Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
ja. Det är konstigt att inte polisen arbetar brett, om hennes kläder är besudlade på nåt vis av någon annan främmande person.Om det blev en fight mellan fru Hagen o kidnapparna, o då revs kläderna av.
Tror polisen har låst sig vid den klassiska lösningen att GM alltid är närstående o då mestadels maken-maka.
Tom Hagen o familjen har ju resurser så en belöning på några miljoner.
Jag tror det här är unga kriminella och det måste finnas koppling till någon person som varit i huset. Hagens familj måste ha haft kontakt med någon person som tipsat kriminella.
Att familjen är så förmögen fick väl enskilda poliser att fokusera på bara honom just för fördomen att rika kan vara sluga o komma undan med mycket. Men denna familj verkar inte vara sluga
hala trixare. Dessutom framstår Tom Hagen som en man som är bekväm med rutiner
och hans liv utan frugan hade inte blivit bekvämt med hans trygga rutiner.
Nej polisen har klantat sig.
Belöning om tips. Värt att pröva.
Läste om den där skicklige siaren som brukat hitta försvunna personer, det kan väl ändå värt att få reda på om han utsaga kan stämma -visserligen är min egen tilltro till den typen av tipsare låg
men varför inte kolla upp siarens tips.
Allt är värt att pröva för att finna ut vad som hänt. Polisen verkar ha fastnat i ett enda spår.
Så tragiskt. Som Tegnell- och corona hanteringen i Sverige.
Farligt att låsa sig vid en enda "sanning"- det är oklokt.
Jag tänker också att kläderna som hittades på badrumsgolvet måste ha varit rivna eller kanske det fanns en riven badrock i oordning på golvet.
Hur skulle polisen annars kunna veta att AEH var naken?
Det verkar som att polisen inte har hittat DNA från någon okänd gärningsmann på kläderna. Annars kanske de inte hade riktat misstankarna åt TH, men polisen tänker kanske då att DNAet kommer från en medhjälpar.
Mildt sagt, är jag chockad över hur tunn grund "siktelsen" ligger på, efter så lång tid.
Jag har aldrig uteslutit att TH kan vara GM, eftersom jag vet att de värsta kan vara bland de bästa - och vice versa.
Men tyvärr verkar polisen snöat in sig i statistiken, och föredomar kan ochså blivit ett problem.
Att TH gillar att ha kontroll, tror jag har missuppfattats.
Barnens karriärval visar att han inte är särskilt dominerande.
Hans förmåga att kontrollera är relaterad till pengar, men han hade aldrig varit så rik utan villighet att ta risker. Om TH hade varit rädd för att förlora sina pengar, skulle han aldrig ha accepterat att barnen valde den yrkesriktning de har gjort. Då hade barnen varit tvungna att bära pengarna i TH: s namn vidare efter han dog.
Jag tror att det viktigaste för TH är arbetet med att skapa rikedom.
Håller med att unga kriminella kanske planerat detta.
Tegnell är skrämmande på det sättet han försöker att presentera "sanningen", som ennu inte finns.
Hur trovärdigt är det?