2020-05-20, 02:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror R haft ett missbruk länge, sedan tonåren. Både hon och P ljuger konstant utan minsta samvete.

Undrar hur mycket de misshandlat E. Säkert pågått länge.

Uppfattar ni det som att A är barnet som blev till pga att R våldtogs?

R kanske får rättspsykiatrisk vård, verkar vara störd.
Nej man får inte rättspsykiatrisk vård för psykiska störningar. Tror knappast hon får det? Att man knarkat sönder sig ger heller ingen biljett till rättspsyk. Krävs en psykos, eller liknande då hon inte alls varit medveten om sina handlingar, och det borde vi kunna räkna bort i detta fall?
Citera
2020-05-20, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tror de var rädda för pappan, även poliserna? Han.var väldigt aggressiv och poliserna kände mycket väl till honom som den hotfulle knarkare han var. Mycket möjligt att han hotade personer i sin närhet? Tycker att denna Esmeraldas advokat borde granskas ordentligt, som bytte åsikt så rejält i kammarrätten.
Blev han hotad också? Man börjar verkligen undra, då så många konstigheter begåtts i detta fall, skrämmande!

Ja advokaten och kammarrätten borde utredas och stå till svars! Overkligt hur fel de flesta agerat på så många vis. Skrämmande!

Om polisen kände oro och rädsla borde det i sig göra att dom verkligen inte nöjde sig med samtalet och lämnade utan att få träffa alla barnen? Eller resonerade dom som att de genom att gå in kunde orsaka direkt fara för barnen? Om så borde det väl rapporterats i form av en formell orosanmälan och uppföljning kring det?
Citera
2020-05-20, 03:09
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Nope, framgår i fup att bioföräldrarna hade ett annat namn än Esmeralda för henne.
Hänvisa gärna till specifik sida.
Citera
2020-05-20, 03:11
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Hittar inte fup??
Hoppas och tackar för någon som vill länka.
Finns i min signatur.
Citera
2020-05-20, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Spela in nästa gång. Vad heter den sk ”chefen”?

Ja jag vet, korkat att jag inte gjorde det... Chefen heter Marthin Högsten, driver advokatfirman Choice tillsammans med en annan kvinna.
Citera
2020-05-20, 08:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
E vägde bara 10 kg. Min son som är lika gammal som hon var då väger det dubbla.
Det är inte bra med feta barn heller.
Citera
2020-05-20, 08:34
Medlem
Något som har fastnad i mitt huvud väldigt mycket sen igår efter att ha läst FUPen av alla hemskheter är att storebrodern sa "E var inte med och åt, hon äter alltid 1h före oss"
Vilken 4 åring äter 1h före sin familj?
Och vart var E när dem åt? Instängd i källaren eller rummet?

Hur kan en 13 åring inte märka om det föregår våld i hemmet. Och hur kan förskolan och BVC kvinnan inte märka om en 4 åring väger 10 kg och har tappat halva håret när det är LVU föräldrar?
Hon hade tjockt fint hår hos sina fosterföräldrar. Ett barn som förändras såhär mycket borde ringa varenda varningsklocka hos myndigheter och skolor / vård. Speciellt när det handlar om LVU barn

Jag kan inte förstå hur många omständigheter som ledde till den här flickans död som det egentligen finns.
Citera
2020-05-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är inte bra med feta barn heller.
Konstigt svar. Då vet man iallfall att barnet skulle fått mat och inte bli torterad och svält.
Citera
2020-05-20, 08:48
Medlem
Var kan man hitta underlag och beslut som låg som grund till att P och R fick tillbaka vårdnaden av E?

Hade varit intressant att se vad socialstyrelsen gjort för bedömning av föräldrarna som kammarrätten och esmeraldas advokat ansåg vara trygga föräldrar....
Citera
2020-05-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Något som har fastnad i mitt huvud väldigt mycket sen igår efter att ha läst FUPen av alla hemskheter är att storebrodern sa "E var inte med och åt, hon äter alltid 1h före oss"
Vilken 4 åring äter 1h före sin familj?
Och vart var E när dem åt? Instängd i källaren eller rummet?

Hur kan en 13 åring inte märka om det föregår våld i hemmet. Och hur kan förskolan och BVC kvinnan inte märka om en 4 åring väger 10 kg och har tappat halva håret när det är LVU föräldrar?
Hon hade tjockt fint hår hos sina fosterföräldrar. Ett barn som förändras såhär mycket borde ringa varenda varningsklocka hos myndigheter och skolor / vård. Speciellt när det handlar om LVU barn

Jag kan inte förstå hur många omständigheter som ledde till den här flickans död som det egentligen finns.

Det känns hemskt att skriva det. Men jag tror att misshandeln mot E var väldigt utstuderat och att föräldrarna var noga med att dölja det. Många verkar ha fått för sig att de tappade tålamodet och därför misshandlade henne men jag tycker att ett flertal indicier talar emot det. Jag tror att det handlade om systematiska bestraffningsmetoder pga följande:

1. Grannarna hörde aldrig skrik och oväsen. Det betyder att föräldrarna var noga med att se till att misshandeln a) ägde rum på ett annat ställe än lägenheten (källaren?) och jag tror även på tider där andra i familjen sov.

2. Det kommer fram i FUP att P har en historik av att tänka ut bestraffningsmetoder för A. Att han till exempel väckte honom flera gånger på nätterna. Jag tror att de gjorde något liknande med E.

3. Om hon blev drogad var hon väl snarare foglig än trotsig och livlig. Varför tappa besinningen med ett drogat barn?

4. Angående natten då detta hände (jag är säker på att det var på natten, då grannarna nedanför hörde oljuden). Jag tror inte alls att de badade henne.

5. R skriver till P att hålla ut, att de bara måste få henne trygg tills besöket från soc är avklarad. Vad skulle de göra sedan?

Med det sagt menar jag inte att de planerade att mörda henne. Men ingen chans att misshandeln inte var genomtänkt.

P.S. En tanke som slog mig angående handdukarna med knarkrester på. Att de användes för att få henne lugn och tyst medans bestraffningen pågick.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-05-20 kl. 08:55.
Citera
2020-05-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Det var väl en poliskvinna som gissade ålder på 70 år.

N o M har i förhör bara sagt att dom inte såg friska ut och att dom var tunna.

Men jag tycker att båda svarar undvikande och som att dom inte vet något (jaja eller hur)
N och M hade pratat med varandra om att han såg äldre ut än sin egen far
Citera
2020-05-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag provade här istället, får se om det funkar!

http://www.laddy.se/visa-bild/814/

Denna bild är borta. Någon som sparat den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in