2020-05-20, 01:48
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Nja visserligen blev väl LN ej lika framgångsrik osv men hur förklarar du hans imponerande boxningskarriär han var väl trotts allt världsmästare i boxning under 90-talet/00-talet?
Han var aldrig världsmästare.

Citat:
Karriär inom boxning och övrig kampsport
Roberto blev proffsboxare 1993.[10] Han gick under sin karriär två titelmatcher om VM-bältet[11]: mot spanjoren Javier Castillejo i lätt mellanvikt 1999 där han förlorade på teknisk knock-out, och 2001 utmanade han svensken Armand Krajnc. Armand Krajnc antog utmaningen trots att han hade mer att förlora på det än att vinna, sett ur proffsboxningsperspektiv. Roberto lyckades mot förmodan stå alla ronder mot världsmästaren, men inte mycket mer. Aftonbladets krönikör Lasse Anrell var i sin tidning upprörd av att "misshandeln av Roberto inte stoppades".[12] Han erövrade senare WBC:s interkontinentalbälte, som inte är en världsmästartitel, på Åland mot argentinaren Eduardo Bejarano. Han avslutade sin boxningskarriär efter att ha blivit brutalt knockad av argentinaren Sebastian Lujan, även detta på Åland. Roberto har beskrivit denna händelse som en stor vändpunkt i hans liv.[13]

Roberto har utöver boxningen varit flerfaldig svensk och nordisk mästare i taekwondo och svensk mästare i kickboxning.[13] Roberto har även varit aktiv som promotor av kampsportsgalor.[13]
Citera
2020-05-20, 01:51
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jo hans produkter är av bra kvalitet, betydligt bättre än Zetas exempelvis. Tråkigt om sortimentet tas bort.

Ja tror att han kan ha en chans att vända det hela till sin fördel via produkterna o dyl. Finns många män som stör sig på ”Sverges unika sexköpslag” (inte ba torskar, utan det finns djupare principiella motiv). Men då måste han för fan sluta att pudla framför PK- journalister som JS (hennes ärkenördiga artistmake är öppet SD hatare, vilket borde vara opassande med tanke på hennes uppdrag som ”opartisk mediakvinna”).
Citera
2020-05-20, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Grejen är väl den att strafföreläggandet aldrig hann verkställas. Hade denna process varit avslutad så tror jag inte att han hade kunnat bli dömd igen.

Det är två skilda brott tyvärr, så principen är att man kan dömas till böter för sexköp, och även oaktsam våldtäkt till fängelse. Men det är nog så att i just detta fallet lär det stanna på böter.
Citera
2020-05-20, 01:56
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Han var aldrig världsmästare.

WBC:s interkontinentalbälte? Vad handlar det bältet om? Vilken slags mästare är man då?
Citera
2020-05-20, 01:59
Medlem
Citat:
Viket bälte var det egentligen han hade i boxning. Tycker själv att det är rätt konstigt att B skådisen PR lyckades bli världsmästare i boxning. Finns det inte en massa skumma ligor inom boxning el hur fungerar det (aldrig varit så insatt direkt)?

Det finns massa olika organisationer som delar ut sina egna bälten, en boxare kan ha WBO-bältet i tungviktare och den andra kan ha WBA-bältet i samma viktklass, så redan där blir det luddigt.
Dessutom finns massa "underbälten", tex. World Boxing Organisation (WBO) Inter-Continental Welter Title, som Paulo hade under en kort period och vad jag antar är ungefär europatiteln, eller nått. Så ja, det här med mästarbälten har blivit allt mer kommersiellt.
Citera
2020-05-20, 01:59
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är två skilda brott tyvärr, så principen är att man kan dömas till böter för sexköp, och även oaktsam våldtäkt till fängelse. Men det är nog så att i just detta fallet lär det stanna på böter.

