2020-05-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Denna bild är borta. Någon som sparat den?
Vilken bild söker du?
Citera
2020-05-20, 09:26
Medlem
Lilla Esmeralda ❤
Önskar så att det verkligen fanns någon för dig under din tid i Norrköping.
Jag har en dotter på 3.5 år. Jag skulle gå under om jag fick veta att hon blev så illa behandlad som E blev. Tycker så synd om Melinda och fosterfamiljen som nu har den vetskapen om att någon de verkligen älskade av hela sina hjärtan blev utsatt för det här. Hoppas verkligen de kan ta sig förbi detta!
R och P, äckligare människor än er får man leta efter! Psykopatiska barnmördare är vad ni är! Det ni utsatte E för hoppas jag ni kommer få sota för 100 gånger om, hoppas det finns ett helvete för ER!!!!
Detta påminner mig om "pojken som kallades DET". Ge sig på ett av barnen och beskylla det för allt.
Låsa in i källare, ej få äta med de andra, få sitta i sitt rum ensam och gråta. Ingen får gå in och trösta henne. Tvinga henne sova på köksgolvet. Tycka att hon är jobbig som vill ha kärlek/närhet. Kalla henne för mongo/nedvärderande ord etc. Stackarn tappade hår av alla stress hon fick utstå, åt knappt mat...
Det var NI som ville ha henne tillbaka, inte hon. Det var ni som vände hela hennes värld upp och ner när hon var tvungen att komma till er för att bli illa behandlad. Och sen så beskyller ni henne för allt! En treåring!!! Hur är man funtad om man mobbar en treåring?? Oavsett om man har en anknytning eller inte så gör man inte det. 2 vuxna personer som ger sig på ett försvarslöst barn.
Vet ni vad jag tror, jag tror att ni var avundsjuka. Ni var avundsjuka för att Esmeralda var en trygg och kärleksfull peron. Hon hade hela livet framför sig. Kunde ha blivit allt hon velat. Ni var två nedbrutna missbrukare som knappt kan jobba eller ha normala relationer med andra människor. Hon var redan som treåring starkare än er. Så ni ville se till att hon bröts ner, att hon blev en förstörd individ som ni två är. Jag tror att om hon inte hade gått bort vid detta tillfälle hade tortyren fortsatt...hur länge vet ingen. Men nu är hon fri från er två monster iaf. Förlåt Esmeralda för att vi vuxna inte kunde skydda dig!!!!❤❤❤❤❤
Och angående storebror A: om det är någon som kan ge oss en bild av hur det egentligen var så är det han. Men tyvärr så är han medberoende. Jag tror att han var den P gav sig på förr, nu var han glad över att slippa vara hackkycklingen själv. Så han blundade för allt som hände/tyckte det var normalt med inhumana bestraffningsmetoder. När polisen berättade vad som hänt E, verkade han inte för påverkad av det. Frågade om han fick gå kvar i sin skola och om han fick träffa lillebror.
Esmeralda ❤ hoppas du är på ett fint ställe där du kan känna kärleken från din fosterfamilj. Önskar så att du just nu var hos dem fysiskt också så att allt får en lyckligt slut. Men tyvärr, detta slut är alltför hemskt.
Citera
2020-05-20, 09:40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Något som har fastnad i mitt huvud väldigt mycket sen igår efter att ha läst FUPen av alla hemskheter är att storebrodern sa "E var inte med och åt, hon äter alltid 1h före oss"
Vilken 4 åring äter 1h före sin familj?
Och vart var E när dem åt? Instängd i källaren eller rummet?

Hur kan en 13 åring inte märka om det föregår våld i hemmet. Och hur kan förskolan och BVC kvinnan inte märka om en 4 åring väger 10 kg och har tappat halva håret när det är LVU föräldrar?
Hon hade tjockt fint hår hos sina fosterföräldrar. Ett barn som förändras såhär mycket borde ringa varenda varningsklocka hos myndigheter och skolor / vård. Speciellt när det handlar om LVU barn

Jag kan inte förstå hur många omständigheter som ledde till den här flickans död som det egentligen finns.

Alla familjemedlemmarna vet med största sannolikhet vad som hänt, eller i alla fall hur situationen i stort sett ut. Men A är också i en väldigt utsatt situation och traumatiserad sedan tidigare pga föräldrarna.
Citera
2020-05-20, 09:44
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Och angående storebror A: om det är någon som kan ge oss en bild av hur det egentligen var så är det han. Men tyvärr så är han medberoende. Jag tror att han var den P gav sig på förr, nu var han glad över att slippa vara hackkycklingen själv. Så han blundade för allt som hände/tyckte det var normalt med inhumana bestraffningsmetoder. När polisen berättade vad som hänt E, verkade han inte för påverkad av det. Frågade om han fick gå kvar i sin skola och om han fick träffa lillebror.

A har ju inte blivit informerad om exakt vad som hänt och får inte ha mobil osv, han har själv förstått att det är för att han inte ska läsa om händelsen.

