2020-05-19, 22:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ingen kommentar

Det som ihvertfall er sikkert er at de som utførte dette måtte være 100 prosent sikre på at AEH var alene i huset.
Og det var bare TH
Citera
2020-05-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ingen kommentar

Det som ihvertfall er sikkert er at de som utførte dette måtte være 100 prosent sikre på at AEH var alene i huset.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Og det var bare TH
Også andre kan ha vært sikre på dette, ved å overvåke.

Eller en "dørselger" som ringte på og spurte etter mannen i huset og fikk vite at han ikke var hjemme?
Citera
2020-05-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Fra samme artikkel i nettavisen:

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Såklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverføring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra å sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor sørlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjønner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjøp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en sørlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men såklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr på kidnappingsbrevet og på kucoin+huobi. Det er helt unødvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal være om det ikke er bevisst...
Politiet må ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er såpass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanøver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.

Jeg tror også det er benyttet en egen wallet for monero, og at btc er overført til kucoin/huobi ved kommunikasjon. Det som hadde vært interessant å visst var om den såkalte motparten har handlet inn btc i forkant, til å bruke til kommunikasjon , eller om det var btc TH sendte som ble brukt til å svare tilbake med. Motparten har uansett oppnådd å sende politiets ressurser mot bitcointransaksjonene, som til slutt endte i en blindvei.
Citera
2020-05-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Og det var bare TH

Eller andre som kan se husets inngang til alle døgnets tider.
Citera
2020-05-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Enig, hvorfor ikke bare bruke monero?
Kan det være for å villede slik at politiet og etterforskere bruker tid og energi på å komme frem til noe som ikke har noe med saken å gjøre? Eneste jeg ser dem gjør er å spare tid? Med kun Monero kunne politiet kanskje fokusere på noe annet?

Det var helt unødvendig for GM å overføre btc til seg selv og gjenbruke samme adressen. Hadde jeg vært GM så hadde jeg skrevet på trusselbrevet: "her er mottakeradressen (xmr evt btc) og overfør så og så mye innenfor de neste to uker plus beskjed #1, ellers hører du aldri igjen hverken fra oss eller AEH. Du klarer det!"

Det hadde spart meg for å laste opp med noen btc og drive med fake epostaddresse. Mye sikere. Noe skurrer men jeg vet ikke helt hva.

Så ja jeg lurer om det var del av en bevisst strategi. Det samme gjelder de to menn ved Futurum. Hvor mye bortkastede resurser har politiet ikke brukt for å finne fram til disse to menn. Og kanskje det samme ang den bil som rygget opp Sloraveien. Masse 'spor', men ingenting fører fram.
Citera
2020-05-19, 22:18
Medlem
Hadde de en "babysitter" el.l. til valpen? Uvedkommende kan greie å skaffe seg tilgang til å se overvåkningsfilm live gjennom enkelte slike overvåkningutstyr som folk har hjemme.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-19 kl. 22:22.
Citera
2020-05-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Det var helt unødvendig for GM å overføre btc til seg selv og gjenbruke samme adressen. Hadde jeg vært GM så hadde jeg skrevet på trusselbrevet: "her er mottakeradressen (xmr evt btc) og overfør så og så mye innenfor de neste to uker plus beskjed #1, ellers hører du aldri igjen hverken fra oss eller AEH. Du klarer det!"

Det hadde spart meg for å laste opp med noen btc og drive med fake epostaddresse. Mye sikere. Noe skurrer men jeg vet ikke helt hva.

Så ja jeg lurer om det var del av en bevisst strategi. Det samme gjelder de to menn ved Futurum. Hvor mye bortkastede resurser har politiet ikke brukt for å finne fram til disse to menn. Og kanskje det samme ang den bil som rygget opp Sloraveien. Masse 'spor', men ingenting fører fram.

Ja, det var vel kanskje en del av planen for "fingert kidnapping", slik at politiet ikke skulle anta at hun var død med en gang? Og ikke mistenke TH, men at det faktisk var en kidnapping?
Citera
2020-05-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
5: Smart fyr, ikke tatt for noe enda kanskje.

Absolutt ingen fra Lørenskog som kjenner Hagen tror på det en plass.
Citera
2020-05-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det borde kanske gjorts tidigare, när offrets make är en miljardär, kanske någon väntat med att ge information om vad de vet.

