2020-05-19, 23:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jasså stämmer det inte, då får jag redigera min post. Hur vet du det då ? Det verkar som om PR blivit utsatt för sexuella övergrepp i barndomen/ungdomen eller har jag tolkat det fel ? Vad menar du med att "Paolo hade mkt stora problem innan denna filmen ?"
(Jo, jag vet att PR var kriminell i sin ungdom och tt filmen handlar om ungdomars villkor och kriminella gäng. Jag har inte sett filmen men läst om den).

Han misshandlade barn med sitt gäng och var en hänsynslös och sadistisk mobbare och tyrann innan han gjorde filmen. Det var därför han fick vara med i filmen. Våldsverkaren som blev offer för att han var en invandrare från förorten. Precis som man gör idag med nya generationers Paolo. Så om han blivit sexuellt utnyttjat måste det skett tidigare.
Citera
2020-05-19, 23:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Många goda hatare i tråden. I en annan tid hade de kallats för skvallerkärringar.
Skvaller är själva poängen med kändisar. Paolo är just en kändis, inte en superentreprenör som han tillåtits göra gällande i de media som gjort reklam för honom. I konceptet ingår att man kan sänkas av samma media om man gör bort sig. Så enkelt är det, om än för svårt för Roberto att greppa.

Vad trodde du? Skvallerjournalistik utan skandaler? Hur skulle det kunna bära sig i så fall? Publiken skulle i det långa loppet bli uttråkad till döds. När du lyssnar på Roberto som skryter i TV-soffan, är det i normalfallet överenskommet att journalisten han pratar med inte ska avslöja eller granska honom. Han har tillåtits "vara" superentreprenören.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-05-19 kl. 23:23.
Citera
2020-05-19, 23:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Hehe jag tror han klarar några "tuffa" inlägg på flashback. Eller menar du att han är gjord av porslin? Man måste vakta sina ord så han inte börjar gråta?

Märkligt nog är de sedvanliga murvlarna som gapar om näthat konstant nu helt tysta när Paolo näthatas.
Citera
2020-05-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror också det finns en agenda. En tanke bakom galenskapen. Grupper som vill skärpa sex-köpslagen utnyttjar situationen med en specifik känd person som man kan kanalisera upprördheten på. det blir inte lika abstrakt. Regeringen talar ju redan om skärpta straff och skriver debattartiklar om det. Att de ens hunnit sätta sig in i det och skriva något! Själv är jag motståndare till prostitution men tror ändå att politiska krafter utnyttjar situationen och förstärker drevet.

Att regeringen hugger på detta beror ju på att du, jag och en miljon andra människor läser denna tråd, resten av befolkningen pratar om det i fikarum på arbetsplatser eller hemma i tv-soffan.
Det är minst sagt en het potatis, tack vare Paolo, en riktig jävla snackis.
Klart som tusan att politikerna passar på.
Det har väl helt enkelt gått upp för dem att många, väldigt många, i vårt avlånga land tycker prostitution är förkastligt.
Citera
2020-05-19, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han misshandlade barn med sitt gäng och var en hänsynslös och sadistisk mobbare och tyrann innan han gjorde filmen. Det var därför han fick vara med i filmen. Våldsverkaren som blev offer för att han var en invandrare från förorten. Precis som man gör idag med nya generationers Paolo. Så om han blivit sexuellt utnyttjat måste det skett tidigare.

Förorten? De bodde väl i radhus?

Det sexuella utnyttjande skedde i samband med filmen. Regissören var förövaren. Han är känd för sånt sen tidigare, och det här har förekommit tidigare i tråden.
Citera
2020-05-19, 23:18
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Den där tramsiga barberarklubben (ni hör ju) "il barbiere nascosto", där Paolo Roberto hängde precis innan han gick runt hörnet till horklubben, verkar också rätt svinig, även om de efter en dag fattade att de måste agera o kastade ut PR efter att media pressat. Deras motto var nåt i stil med "skit i andra o gå över lik för att få njuta, kompromissa aldrig". Undrar vilken kultur som frodas bland gubbarna därinne? Det kan ha hetsat PR. Inte för att det är en ursäkt, men vore intressant att undersöka. Där rör sig också flera andra kända och omdömeslösa personer tydligen. Torskar de också?

Personligen tycker jag drevet, gått förlångt vad gäller PR. Dock undrar jag om inte Jan Emanuel Johansson också köper sex, han tillhörde barberarklubben, och han är god vän med PR.
Senast redigerad av Konfucius2 2020-05-19 kl. 23:42.
Citera
2020-05-19, 23:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Nu var det ju inget barn han köpte sex av, det var en 30 årig brud

Fast med stor sannolikhet knullades barn på samma bordell han hängde på. Det är GANSKA illa. Håller du med?
Citera
2020-05-19, 23:19
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Hahaha, nu får Paolo ofrivilligt sponsra en organisation som skall hjälpa kvinnor ur prostitution.

Vilken jävla ironi!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9Vbj0/gor-sig-av-med-paolos-glass--pengarna-gar-till-hjalporganisation
Citera
2020-05-19, 23:20
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Gränsen? Den går EXAKT vid att knulla någon som inte vill. Och inte ens i denna tråd kan väl någon tro att ett barn från Rumänien tar sig till Sverige frivilligt för att få gubbkuk i röven för en tusing?

Ett barn i trettioårsåldern då menar du? Röven menar du? Rumänien menar du? Har Roberto gjort allt detta menar du eller syftar du på annan gubbe? Var har du fått denna info ifrån?
Citera
2020-05-19, 23:21
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Mycket bra poäng. Det var väl ett hundratal incidenter av detta slag som kom fram efter flyktingvågen 2015. Skillnaden är väl att batikkärringarna inte gjort karriär i offentligheten, men det vore naivt att tro att det inte handlar om kön. Tänk artikelserierna och uthängningarna om rollerna varit omvända, flyktingflickor i sexuella relationer med manlig hjälparbetare. Sverige jämlikt? Nej sådär va.
Det är naturligtvis ett mycket värre problem, ett riktigt problem. Men det är ingen poäng alls här, då tråden rör skvaller om Paolo Roberto. "Ah, men dom då!"
Citera
2020-05-19, 23:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Fast med stor sannolikhet knullades barn på samma bordell han hängde på. Det är GANSKA illa. Håller du med?

Var fan får du det ifrån?
Citera
2020-05-19, 23:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Kan du inte läsa eller?

”Totalt greps 28 män under förra veckans polisrazzia mot ett 20-tal adresser i Stockholm. Fem av dem som sålde sex på adresserna var pojkar och flickor under 18 år, berättar nu polisen.”

Med stor sannolikhet fanns alltså barn som var tvungna att sälja sina rövar på bordellen Paolo hängde på.

Polisen uppger alltså att de slagit till mot ett 20-tal adresser under den gångna veckan och att fem av dem som sålde sex på dessa adresserna var under 18 år. Detta får dig att se det som en stor sannolikhet att någon av dessa sålde sex just på Grevgatan 10?

Sorry, men jag håller inte med om att det skulle innebära "stor sannolikhet". Visst är det möjligt att någon av dessa minderåriga fanns på just Grevgatan 10, men vi har att göra med åtminstone ett 20-tal adresser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in