Tydligen blev en 69 årig man dömd till 8 månaders fängelse i fjol för att han nojat sig online över att knullet kan ha varit ett trafikingoffer. Min fråga blir då om domen handlade om att hon faktiskt var ett offer el menar man att han ska få en grävskopa skit bara för att han ej var tvärsäker på att hon var en vanlig betaltjej. Nån som vet?
Citera
2020-05-20, 02:04
Medlem
ichessys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag är förvånad över att det höll så länge, antingen är hon korkad och naiv eller så accepterade hon hans otroheter.

Paolo, om du läser detta så kan jag tala om för dig att du finns på en lista, jag har läst den listan, du och några andra pseudokändisar till borde sluta ligga med prostituerade.... Ditt nästa äktenskap skulle antagligen må bra av det.

Om man ska tro detta inlägg, så visar det ju på att Paolo har gjort sexköp tidigare!
Citera
2020-05-20, 02:05
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Det finns massa olika organisationer som delar ut sina egna bälten, en boxare kan ha WBO-bältet i tungviktare och den andra kan ha WBA-bältet i samma viktklass, så redan där blir det luddigt.
Dessutom finns massa "underbälten", tex. World Boxing Organisation (WBO) Inter-Continental Welter Title, som Paulo hade under en kort period och vad jag antar är ungefär europatiteln, eller nått. Så ja, det här med mästarbälten har blivit allt mer kommersiellt.

Ok men europatiteln är ju ej fyskam så vida det ej var nån liga utan övriga europeiska stjärnor. Sen det där med viktklasser är ju skumt. Att vara Europas bästa i 63-68 killo säger väl ej så mycket tex.

Tjänade han bra med stålar på den karriären ?
Citera
2020-05-20, 02:06
Bannlyst
Citat:
Reagerade på att han sagt i framgångspodden att ”jag är altid noga med att ha minst en i mitt företag som kommer från fängelset”. Liksom det borde väl ej va en merit liksom?
Det är meriten att man ger en människa en ny chans efter att straffet är avklarat. Något du uppenbart saknar förmågan att förstå.
Citat:
WBC:s interkontinentalbälte? Vad handlar det bältet om? Vilken slags mästare är man då?
Vad "handlar det om?" det är ett bälte i proffsboxning. Något du aldrig någonsin kommer erövra.😅 Du sitter och försöker förminska PR's idrottsprestation när hela mediaeliten redan krossat allt han hade. Vilken ynklig liten människa du måste vara.
Citera
2020-05-20, 02:14
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är meriten att man ger en människa en ny chans efter att straffet är avklarat. Något du uppenbart saknar förmågan att förstå.

Vad "handlar det om?" det är ett bälte i proffsboxning. Något du aldrig någonsin kommer erövra.😅 Du sitter och försöker förminska PR's idrottsprestation när hela mediaeliten redan krossat allt han hade. Vilken ynklig liten människa du måste vara.

Du MR lionking, verkar totalt överkänslig. Jag tycker inte att det nödvändigtvis är bra att man ska gå före i kön bara för att man har varit kriminell men visst PR får väl skötta sitt AB hur han vill.

Jag frågade därför att jag inte har nån koll på boxning o blev lite nyfiken på vilken typ av mästare han var? I övrigt slutade jag kolla på kampsport efter att UFC infört en massa regler efter att det typ ba fanns en regel (som var att det ej får finnas nån regel). Då van Gracie över dubbelt så stora kampsportare osv.
Citera
2020-05-20, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima

Får hoppas att någon av dessa människor som givits en ny chans av Paolo är beredda att ge en ny chans tillbaka.
Citera
2020-05-20, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Får hoppas att någon av dessa människor som givits en ny chans av Paolo är beredda att ge en ny chans tillbaka.
Ja han lär behöva alla favors han kan få nu. Jag hade dragit till Italien direkt, inte lika hysteriskt PK där.

Det här drevet har gått helt överstyr, han hade blivit bättre behandlad om han hade styckmördat 4 pers. Inte ens Anders Eklund fick såhär mycket hat, det säger väl en del?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in