Anledningen till att det inte gjordes för, kan varit för att TH kände på sig att polisen misstänkte honom. Han kanske blev arg och inte tänkte klart. Men nu när TH lugna ner sig (ref Holden), kanske han ochså är redo att betala dusör?

Det är en mardröm familjen lever i, och förtroendet för polisens arbete försvann.
Om du är oskyldig kräver du att bli behandlad med värdighet, därför förstår jag att det kommer protester efter vad har hänt.

Det skapar trovärdighet i mina ögon.
ja. Det är konstigt att inte polisen arbetar brett, om hennes kläder är besudlade på nåt vis av någon annan främmande person.Om det blev en fight mellan fru Hagen o kidnapparna, o då revs kläderna av.

Tror polisen har låst sig vid den klassiska lösningen att GM alltid är närstående o då mestadels maken-maka.
Tom Hagen o familjen har ju resurser så en belöning på några miljoner.
Jag tror det här är unga kriminella och det måste finnas koppling till någon person som varit i huset. Hagens familj måste ha haft kontakt med någon person som tipsat kriminella.
Att familjen är så förmögen fick väl enskilda poliser att fokusera på bara honom just för fördomen att rika kan vara sluga o komma undan med mycket. Men denna familj verkar inte vara sluga
hala trixare. Dessutom framstår Tom Hagen som en man som är bekväm med rutiner
och hans liv utan frugan hade inte blivit bekvämt med hans trygga rutiner.
Nej polisen har klantat sig.
Belöning om tips. Värt att pröva.
Läste om den där skicklige siaren som brukat hitta försvunna personer, det kan väl ändå värt att få reda på om han utsaga kan stämma -visserligen är min egen tilltro till den typen av tipsare låg
men varför inte kolla upp siarens tips.
Allt är värt att pröva för att finna ut vad som hänt. Polisen verkar ha fastnat i ett enda spår.
Så tragiskt. Som Tegnell- och corona hanteringen i Sverige.
Farligt att låsa sig vid en enda "sanning"- det är oklokt.
Citera
2020-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. Det är konstigt att inte polisen arbetar brett, om hennes kläder är besudlade på nåt vis av någon annan främmande person.Om det blev en fight mellan fru Hagen o kidnapparna, o då revs kläderna av.

Tror polisen har låst sig vid den klassiska lösningen att GM alltid är närstående o då mestadels maken-maka.
Jag tror det här är unga kriminella och det måste finnas koppling till någon person som varit i huset. Hagens familj måste ha haft kontakt med någon person som tipsat kriminella.
Att familjen är så förmögen fick väl enskilda poliser att fokusera på bara honom just för fördomen att rika kan vara sluga o komma undan med mycket. Men denna familj verkar inte vara sluga
Läste om den där skicklige siaren som brukat hitta försvunna personer, det kan väl ändå värt att få reda på om han utsaga kan stämma -visserligen är min egen tilltro till den typen av tipsare låg
Allt är värt att pröva för att finna ut vad som hänt. Polisen verkar ha fastnat i ett enda spår.

Politiet har jobbet meget bredt fra start. De har utelukket alle navn i kretsen rundt familien, de har etterforsket i alle kriminelle miljø, i Norge og i utlandet. Etter ca 9 mnd landet de på ektemannen. De har benyttet mer ressurser enn kanskje noen sak tidligere, ekspertpanel fra inn- og utland. Alle har kommet til samme konklusjon, at det dreier seg om et mord forsøkt skjult som en kidnapping, en falsk kidnapping, og åstedet for drapet er huset. De mener videre at TH med vitende vilje har villedet etterforskningen også underveis.
Citera
2020-05-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Dusør kan muligens løse dette. På den annen side, det å utlove dusør, eller opplyse om at det vil komme, kan også sette familiens liv i fare. Personer som kan ta livet av en eldre dame er i stand til hva som helst, spesielt hvis de er i ferd med å bli avslørt. Det er også fremsatt trusler og navngitte personer i familien i brevet , så jeg tror det kan finnes elementer vi ikke kjenner til.
Citera
2020-05-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jembretsen
Absolutt ingen fra Lørenskog som kjenner Hagen tror på det en plass.

Nåvel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in