2020-05-20, 00:49
Medlem
1. Er det noen som kan forklare meg tidslinjen ift. bilen som ble sett 0905? Eller gi meg en link?

Skjønner ikke helt hvordan den kan ha vært parkert der så lenge og gjerningsmennene kan kjørt opp til tomta og låst seg inn så sent som 09.20(?) Skulle tro at AEH har klart å låse seg inn på badet, naboene har ringt eller lignende eller tatt mer notis av bilen. Hun prater jo med en person 09.14....

2. Har dere noen teorier om hva lydundersøkelene er for noe? Finnes det liksom noe lydopptak som det er mulig å sammenligne med? Kan ikke forestille meg noe her heller.

3. Er det egentlig så viktig å "hacke" Monero? Hvis politiet har flere mistenkte, kanskje de kan ta dem via banker eller lignende i feks Spania? Om pengene har blitt brukt til å kjøpe dyre ting i Spania, kan det forklare hvorfor politiet har gjort undersøkelser der. Gjennom alias etc. som politiet har nøstet opp i.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-05-20 kl. 00:54.
Citera
2020-05-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
selv om VG nevner at det blitt minst 10 overføringen til den andressen før AEH ble borte. Det er uvanlig og dumt å bruke en og samme adresse flere ganger. Man kan enkelt genere en ny mottaker adresse til samme wallet.

Og hvorfor 10 overføringer? Ja det kan du lure på. Regner med at de har hyrt inn chainanalisis og.
Citera
2020-05-20, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men kidnapparna hör kanske inte hemma i de kända gäng miljöerna.
Det här kan vara skräpkriminella som är unga och sluga och inte direkt kända som kriminella.
Finns massor av den typen, men ja bakom iden o planeringen finns den slugaste.
Polisen borde gå ut o erbjuda belöningen. Fru Hagen skulle kunna vara vid liv,teoretiskt.
För många år sedan nu, så fanns en riktig slug bankrånare här i landet.
De kallades militärligan. Ledaren var helt okänd som kriminell han hade en liten firma och ingen anade att han i millimeter detalj planerade bankrån under flera års tid. Otippad som kriminell.
Strateg och detalj planering vid varje bankrån.Tog flera år innan de greps.
Han är affärsman i Polen ?nu. En sådan typ av person skulle kunnat planera kidnappningen.

Nettopp. Jeg oppfatter at politiet har jobbet bredt og med meget dyktige spesialister, og jeg har stor respekt for dem, men jeg kan ikke la være å tenke at internasjonal organisert kriminalitet er så profesjonelt utført og så vanskelig å spore opp, at ressursene det krever å oppklare rett og slett er overveldende store. Pengene fra kidnappinger, internasjonal våpen- og narkotikahandel samt traficking blir hvitvasket x antall ganger, og havner til slutt i finansieringen av anerkjente internasjonale og / eller delvis statseide enorme konglomerater, i eiendommer i London og USA, og i skatteparadiser. Alle disse ugjerningene er bl a. utbredt i enkelte tidligere Sovjetstater, enkelte land i Asia og Sør-Amerika, uten at man behøver å låse seg fast til et geografisk sted, da de kriminelle infiltrer og opererer sannsynligvis over hele kloden eller der det er enklest å operere. Bakmennene kan jo teoretisk sett (men er en kjensgjerning at forekommer) ha høy sigarføring og leve "plettfrie" luksuriøse liv, og de intetanende barna gå på de dyreste kostskolene i for eks. England og Sveits, slik at de en dag kan ta over for eks. toppjobbene i de store internasjonale selskapene. Hverken bakmennene eller alle deres underståtter behøver nødvendigvis å komme fra bandittstater, men det er en kjensgjerning at noen land går igjen. Bakmennene bor naturligvis ikke nødvendigvis i bandittstater selv. De som utfører mord og kidnappinger kan være (tidligere) paramilitære eller elitesoldater fra for eks. tidligere krigssoner. Det er skrevet mye om dette, alt kan søkes opp. Jeg er personlig skeptisk til hvis man nå har utelukkende TH zoomet inn, men jeg og mange andre her sitter jo bare på en brøkdel av en promille av infoen som politiet sitter på.
Citera
2020-05-20, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. Det är konstigt att inte polisen arbetar brett, om hennes kläder är besudlade på nåt vis av någon annan främmande person.Om det blev en fight mellan fru Hagen o kidnapparna, o då revs kläderna av.

