Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Problemet är att det måste ha hoppat ut då från labbet för minst tjugo år sedan kanske sjuttio då den genetiska skillnaden mall Bat-Corona och Human-Corona är så stor. Vad jag vet fanns inget labb då. Dessutom som du inte förstår så är labbet i Wuhan ett samarbetet mellan Frankrike-Kina-USA och forskarvärlden är något annat än den politiska. Det finns så många antaganden som måste föreligga för att ens misstänka något sådant som du påstår. Här är några:
How many new assumptions do you need to believe SARS-CoV-2 is connected to WIV?
Quite a few! Lots of hushed up people too. Let's set out what we’ve learned in [Q1-4].
In order to believe SARS-CoV-2 i s r el ated to WI V, we’ d need to acc ept m any new i deas as true:
● that an international conglomerate of many thousands of people exists, and has been kept secret for many years.
● that the virus was intentionally made inefficient, and bad at its job of infecting humans.
● that the Chinese government either invented dozens (if not hundreds) of scientific techniques before anyone else knew they were possible.
● that China knew about coronaviruses and their utility for killing humans years before SARS-CoV-1 infected a single human.
● that this virus, which does not look anything like a lab-grown strain, was still somehow made in a lab, and then made to look like it was not grown in a lab.
● that the international conspiracy has killed, jailed, or somehow paid off the many hundreds of scientists who have worked on bat viruses in collaboration with WIV (including EHA and Duke-NUS scientists who are still very much alive).
● that Dr. Shi’s internationally well-respected research group, that has been trained and inspected by international experts from many different countries, covered something up that other Chinese scientists have readily admitted to in the past.
● that a virus that very clearly spread wider and faster to other parts of the Hubei province in China actually came from Wuhan, and skipped all the people in Wuhan, only to come back later and infect people in the Hunan wet market.
Du måste förstå att forskningen i Wuhan både stöds och även finansieras av t.ex. USA som deltar i parallellexperiment samtidigt:
4.2) Likewise, we would very likely know if the WIV had SARS-CoV-2 inside its freezers.
The work that WIV and Dr. Shi’s group has done – surveying bats for coronaviruses – is funded by the NIH here in America (at least until recently (5)). Our tax dollars are helping WIV look for bat viruses, because it is in the interest of the American people to try and predict the next pandemic.
These efforts are conducted through the NYC-based non-profit EHA, which helps track and monitor viruses in nature (110,111). It is also worth saying that Dr. Shi’s projects almost always provide duplicate samples of every bat to both Chinese scientists and laboratories in other countries (including Australia, Singapore, and Canada) (158, 159, 160). This “parallel analysis” is common practice in the field to demonstrate transparency, and it is something I myself have done on several occasions. The fact that WIV does this is great evidence for why “hiding” a virus or “keeping it for biodefense work” would be much more difficult.
Du har helt enkelt inte forskarna med dig i dina konspirationer:
https://drive.google.com/open?id=1kAHSEx9-eIyVIahczH8itHaUm9jI9WX7
Det här krävde lite jobb, jag börjar med att posta kända fakta igen,
Citat:
Kina har i ordning sagt följande,
-det startade i Iran
-det startade i Italien
-USA tog viruset till Kina under en sporttävling för miltärer.
Vad vet vi -
-första kända och stora utbrottet var i Wuhan.
-Det enda P4 laboratoriet i Kina finns i Wuhan, det får forska på coronavirus.
-corona finns naturligt i fladdermöss.
-dom finns 800 mil från Wuhan naturligt.
-Man hade dessa fladdermöss i laboratoriet för att forska på viruset. USA hade hoppat av ett program några år tidigare för att det var för riskfyllt.
Och detta
Citat:
Hade viruset brutit ut i en provins där fladdermössen finns naturligt så tror jag inte någon hade diskuterat detta. Dessutom eftersom det inte finns något P4 laboratorium där.
Som svar på mitt inlägg var din slutsats då detta,
Citat:
Du har helt enkelt inte forskarna med dig i dina konspirationer:
Det är bedrägligt på många plan för först hänvisar du till forskare (och i förlängningen fakta och data gissar jag?) och kallar mitt inlägg konspiration.
Det jag skrivit ovan är allt fakta, ingen konspiration.
Det enda antagadet jag gör är att viruset slapp ut från labbet.
Vi vet att man forskade på COVID-19 i laboratoriet i Wuhan, man åkte 800 mil söderut för att ta prover på fladdermössen och man tog tillbaka dessa prover till laboratiet.
https://www.washingtonpost.com/national-security/chinese-lab-conducted-extensive-research-on-deadly-bat-viruses-but-there-is-no-evidence-of-accidenta l-release/2020/04/30/3e5d12a0-8b0d-11ea-9dfd-990f9dcc71fc_story.html
Denna quote nedan från ditt inlägg är fel, viruset är extremt smittsamt just för att det smittar asymtomatiskt och inte gör sitt värddjur för sjukt, det är det perfekta viruset.
Citat:
that the virus was intentionally made inefficient, and bad at its job of infecting humans.
Att Kina inte ägnar sig åt omoraliska experiment är bullshit, här har du en annan goding som drog lite uppmärksamhet, man skördade organ från (förmodat) döda fångar för forskning.
https://www.thesun.co.uk/tech/8376669/chinese-prison-experiment-organ-harvesting/
Blanda inte heller ihop samarbete i forskarvärlden med vilka som jobbade just med detta.
Visst har man ett nätverk som jobbar tillsammans men det är ju bara de personerna på plats den delen av labbet som vet vad man gör där och det var mig veterligen bara kineser?
Det handlar ju om funding, ett par miljoner dollar för fem år?
https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/04/29/847948272/why-the-u-s-government-stopped-funding-a-research-project-on-bats-and-coronaviru
Det här är ju bara ett töntigt påstående från dig. Vi VET ju att massa läkare som började varna blev tystade. Skitdålig punkt faktiskt
Citat:
that the international conspiracy has killed, jailed, or somehow paid off the many hundreds of scientists who have worked on bat viruses in collaboration with WIV (including EHA and Duke-NUS scientists who are still very much alive).
US intelligence började varna i November
https://abcnews.go.com/Politics/intelligence-report-warned-coronavirus-crisis-early-november-sources/story?id=70031273
Kan du förklara detta så jag förstår?
Citat:
Problemet är att det måste ha hoppat ut då från labbet för minst tjugo år sedan kanske sjuttio då den genetiska skillnaden mall Bat-Corona och Human-Corona är så stor. Vad jag vet fanns inget labb då
Jag vet att det har att göra med olika stängar och var man (tror sig) ha hittat patient zero och så vidare men kan du för diksussionens skull pedagogiskt förklara detta tror du?
Med tanke på att viruset är så extremt smittsamt så undrar jag isåfall varför inga andra städer hade stora utbrott om det inte kom från Wuhan?
Nu har det spridit sig i hela världen under ett halvår så om man hittade patienter i andra länder eller städer långt tidigare, varför fick man inga utbrott där?
Sen så stängde man ned en avdelning i Wuhan i September eller Oktober och de första patienterna i Europa kan väl härledas till November eller December så det började tidigare än vi tror.
Det är återigen skadande för Kina för dom mörkade mycket längre än från Januari.