2020-05-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Bra liknelse. Nedmonteringen av surplus-förråden är det som orsakat den kritiska situationen i vårt land.

Ja det är också en faktor.
Citera
2020-05-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vill bara säga att när socialstyrelsen presenterar iva, så är det gårdagens siffror.
Dom ligger alltid en dag efter av någon anledning. Igår hade det gått upp, men idag ner igen 374 tror jag det slutade på..
Stockholm ligger nu på samma antal inlagda som 31 mars. 127 st. Har varit uppe på 232, så det ljusnar helt klart.

Jag är med dig om att det ljusnar i Stockholm men på andra platser i Sverige ser det ut att öka något. Svårt att följa det, väldigt rörig information.
Citera
2020-05-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
En seriös fråga;

Vad driver dig och dina ryggdunkande FB-kamrater att dag ut och dag in, i veckor/månader, bränna så ofantligt mycket tid och energi på att hata landet ni bor i? Det är ett konstant argumenterande om hur dåligt Sverige är, vilka idioter Svenskar (inkl. er själva) är och hur precis allt inom Sveriges landsgränser är helt åt helvete.

Vad driver er att göra detta? Har ni vart med om något trauma som föranleder detta, per definition fanatiska, beteende?

Det kan inte va hälsosamt? Hade jag suttit med så mycket hat och landsförakt i mig som ni verkar göra, så hade jag flytt landet för länge länge sedan.

Vilket leder mig till nästa fråga; Varför är ni kvar? Varför har ni inte redan flyttat till HongKong, Finland, Singapore, Dubai, valfritt Afrikanskt land. Eller något av de andra länder ni höjer till skyarna?

Hade ni lagt en bråkdel av den energi och den tid ni lägger på detta oändliga tjatande om hur värdelöst Sverige är. En bråkdel! På att istället fly detta katastrofala land, så hade ni utan tvekan kunnat sitta och njuta av tillvaron i någon av de för er hyllade länder.

Jag är seriöst intresserad av hur ni tänker.
Och kom inte med "man måste få kritisera". Det ni pysslar med är inte saklig kritik, det är hat, självhat och smutskastningskampanj av allt som är Svenskt. Ni bedriver seriöst ett bättre arbete att svartmåla Sverige och Svenskar, än vad Turkisk och Rysk media någonsin skulle lyckas med.

Hahahaha "allt som är svenskt".
Shit, kränkt svenne eller? Nationalist? Svärjevän?

Det är väl ändå rätt sakligt att säga; "gör som alla andra länder på planeten tack"?
Citera
2020-05-19, 23:43
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Än en gång; kan man skicka screenshot här på fb?

Precis samma "likgiltighet för människoliv och mänskligt lidande" som nazisterna hade.
Precis samma - är du seriös?
Citera
2020-05-19, 23:44
Medlem
Citat:
Annars får du försöka lita på mig när jag säger att en judinna får hemska flashbacks till Förintelsen nu i Sverige.
Precis samma "likgiltighet för människoliv och mänskligt lidande" som nazisterna hade.
Var inte förintelsen värre än en vårinfluensa?
Nu börjar till och med jag att fundera på om förintelsen har ägt rum
Citera
2020-05-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Kan inte säga något om att det alltid sugit, så länge har jag inte levt och haft insyn. Men om man har en viss nivå på äldrevården som fungerar "hyfsat" när inga cirklar rubbas så kommer det synas desto mer när det händer något.

En bättre jämförelse är vårt försvar. Vi sänker nivån och ser att inget händer. I grunden är det dock svajigt och om något händer så faller det ihop.

Jupp- men det är exakt samma inställning som gett oss det katastrofala beredskapsläget. Exakt samma typ av retorik; "det finns ingen hotbild mot Sverige nu"/ Reinfeldt.
Nej inte NU nej hahahahaha, så funkar det me kriser vetu.
Herregud måtte corona ta mig.
Citera
2020-05-19, 23:47
Medlem
Durochmolls avatar
Jag hoppas/hoppades verkligen att Sverige hade valt rätt taktik, men jag har börjat vackla. Hade hoppats att vår taktik i alla fall skulle hindra oss från att gå in i massarbetslöshet, men känns som vi till och med misslyckats med det. Hur har vi kunnat få så stor spridning, så många döda och ändå lyckats ta död på så många företag?

Jag hade hoppats att länder som nu tvingats öppna upp skulle fått lida mer under nersättningen och nu skulle drabbats av stor smittspridning och höga dödstal, men till och med de ohygieniska danskarna verkar klara det här bättre än oss.
Citera
2020-05-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Precis samma - är du seriös?

Jag citerar vad denna judinna skrev!! Inte ens mina ord. Även om jag såklart håller med.

Fan nån som vet hur/om man kan skicka screenshots här på fb?!
Citera
2020-05-19, 23:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Men shit vad dramatisk man kan vara. Förmodligen är det mest resandet mellan länder som kommer påverkas mest. Blodprover på flygplatser, friskhetsintyg, karantäner m.m. De turistberoende länderna kommer åka på den hårdaste smällen medan andra länder som producerar varor som folk köper istället för resor kommer casha in. Så Sverige har faktiskt en fördel på så sätt att vi inte är lika turismberoende som tex Italien eller Grekland.
Och vad säljer Sverige som de andra länderna bara måste köpa in i stora mängder och på stört..? Vilka pengar ska de handla för?

På italiensk TV visades förvisso en kö utanför IKEA, men dels sitter de med ett lager, dels tillverkas det mesta inte i Sverige, och dels så skattar de väl knappast nåt i Sverige.
Citera
2020-05-19, 23:50
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Annars får du försöka lita på mig när jag säger att en judinna får hemska flashbacks till Förintelsen nu i Sverige.
I så fall tycker jag hon förminskar förintelsen. Eller är 4000 svenskar som dör av ett virus jämförbart med 6 miljoner systematiskt ihjälgasade judar? Är hon antisemit?
Citera
2020-05-19, 23:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Som vanligt spårar tråden ur kvällstid. Förutom dom vanliga Sverigehatarna verkar vi ikväll ha besök av paranoida vänstertroll som tror dom befinner sig i Nazityskland.
Håller med, brukar inte läsa i tråden på kvällstid just av den anledningen.
Citera
2020-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Var inte förintelsen värre än en vårinfluensa?
Nu börjar till och med jag att fundera på om förintelsen har ägt rum

Vad hon/vi menar är inställningen i samhället. Hur myndigheter/regering och svenne överlag värderar de svaga i samhället etc. Inte ett dyft bättre än nazityskland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in