Tycker du är onödigt skuldbeläggande av en trettonåring i en extremt utsatt situation. Du har ingen aning om han var glad över att E var en hackkyckling(om det var så), och det stämmer inte att han inte blev påverkad av det som hänt E, han har ju enbart fått dödsbeskedet, och inför det reagerade han med en lång tystnad. Säkerligen blev han chockad. Sedan ville han träffa sin lillebror.

Jag tycker man absolut inte ska dra in A i det hela, han är också ett barn, och också ett brottsoffer.
Citera
2020-05-20, 09:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nåt kanske men det rinner ur hans mun och dom fann ju en sk medicinlåda i vardagsrummet med allsköns knark i. Så länge man inte kan se hans häktesjournal blir det svårt att gissa på något, men visst personal på häktet går till psyk och hämtar lyckopiller till honom, men vad mer? Man kan ju inte ha en som tänder av efter långt missbruk på så många narkotikaklassade mediciner utan att ge honom något och avgifta och trappa ner samt mediciner på EP. Jag vill ha reda på vad som hände med honom. Kanske en blandning av kramper och abstinens som pumpen inte orkade med, men han var ju frisk förövrigt enligt henne då. Hon påstod att han var hypokondriker och undersökte sig ofta. Ja skit samma han babblar på som värsta lipsillen på vägen till arresten och sen i förhör. Men jag tror inte han får frågan eller hinner få frågan om lilla flickans droger i kroppen. Däremot får mamman dom frågorna. Skumt tycker jag ändå att han avled och ingen säger ett pip om hur det gick till.

Lät ju i förhören som de själva inte visste vid det tillfället hur han dött. Polisen då.

Tycker också det är konstigt att de inte går ut med någon dödsorsak. Hans höga dos av stesolid bör de ju ha sett, men man undrar hur höga doser han i verkligheten hade om han hade 140mg stesolid på recept.
Citera
2020-05-20, 09:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Konstigt svar. Då vet man iallfall att barnet skulle fått mat och inte bli torterad och svält.
Va? Du vet att barns som är feta kan vara undernärda. Barn som lever på korv makaroner, kakor, godis och chips. Att barn är feta är ingen garanti att dom får mat. Det finns heller ingen garanti att feta barn inte får stryk. snarare är det så att feta barn kommer från dysfunktionella familjer som inte orkar laga riktig mat och låter barnen sitta med datorn i stället för att aktivera dom. Finns inget positivt med barnfetma.
Citera
2020-05-20, 10:10
Medlem
Rätta mig om jag har fel här nu.

Men visst påstår R och P att ”olyckan” i badrummet skedde på tisdagskvällen? Samtidigt vittnar äldsta sonen om att han på tisdagskvällen tittar in i E:s rum och ser henne ligga och sova med pyjamas på?

Kan inte släppa det riktigt.
Citera
2020-05-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017

Men visst påstår R och P att ”olyckan” i badrummet skedde på tisdagskvällen? Samtidigt vittnar äldsta sonen om att han på tisdagskvällen tittar in i E:s rum och ser henne ligga och sova med pyjamas på?

Var det inte så att han även hörde henne andas med tunga rosslande andetag?

Rebecka hade suttit bredvid henne (med S i famnen) och haft ett orolig/bekyrat ansiktsuttryck...

Troligen låg E och tog sina sista andetag och kämpade mot döden...och föräldrarna förvägrade henne sjukvård 😢
Citera
2020-05-20, 10:16
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Hänvisa gärna till specifik sida.

Det verkar som att dom hade ett smeknamn för henne "Göthel", från en film som heter "Trassel". Kommer inte ihåg vilken sida, men dom hade en lista hemma med barnens namn och personnummer. Framför E's personnummet stod det just "Göthel" och inte Esmeralda.
Senast redigerad av tinkyminky 2020-05-20 kl. 10:20.
Citera
2020-05-20, 10:20
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är inte bra med feta barn heller.

Nae vännen, jag tror inte att någon har påstått det heller? Men 10 kg för en nästan fyraåring är nog lite väl va. Eller du kanske tycker det är normalt att gå ned cirka 20% av sin vikt när man är 4 år?
Citera
2020-05-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017

Jag uppfattade det också så, "olyckan" var tisdag kväll, och brodern sade att han kikade in i ES rum samma kväll och hon sov. Senare minns han att det även var då R sagt att E var sjuk och brodern uppfattat att hennes andning var rosslig när han skulle säga godnatt till mamman som då satt inne hos E. (sida 77 resp 125 i förhören med brodern)
Senast redigerad av Nivla 2020-05-20 kl. 10:23. Anledning: Förtydligat
Citera
2020-05-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Jag uppfattade det också så, "olyckan" var tisdag kväll, och brodern sade att han kikade in i ES rum samma kväll och hon sov. Senare minns han att det även var då R sagt att E var sjuk och brodern uppfattat att hennes andning var rosslig när han skulle säga godnatt till mamman som då satt inne hos E. (sida 77 resp 125 i förhören med brodern)

Och han sa att han kom hem runt 21 tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in