Tror polisen har låst sig vid den klassiska lösningen att GM alltid är närstående o då mestadels maken-maka.
Tom Hagen o familjen har ju resurser så en belöning på några miljoner.
Jag tror det här är unga kriminella och det måste finnas koppling till någon person som varit i huset. Hagens familj måste ha haft kontakt med någon person som tipsat kriminella.
Att familjen är så förmögen fick väl enskilda poliser att fokusera på bara honom just för fördomen att rika kan vara sluga o komma undan med mycket. Men denna familj verkar inte vara sluga
hala trixare. Dessutom framstår Tom Hagen som en man som är bekväm med rutiner
och hans liv utan frugan hade inte blivit bekvämt med hans trygga rutiner.
Nej polisen har klantat sig.
Belöning om tips. Värt att pröva.
Läste om den där skicklige siaren som brukat hitta försvunna personer, det kan väl ändå värt att få reda på om han utsaga kan stämma -visserligen är min egen tilltro till den typen av tipsare låg
men varför inte kolla upp siarens tips.
Allt är värt att pröva för att finna ut vad som hänt. Polisen verkar ha fastnat i ett enda spår.
Så tragiskt. Som Tegnell- och corona hanteringen i Sverige.
Farligt att låsa sig vid en enda "sanning"- det är oklokt.
Jag tänker också att kläderna som hittades på badrumsgolvet måste ha varit rivna eller kanske det fanns en riven badrock i oordning på golvet.
Hur skulle polisen annars kunna veta att AEH var naken?
Det verkar som att polisen inte har hittat DNA från någon okänd gärningsmann på kläderna. Annars kanske de inte hade riktat misstankarna åt TH, men polisen tänker kanske då att DNAet kommer från en medhjälpar.

Mildt sagt, är jag chockad över hur tunn grund "siktelsen" ligger på, efter så lång tid.
Jag har aldrig uteslutit att TH kan vara GM, eftersom jag vet att de värsta kan vara bland de bästa - och vice versa.
Men tyvärr verkar polisen snöat in sig i statistiken, och föredomar kan ochså blivit ett problem.
Att TH gillar att ha kontroll, tror jag har missuppfattats.
Barnens karriärval visar att han inte är särskilt dominerande.
Hans förmåga att kontrollera är relaterad till pengar, men han hade aldrig varit så rik utan villighet att ta risker. Om TH hade varit rädd för att förlora sina pengar, skulle han aldrig ha accepterat att barnen valde den yrkesriktning de har gjort. Då hade barnen varit tvungna att bära pengarna i TH: s namn vidare efter han dog.
Jag tror att det viktigaste för TH är arbetet med att skapa rikedom.

Håller med att unga kriminella kanske planerat detta.

Tegnell är skrämmande på det sättet han försöker att presentera "sanningen", som ennu inte finns.
Hur trovärdigt är det?
Citera
2020-05-20, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
2 av 4 dommere ga politiet medhold, men den ene fra en lavere rettsinstans.
Slik kan du ikke regne. Det er ikke slik det fungerer.
Citera
2020-05-20, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(19.05.20) "Politiet undersøker om kryptopenger er gått til mulige medvirkere av drapssiktede Tom Hagen"

"Nettavisen får opplyst at politiet i perioder har jobbet på spreng med å undersøke om én konkret pengeoverføring har gått til medvirkere av Tom Hagen, eller andre personer i hans krets."

"Millionbeløpet som ble overført var på 1,3 millioner euro, eller nærmere ti millioner norske kroner. Overføringen ble gjort i kryptovalutaen Monero ".

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-om-kryptopenger-er-gatt-til-mulige-medvirkere-av-drapssiktede-tom-hagen/3423970349.html

Er det mulig å finne ut hvem den pengeoverføringen har gått til?
Hva må til for at politiet skal greie å finne det ut?

Få dager etter at politiet gikk ut med at de nå stod overfor en drapssak tok TH kontakt med en mangeårig venn der han fortalte at «det var åpenbart at de pekte på ham, men uten å si navnet hans.

Da trengs en ekte Hercule Poirot anno 2020, oppdatert på kryptokunnskap. Politiet kan ikke løse dette for da hadde de gjort det. Men de skal få testet seg. Er sikkert mange datanerder som kan bidra. Jeg tenker at dette er noe alle kryptointeresserte synes er fascinerende å få med seg, slik at de ser nettopp hvor trygt det er å bruke kryptovaluta til kjøp og salg. Jeg lurer på om store firmanavn nå forsøker å utvikle software som kan knekke slike kryptooverføringer slik at man ser sender og mottaker. Vil det i det hele tatt bli mulig?
Citera
2020-05-20, 06:59
Medlem
Citat:
"Øst politidistrikt bekrefter at de gikk i gang med kriminaltekniske undersøkelser i boligen i Sloraveien to døgn etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Tom Hagen ga beskjed til politiet om at han ville at dette skulle gjøres med en gang"

Hvis TH er GM, hvorfor ønsket han at de kriminaltekniske undersøkelsene skulle gjøres med en gang?
Eventuelle plantede spor som han ønsket at politiet skulle finne men som ville fordunste i løpet av 2 døgn? Hva kan et slikt spor som fordunster ev ha vært?

