover selv. Ikke la deg påvirke til å gi slike mennesker en hjelpende hånd.
Citera
2020-05-20, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Også må man legge til at de tre i høyesterett ikke tok stilling til bevisene..
Snoken har insistert på at det bare skal telles dommere og avstemminger.
Den gjeldende kjennelsen er fra lagretten, hvor 2 av 3 dommere mente at det ikke finnes grunnlag for siktelsen.
Citera
2020-05-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det skal mye tyngde til å lage slepespor på et gulv av en gummisåle, det er mer slikt man ser i en gymsal tenker jeg. Ja, hvorfor slepe når man kan bære, hun var en liten dame, to personer kunne enkelt bære henne, for en person er det vanskeligere. Jeg kan ikke forestille meg at hun hadde fiender, at ektemannen har fiender tror jeg, i forhold til business i hvertfall, kanskje også familie. Et vått avtrykk som blod finner jeg merkelig i og med politiet sier det ikke var tegn til kamp, blodspor ville jeg oppfattet som tegn til kamp. Ved besvimelse kan man tisse på seg, våte spor etter urin kan være et spor, jeg klarer ikke forstå med "slepe" -spor. Prøver å tenke hva som er mest logisk...At politet kan mene de har funnet slepespor finner jeg mer sannsynlig enn at TH har funnet slepespor, en hund lukter slepespor, se videolinke, om den snuser på en måte som gjør at man tror at en person er slept, men det står i tidningen at TH reagerte på spor, kanskje det er feil.

https://www.youtube.com/watch?v=ivf_T095fLI

Jeg har enda ikke klart for meg hvordan disse slepesporene ser ut.

Er det noen som har noen ideer? Så langt jeg har fått med meg er det spekulert i om de er avsatt i blod, urin eller vann, men også at det kan være gulvmatter som er i uorden. Ingen av disse forklaringene "sitter" riktig hos meg.

Slik jeg forstår merket TH seg slepesporene og fortalte om disse i første møte med politiet. Hva består de i, siden de er såpass tydelige at TH så de med en gang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in