2020-05-19, 23:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
För mig blir det 2 flugor i en smäll. Medelklassidentitetsvänstern kastas allt mer in i en kris när ideologin och verkligheten inte går ihop, och gatufightern Paolo plockas ner på jorden.

Men det var inte länge sedan media betedde sig proportionslöst i Meetoo-dreven, som bla resulterade i suicid, och rannsakade sig själva efteråt. Minnet är kort tydligen när man får sniff på ett Drev.

De flesta journalister verkar vara integritetslösa oempatiska svin.
Om du läst mina kommentarer om "metoo" så vet du att jag mycket tidigt både var kritisk till rörelsen och hade åsikter om hur det skulle mynna ut och sprida sig...
Citera
2020-05-19, 23:57
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om man bidrar med stålar till en verksamhet som säljer barn tycker jag man ska straffas för det. Enkelt.

Ja du tycker att saker är enkla. Det är typiskt för en idiot. Lagen kräver att man är medveten om att så är fallet. Att vara "woke" kring att det kan förekomma är inte nog för att utdöma straffansvar för alla som besöker verksamheten. Men hur många år på kåken tycker du att du ska ha för dina billiga tröjor?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Rättegång? Han erkände ju på plats och godtog strafföreläggandet. Någon förundersökning om annat brott är inte inlett.

Vill dock minnas att en av dem som greps på samma adress nekade och om det står fast lär det bli en förundersökning och rättegång i det fallet, vilket i sin tur kanske kan ge lite mer information om stället och de som sålde sex där.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men nu har ju inte Paolo ryktats eller bevisats köpt sex av 17-åringar varför ältar du det här?

Jag tycker det är tillräckligt illa om det knullades barn på samma bordell Paolo brukade hänga på.

Men visst - jag ska sluta spekulera. Detaljerna kommer förhoppningsvis fram under rättegången.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Har han suttit inne tidigare för sina brott i ungdomsåren ?
Någon måste väl ha koll på det/Tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hon ja. Men vad hände i rummet bredvid? I sängen bredvid?

Det är väl inte Paolos fel om det liggs med minderåriga utan hallickens fel.
Eller är du skyldig till att din granne mördar någon på andra sidan väggen också, är du helt tappad människa?
Citera
2020-05-19, 23:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Jag har läst att 2 30-åringar från Rumänien jobbade på den adress Paolo besökte. I den stora operationen på ett 20-tal adresser hittades 5 minderåriga.
Ok .. det har jag missat,
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Rättegång? Han erkände ju på plats och godtog strafföreläggandet. Någon förundersökning om annat brott är inte inlett.

Nähä. Då får vi väl aldrig veta då.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Polisen vet vem Paolo besökte , det var ingen minder årig tjej! Varför sitter folk och spekulerar i skit som uppenbarligen inte kan vara sant !!

Och polisen har inte heller startat en utredning i människohandel vilket BETYDER att hon gjorde det frivilligt och inte är ett trafficking offer !

Så där , slut pratat! Paolo har köpt sex av en kvina som säljer frvilligt och nu döms han till skampålen ! Alla ni torskar där ute kom ihåg att vi skulle kunna lika gärna varit i paolos sits här och nu med allt vad det innebär!

I stort sett är jag enig med dig i sak.

Dock att Paolo väljer finna lite köp-sex bara någon månad efter att han har blivit sambo är ju mera förkastligt. Han bedrar sambon ju mera tvärt..i deras "smekmånad"... Men det är återigen hans val..(o visar hans dna i sin personlighet), och för det betalar han priset fullt ut.
Citera
2020-05-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I stort sett är jag enig med dig i sak.

Dock att Paolo väljer att finna lite köp-sex bara någon månad efter att han har blivit sambo är ju mera förkastligt. Han bedrar sambon ju mera tvärt..i deras "smekmånad"... Men det är återigen hans val..(o visar hans dna i sin personlighet), och för det betalar han priset fullt ut.

Det är inget vare sig du eller någon annan har att göra med förutom paolo och sambon själv ...
Citera
2020-05-20, 00:00
Medlem
Klart bekymmersamt blir hur polisen läcker till media och poliser som sitter och agerar kriminologer och socialarbetare, rentav aktivister i TV. Sverige är totalt sönderpolitiserat idag.
Citera
2020-05-20, 00:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Har Paolo våldtagit någon? Hysteriska påhittade scenarios nu.

Läste tidigare i dag att det finns en utredning om våldtäkt av Paolo Robero. Det blev inget med det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in