Han kan ha ønsket å fremstå troverdig så klart, og da må politiet starte med en gang. Jeg skjønner ikke at de kunne vente i 2 døgn... Og ingen andre skulle ha tilgang til huset i disse 2 dagene! Hvis det var noen andre der som han hadde arrangert, kunne han selvsagt ønske at de la igjen spor som knyttes til de, og hvis planen er så god, at man ikke kan dokumentere et samarbeid mellom partene, vil heller ikke Hagen kunne mistenkes for å være involvert. Jeg tror politiet lettere kunne slått seg til ro med at det de finner av spor er bevis på at Hagen er uskyldig i og med at han var på jobb. Han kan også ha ønsket at de skulle gjøre seg ferdig med dette så fort som mulig for å komme videre selv. Og han kan jo for all del være uskyldig.
Citera
2020-05-20, 07:05
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ser at JRU sitt telefonnummer er eller har vært registrert på en annen, og at de to er facebookvenner.

https://www.gulesider.no/soundbox+j.r+utengen+oslo/86729206/bedrift
https://www.1881.no/person/lillestroem/stroemmen/sander-stallemo-arnesen_30403982S1/

Begge opprinnelig fra Leirsund utenfor Lillestrøm.
Citera
2020-05-20, 07:43
Medlem
Citat:
Hvis det er engangshansker du tenker på, så er ikke de tette. De er utstyrt med en stor mengde små hull slik at væsker (svette feks) og annet trekker igjennom hanskene fra innsiden og at væsker og bakterier, virus m.m. trekker inn i hanskene fra utsiden.

Se her feks
https://www.youtube.com/watch?v=XywY2QSGMDY

Det er mange som er skeptiske til dine innlegg. Kan du fortelle oss alle dine teorier i ett innlegg? Det kan være at flere forstår hvordan du tenker da.
Citera
2020-05-20, 07:43
Medlem
"Siktelser kan imidlertid frafalles under etterforskningen. Det innebærer at personen ikke regnes som siktet ved avsluttet etterforskning. En mistenkt får ikke status som siktet selv om det gjennomføres hemmelige etterforskningsskritt som for eksempel kommunikasjonskontroll mot ham.
Når etterforskningen er ferdig, tar påtalemyndigheten ut tiltale i de tilfeller der de mener den siktede skal dømmes for den handling han er siktet for. Personen får da status som tiltalt i saken.
Krav på å bli sett som uskyldig.
Under hele saken, fra etterforskningen starter til dom faller, har du krav på å bli sett på som uskyldig.
"
https://www.domstol.no/straffesak/aktorene-i-retten/tiltalt-eller-siktet/

Flere aviser har publisert artikler som ikke akkurat formidler at TH sees på som uskyldig. Og det er veldig galt synes jeg.

"Forsvarergruppen i Advokatforeningen misliker måten drapssiktede Tom Hagen blir omtalt på i norske medier, og advarer mot forhåndsdømming."
"– Man vet ikke hvem som har tatt livet av vedkommende, man vet ikke hvor eller når det har skjedd. Man vet ikke engang om det har vært en eller flere gjerningspersoner. Alt står åpent, sier Forsvarergruppen-leder Marius Dietrichson til TV 2."
https://www.aftenposten.no/norge/i/e8gael/forsvarergruppen-advarer-mot-forhaandsdoemming-av-hagen

Dette er viktig!
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 07:47.
Citera
2020-05-20, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det er mange som er skeptiske til dine innlegg. Kan du fortelle oss alle dine teorier i ett innlegg? Det kan være at flere forstår hvordan du tenker da.
Hvorfor er mange skeptiske til mine innlegg mener du?
Alle teorier i ett innlegg kan jeg dessverre ikke greie å skrive.
Hva lurer du på angående hvordan jeg tenker?

Jeg har det meste av tiden trodd at TH er uskyldig. I korte perioder har jeg vært usikker. Nå er jeg overbevist om at han er uskyldig.

Det hadde vært interessant å fått se de klausulerte dokumentene som politiet sitter på.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 07:53.
Citera
2020-05-20, 07:52
Medlem
Citat:
Hvorfor er mange skeptiske til mine innlegg mener du?
Alle teorier i ett innlegg kan jeg dessverre ikke greie å skrive.
Hva lurer du på angående hvordan jeg tenker?

Du kan jo skrive dine teorier. Hvorfor har du eventuelt så mange teorier? Du bør ikke gå superdetaljert i hver av de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in