2020-05-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart han kan lastas för det OM det knullades barn på samma bordell han hängde på. Han bidrar ju med stålar till verksamheten.
Vilket inte var fallet visar all rapportering. Vad har du svårt att förstå?
Citera
2020-05-19, 23:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Klart han kan lastas för det OM det knullades barn på samma bordell han hängde på. Han bidrar ju med stålar till verksamheten.

För all del, men om han ska kunna lastas för det måste han även vara medveten om att det pågår.

Hur som helst, vi kanske ska börja med att vänta in svar på frågan om någon på rätt adress faktiskt var minderårig innan vi börjar spekulera om den saken.
Citera
2020-05-19, 23:53
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det här kanske bör dryftas in en annan tråd då får moderator radera.

Men har någon annan lagt märke till hur media fastslagit att alla som betalar för sex "betalar för en våldtäkt" och i många i rubriker nämns Paolo med namn - det spelar ingen roll om det handlar om barnsex eller regelrätt prostitution dvs. där varken "offer" eller "förövare" är minderåriga.Hur gammal var personen Paolo betalde för att ha sex med?

Ett exempel - frontar just nu i Expressens första sida : Kvinnor som sålt sex: "är sexuella övergrepp" underrubrik ; Folk är naiva som frågar varför Paolo gjorde detta"

Jag tänker att media borde ta det lite lugnt: det är helt ok och bra att uppmärksamma vidrig trafficking ingen säger något om detta.

Men tills man har det svart på vitt att kvinnan han betalade för att ligga med är ett sådant offer, borde man kanske ta det lite lugnt. Är jag helt dum i huvudet som tycker så?

Men Paolos formidabla krishantering bäddade väl för det här.

Missförstå mig inte jag har inget emot granskning av trafficking, pedofiler och dylikt. Det är jättebra att detta kommer upp på agendan. Men att desperat få in Paolos namn i varenda sexuella övergrepp som begåtts i Sverige är inte seriöst, och riskerar att urholka debatten.

Jag väntar på bevis att kvinnan i fråga är ett trafficking-offer, då är saken klar. Tills dess föraktar jag karln på en moderat nivå.

Det finns ingen debatt att urholka. Det finns bara lögner att spela med i. Det går inte att förstå det mediala och offentliga Sverige annat än ur ett religiöst perspektiv. Alla som säljer sex är trafficking offer och är det inte så så är det så ändå. Den som inte förstår hur Sverige fungerar vid det här laget kommer aldrig att förstå ens om Sverige avancerar till full blown Stalinism.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack

Det får vi väl se i rättegången. Mycket möjligt att det inte är så. Men bara att det finns en chans att det kan vara så borde hålla Paolo vaken just nu.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Bättre odds än typ alla spel som folk spelar på.

Du tycker alltså det är ok att betala för att knulla barn så länge de är över 15?

Men nu har ju inte Paolo ryktats eller bevisats köpt sex av 17-åringar varför ältar du det här?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Fast nej ... rapporteringen säger att han besökte en kvinna i 30 års åldern .... Åldern på övriga i lägenheten framgår inte ....
Citera
2020-05-19, 23:54
Medlem
Citat:
Vi får förhoppningvis detaljerna under rättegången.
Rättegång? Han erkände ju på plats och godtog strafföreläggandet. Någon förundersökning om annat brott är inte inlett.
Citera
2020-05-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är helt med dig och tänker typ likadant ...
För mig blir det 2 flugor i en smäll. Medelklassidentitetsvänstern kastas allt mer in i en kris när ideologin och verkligheten inte går ihop, och gatufightern Paolo plockas ner på jorden.

Men det var inte länge sedan media betedde sig proportionslöst i Metoo-dreven, som bla resulterade i suicid, och rannsakade sig själva efteråt. Minnet är kort tydligen när man får sniff på ett Drev.

De flesta journalister verkar vara integritetslösa oempatiska svin.
Citera
2020-05-19, 23:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Resonerar du likadant om folk sitter i rummet bredvid där din dotter våldtas ?

Har Paolo våldtagit någon? Hysteriska påhittade scenarios nu.
Citera
Medlem
Citat:
Fast nej ... rapporteringen säger att han besökte en kvinna i 30 års åldern .... Åldern på övriga i lägenheten framgår inte ....
Jag har läst att 2 30-åringar från Rumänien jobbade på den adress Paolo besökte. I den stora operationen på ett 20-tal adresser hittades 5 minderåriga.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För all del, men om han ska kunna lastas för det måste han även vara medveten om att det pågår.

Hur som helst, vi kanske ska börja med att vänta in svar på frågan om någon på rätt adress faktiskt var minderårig innan vi börjar spekulera om den saken.

OM det nu knullades barn på den bordell Paolo hängde på har jag jävligt svårt att tro att han missat det.

Men jag håller med - det är lite tramsigt att spekulera. Detaljerna kommer förhoppningsvis fram under rättegången.
Citera
2020-05-19, 23:56
Medlem
Sexköpet tror jag faller i glömska inom några år. Vad som däremot kommer leva vidare i folks medvetanden, det han blir ihågkommen för i all evinnerlighet, det är hans bedrövliga krishantering, den där barfota-intervjun med kompis Jenny och kameraman.
Lägg därtill hans redan klassiska tumme-upp inför joggingturen morgonen därefter.
Att han hade samma tröja på sig som under intervjun säger något om vilka bråda dagar det måste ha varit för Paolo.
Man kommer skratta åt själva magplasket, inte så mycket åt köpet av fnasket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in