2020-05-20, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NU FINNS ÖVERKLAGAN UPPLADDAD PÅ 4 STÄLLEN IFALL NÅN HAR PROBLEM MED ENDERA FILTJÄNST:

Överklagan

1. https://file.io/oRuDwISt

2. https://ufile.io/axfs6ojy

3. https://forumfiles.com/j7Y9hb17ob/2705overklagan_pdf

4. https://www.docdroid.net/file/download/La10xw1/2705overklagan-pdf.pdf

Tack (alla) för hjälp! Forumfiles fungerade bra för mig.

Intressant morgonläsning hur Åkl fick till sin sammanfattning!

Hoppas nu att de som nu ska döma får tillgång till detta... kanske även tillåtet att ta del av FUP!? Undrar om SD går till lådan och postar ett nytt brev nu?

Kunde inte få bättre svar på min undran/fundering som jag skrev i tråden igår morse ang vad Åkl kan ta upp (innan överklagan kommit oss tillhanda).

Kan tänka mig att de boende i Hjärsta firar vid olika tillfällen.
Citera
2020-05-20, 07:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vad hade polisen fått fram då ?
Om han hade gått med på att de fått dela hans tidslinje ?
Förklara för en som inte fattar ...
Kanske hade de kunnat se exakt hur han rörde sig och vilka tider han var vid olika platser under mordnatten?
Tänk om åklagaren har gjort ett nytt försök att få info från Google?
Med lite betoning på hur viktigt det är för att lösa ett mordfall så kanske de ändrar sig?
Är det den informationen som vi väntar på till den 17/6?
Citera
2020-05-20, 07:27
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minamo
Alltså absolut ! Förstår ditt tänk och håller helt klart med . Har hela tiden hittat olika tankar om HD hennes far och att allt inte är svart eller vitt men denna förklaring Skulle faktiskt kunna va så .
Ja jag vet inte, det är lite för mycket för mig bara. Visst, det skulle kanske kunna förklaras med att JG bara är djupt manipulerad men njäe alltså.. Det räcker inte riktigt för mig. Inte en vuxen jävla man med sambo och hela köret. Skulle han låta sig manipuleras och riskera så mycket för en vän som står åtalad för mordet på en annan vän? Jag tror det krävs mer än vänskapsrelation för det jag. Kan ju handla om hållhakar också och där sätter bara fantasin gränser.. Helvete vilka jävla figurer det är i det här 🤯
Citera
2020-05-20, 07:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande den okända aktiviteten vid SD's Laptop under Måndags-kvällen den 14:e Maj året 2018 vilken då ägde rum från klockan: 23:34:16 och fram till klockan: 23:34:17.

Efter som du anser dig vara expert inom detta området gällande datorers funktioner och sålunds påpekat felaktigheter hos de forensíker som tidigare analyserat detta, så undrar jag varför du inte kontaktar KammarÅklagaren Åsa Hiding eller hennes kollega Therese och berättar för någon av dem vad du kommit fram till ?

Gällande tiden klockan: 23:34:16 och till klockan: 23:34:17, så finns det överhuvud taget ingen som kan bevisa vem eller vilken person som satt vid SD's Laptop vid det då aktuella tillfället, inte ens du skulle klara av att bevisa något sådant.

Det kan ha varit HD som vid det då aktuella tillfället satt vid SD's Laptop lika väl som JG eller SOA eller❗ingen person alls ?

Inte ens den stor-manipulative SD skulle mäkta med att kunna bevisa att vederbörande verkligen satt vid sin egen Laptop vid det då aktuella klockslaget 23:34:16.

Att påstå att SD skulle ha ett alibi i detta fallet håller över huvud taget inte.

Sedan kan faktiskt till och med SD haft med sig Laptopen utomhus ?

Team/ Åsa Hiding 👍

Mvh/ @JokerMannen
Angående det jag fetat i ditt inlägg, tack för tipset men bättre i så fall att kontakta advokat Backman

Citat:
Även att åklagaren inte behöver vara objektiv i förhållande till gärningen, måste man vara det i förhållande till den tilltalade. Det är ju uteslutet att inte föra fram sådan bevisning som talar till den tilltalades fördel. Den måste inte åberopas – det är väl ändå försvarets sak – men sådana uppgifter ska tydligt redovisas.

Men kanske räcker om SD läser här, jag har länkat till ett verktyg som kan vara användbart när man ska förklara vad som händer och inte händer i olika situationer .

https://www.nirsoft.net/utils/chrome_cache_view.html

IT_forensikern verkar ha gjort en ambitiös utredning men har alltså hamnat helt snett i slutsatserna (eller spekulationerna) angående 23.34-händelsen. Den där sista meningen påminner en del om vad chefsåklagare Niclas Wargren sa om den utredning som bedrevs 1998 i Kevinfallet. Han menade att det var en ambitiös utredning som dragit fel slutsatser.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-20 kl. 08:02.
Citera
2020-05-20, 08:22
Medlem
Intressant att så fort det dyker upp förslag på alternativa händelseförlopp mot det som presenterats i åtalet - börjar tre, fyra stycken härinne direkt domdera om sekt och liknande.

Alla vill väl för fan att rätt mördare skall åka fast och att han eller hon skall göra det på sakliga grunder där bevisföring enligt lagens mening kan presenteras - eller har jag missat något?
Citera
2020-05-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jo det har jag svarat på tidigare, om man använder till exempel ett Chrometillägg som gör autorefresh så blir det samma sorts historik. Men det skulle i så fall innebära ett planerat alibi och varför då sitta häktad i åtta månader om han visste att det fanns ett alibi? Han insåg att alibit fanns när han fick läsa det i fup.

