2020-05-19, 23:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Sjöng om någon annan än sig själv?
Det spelar ingen roll ... om han sjunger högt om ett sexköp hur pålitlig skulle han vara vid grövre brott??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur det är med den saken, så kan man bara vara ansvarig för sina egna "aktiviteter". Inte andras.

Paolo köpte sex av en ca 30 årig kvinna.

"Om" barn skulle ha funnits på den lägenheten samtidigt som Paolo var där, så skulle det ha läckt till kvällspressen med allt vad det innebär.

Det är jag hundra på.

Polisen vet vem Paolo besökte , det var ingen minder årig tjej! Varför sitter folk och spekulerar i skit som uppenbarligen inte kan vara sant !!

Och polisen har inte heller startat en utredning i människohandel vilket BETYDER att hon gjorde det frivilligt och inte är ett trafficking offer !

Så där , slut pratat! Paolo har köpt sex av en kvina som säljer frvilligt och nu döms han till skampålen ! Alla ni torskar där ute kom ihåg att vi skulle kunna lika gärna varit i paolos sits här och nu med allt vad det innebär!

Och ni som inte bryr er, jo 1 av 10 män har köpt sex! TÄnk om det var din pappa eller din bror ? Skulle du önska honom detta helvete som kanske leder honom till SJÄLVMORD ?

SKÄRPning media, drevet har gått för långt!
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvinnan som Paolo var hos är i trettioårs åldern

Hon ja. Men vad hände i rummet bredvid? I sängen bredvid?
Citera
2020-05-19, 23:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har aldrig hävdat att Paolo knullar barn. Men det är en jävla stor chans att det knullades barn på bordellen han hängde på.

Om så är fallet - då har han förmodligen pröjsat samma pimp som i rummet bredvid hans hyr ut barnrövar. Du tycker inte det har med Paolo att göra?

Nej, varför skulle det ha med honom att göra? Såvida inte han har köpt sex av barn där så Känns det inte särskilt väsentligt.
Citera
2020-05-19, 23:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur det är med den saken, så kan man bara vara ansvarig för sina egna "aktiviteter". Inte andras.

Paolo köpte sex av en ca 30 årig kvinna.

"Om" barn skulle ha funnits på den lägenheten samtidigt som Paolo var där, så skulle det ha läckt till kvällspressen med allt vad det innebär.

Det är jag hundra på.

Vi får förhoppningvis detaljerna under rättegången.
Citera
2020-05-19, 23:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Bakgrunden är ju Örnligan. Men han har ju levt ett liv i Stureplansvärlden där gangsters, politiker, mediapersoner, näringsliv möts. Dessutom kampsporten, vet en hel del personer med tydliga kriminella kopplingar.

Jo, det är möjligt att du har rätt. Samtidigt betyder förstås inte det att dessa eventuella kriminella bekantskaper vill involvera Paolo i den delen av deras verksamhet. Vissa man tar en öl med ibland vill man trots allt helst inte ha som kollegor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer i det -- vi har hamnat i en tid där dreven går och de blir hänsynslösa

Det är inget jag ställer mig bakom och en utveckling som skrämmer mig också
Här handlar det nog om dels Paolos enorma kändisvärde, kanske också hans tydligt hårda profil mot feminism och PK senaste åren. Jämför med när Hedman, landslagshjälte, åkte fast med en öststatshora.

Inga nya lagar föreslogs. Paolo har ju varit medelklassvänsterns hjälte och blattealibi i 3 decennier, blivit rikligt belönad därav, sveket blir väl större.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om han inte visste något om det så fine.

Men OM det nu var så att det knullades barn på samma ställe där Paolo brukade hänga, och det är långt ifrån omöjligt, du tror inte han såg något av det? Ledde de in honom med ögonbindel som i nån jävla James Bond-rulle?

Personligen tror jag inte att gubbsjuka 50-åringar kan se skillnad på 17/20 åringar. Jag tror inte heller att det är straffbart. Menar du att torskar ska straffas för alla sexualbrott de någonsin kan ha bevittnat eller de brott de själva har begått? Du gillar alltså inte individuell och proportionerlig straffutmätning?
Citera
2020-05-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, det är möjligt att du har rätt. Samtidigt betyder förstås inte det att dessa eventuella kriminella bekantskaper vill involvera Paolo i den delen av deras verksamhet. Vissa man tar en öl med ibland vill man trots allt helst inte ha som kollegor.
Nej den världen vill väl flyga under radarn mer än vad Sveriges mest kända italienare vill göra.
Citera
2020-05-19, 23:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan vara, men en del detaljer läcker trots allt redan nu från polisen till media. Bland annat har vi ju fått en del information om kvinnan som Paolo hade sex med och nu lite mer information om vad för andra personer polisen träffat på under den gångna veckans insatser. Inga detaljerade uppgifter förvisso men antalet prostituerade på just Grevgatan 10 känns inte heller så fasligt detaljerad skulle jag tycka.

Nej, det skulle knappast se _bättre_ ut i alla fall, även om han knappast kan lastas för vad grannen pysslar med.

Klart han kan lastas för det OM det knullades barn på samma bordell han hängde på. Han bidrar ju med stålar till verksamheten.
Citera
2020-05-19, 23:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Här handlar det nog om dels Paolos enorma kändisvärde, kanske också hans tydligt hårda profil mot feminism och PK senaste åren. Jämför med när Hedman, landslagshjälte, åkte fast med en öststatshora.

Inga nya lagar föreslogs. Paolo har ju varit medelklassvänsterns hjälte och blattealibi i 3 decennier, blivit rikligt belönad därav, sveket blir väl större.
Jag är helt med dig och tänker typ likadant ...
Citera
2020-05-19, 23:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Personligen tror jag inte att gubbsjuka 50-åringar kan se skillnad på 17/20 åringar. Jag tror inte heller att det är straffbart. Menar du att torskar ska straffas för alla sexualbrott de någonsin kan ha bevittnat eller de brott de själva har begått? Du gillar alltså inte individuell och proportionerlig straffutmätning?

Om man bidrar med stålar till en verksamhet som säljer barn tycker jag man ska straffas för det. Enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in