(Det här blev nästan en repris på flera tidigare inlägg men det är så jag ser på saken)

Hur du än vrider på den här händelsen i hans dator så har han absolut inte ett alibi genom den! Han tog en vild chansning i TR, inte konstigt för vem vill sitta instängd i resten av sitt liv. Det vore bra om det blir ordentligt utrett och dokumenterat, inget snack om det, men det blir inget alibi.
Citera
2020-05-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vad hade polisen fått fram då ?
Om han hade gått med på att de fått dela hans tidslinje ?
Förklara för en som inte fattar ...

Något intressant var det i alla fall eftersom han vägrade låta polisen se det! Ett av hans misstag, sett ur rättvisans synvinkel.
Citera
2020-05-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Om det nu skulle vara på det viset, varför då försöka fiska efter ett alibi av grannarna: Ni råkar inte ha sett mig?
Nej, jag tror inte alls att han har ett alibi, det skulle It-forensikern ha upptäckt och inget åtal skulle ha kommit på fråga

Han kunde ha haft en kompis sittande vid sin dator. Därför kan det aldrig bli ett alibi.
Citera
2020-05-20, 09:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hur du än vrider på den här händelsen i hans dator så har han absolut inte ett alibi genom den! Han tog en vild chansning i TR, inte konstigt för vem vill sitta instängd i resten av sitt liv. Det vore bra om det blir ordentligt utrett och dokumenterat, inget snack om det, men det blir inget alibi.
Det normala hade varit att han hade tagit upp detta med sin advokat som skulle ha framfört hans åsikt.
Eftersom advokaten inte gjorde det så verkar det som om SD inte ens lyckades övertyga advokaten om sitt alibi.

Tänker han behålla sin advokat i Hovrätten?
Skulle ha få byta om han begärde det?
Skulle det vara svårare att byta när materialet är så omfattande?
Hur mycket försenad skulle rättegången bli om två nya advokater ska läsa igenom 14 000 + 14 000 sidor?
Citera
2020-05-20, 09:56
Medlem
Nån som vet om Stefan har kvar sin anställning på Tyréns?

Alldeles oavsett skuldfrågan gällande mord så borde väl allt sex på arbetsplatsen vara skäl för uppsägning? Det har han ju själv erkänt i förhör. Som representant för Tyréns skulle jag skämmas ihjäl om en i personalen betett sig så. Ingen engångsföreteelse heller enligt Stefan själv utan vanligt förekommande. Jiz.
Citera
2020-05-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Angående det jag fetat i ditt inlägg, tack för tipset men bättre i så fall att kontakta advokat Backman

Men kanske räcker om SD läser här, jag har länkat till ett verktyg som kan vara användbart när man ska förklara vad som händer och inte händer i olika situationer .

https://www.nirsoft.net/utils/chrome_cache_view.html

IT_forensikern verkar ha gjort en ambitiös utredning men har alltså hamnat helt snett i slutsatserna (eller spekulationerna) angående 23.34-händelsen. Den där sista meningen påminner en del om vad chefsåklagare Niclas Wargren sa om den utredning som bedrevs 1998 i Kevinfallet. Han menade att det var en ambitiös utredning som dragit fel slutsatser.

Du borde verkligen tipsa polisen/ åklagaren om det du skriver om 23.34- händelsen. Snälla gör det. Går ju att vara anonym om du vill.
Citera
2020-05-20, 10:01
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du tycks glömma bort att DNA inte avsätts endast under sex. LW var tydligen en väldigt kramig kvinna och har ju svårt att tro att hon ej skulle ha vidrört någon alls på exempelvis sonens kalas den 12/5-18.
Förklaringen till att DNA upptäcks på den upphöjda delen av ringen är enligt åklagare att GM med någon kroppdel råkat vidröra den.
Nåja, det återstår att se om de lyckas fälla den mest troliga mördaren

Jag ska snabbt erkänna att min kunskap kring DNA inte sträcker sig särskilt långt. Konstaterar bara att teknikern fastslagit hur spåren saknar hållbarhetsdatum. Det är sedan med min egen logik troligare att kroppsvätskor fastnar på föremål som ringar hellre än spår från kramar som rimligen skett mer påklätt.

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Finns bilder eller uppgifter om undersökningar med Bluestar inne i den MT bostad?

Att man anträffat blodförekomst som härrör från LW på utsida av den MT tvättmaskin indikerar, att blodbesudlingar sannolikt förekommer på fler platser i den MT bostad - förutsatt att den MT begått gärningen. Detta med anledning av det våldsamma förloppet med konstaterat mycket blodvite på BP.
Den MT har på något sätt antingen, tvättat de kläder han bar under gärningen eller på okänd plats gjort av sig med plaggen.
Dessa omständigheter är något som ÅK-sidan bör utreda mer för att eventuellt kunna binda den MT till gärningen.

Än mer besynnerligt blir det när åklagarna med sådan övertygelse nämner såret på benet och att det uppkommit vid brottstillfället (antingen där på plats eller på väg därifrån). Man går till och med så detaljerat som att beskriva BO:s positionering i förhållande till såret. Därför undrar jag om inte kioskvältaren kan härröra från just detta. De 300 stänken som inte hunnit analyseras har nu gett träff och begärda anståndet skulle då kunna bero på att man vill hitta det i större omfattning. Det som skulle tala emot detta är väl att man inte omhäktat MT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in