2020-05-19, 22:16
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämner! Det och att HON skulle glra slut med hinim.

Dessa två saker blev nog för mycket för denne lättkränkte grandiose lille skit - som egentligen var rätt misslyckad. Halvtaskiga betyg, småkriminell, missbruksproblem och kom inte ens in i drömlandet USA.
Och sen bli dumpad - av den som han dumpat flera ggr förr. Och som ju skulle skvallra om hans problem för hans mamma. Nä där fick nog hans ego en käftsmäll.

För honom var det (att döma av FUP och förhör med andra) mycket viktigt med framgång och hur han framstod. Böckerna han läste. Märkeskläder. Yta.

Jag tror att du har helt rätt i din analys av MGM.

Privat meddelande:
Citat:

Tishkos BTC-sparande

En förstahandskälla som önskar förbli anonym meddelar att där inte fanns någonting av intresse, dessvärre.

Rätt rena transaktioner. Små till medelstora belopp, vid ett fåtal tillfällen, 1000 till 3000 SEK totalt bara. Mer snack än verkstad? Viss indirekt exponering gentemot drogshoppar men ingenting direkt komprometterande.

Nu vet du!

Hurra för Flashback

Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-19 kl. 22:20. Anledning: formatering
Citera
2020-05-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämner! Det och att HON skulle glra slut med hinim.

Dessa två saker blev nog för mycket för denne lättkränkte grandiose lille skit - som egentligen var rätt misslyckad. Halvtaskiga betyg, småkriminell, missbruksproblem och kom inte ens in i drömlandet USA.
Och sen bli dumpad - av den som han dumpat flera ggr förr. Och som ju skulle skvallra om hans problem för hans mamma. Nä där fick nog hans ego en käftsmäll.

För honom var det (att döma av FUP och förhör med andra) mycket viktigt med framgång och hur han framstod. Böckerna han läste. Märkeskläder. Yta.
T.o.m. så misslyckad att han inte ens lyckas vara småkriminell
Citera
2020-05-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om han grävt graven där borde han ju haft med sig en spade eller nåt verktyg.. svårt å tro han hade med sig det på tåget. Han kan grävt groppen där och senare åkt ditt med kroppen.

Kanske behöll han huvudet för det inte skulle gå bevisa vems kroppen var.

Det måste gå å luska var kroppen är, det är inget proffs som vart i farten.
Allt kan ju vara så busenkelt, bara man tänker klart;
Kroppen körde T och några klanmedlemmar till Kroppefjäll. Och grävde ner, typ 50m vid sidan av vägen som går mellan Ragnerud o Granan.
Huvudet skulle T ta med i väskan och fara mot Vargfjället. Huvud.toftan kan ha varit ett utsett nergrävningsområde.
Men huvudet blev kvar hemma - någonting kom emellan. Mardrömmar, kanske?
Citera
2020-05-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hur är din tanke här? Att han tagit tåget med Wilma i en väska (50kg minus ett huvud på 5-6 kg=45 kg)?
Det är ju en bit att gå till järnvägsstationen eller hållplatsen vid östra. En väska på 40-50 kg hade inte den klene fan klarat av att bära. Inte ens hög på adrenalin.
Citera
2020-05-19, 22:23
Medlem
Fins det djurpark i närheten? Kan han ha slängt kroppsdelar till några djur?
Citera
2020-05-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Allt kan ju vara så busenkelt, bara man tänker klart;
Kroppen körde T och några klanmedlemmar till Kroppefjäll. Och grävde ner, typ 50m vid sidan av vägen som går mellan Ragnerud o Granan.
Huvudet skulle T ta med i väskan och fara mot Vargfjället. Huvud.toftan kan ha varit ett utsett nergrävningsområde.
Men huvudet blev kvar hemma - någonting kom emellan. Mardrömmar, kanske?
Huvud.toftan? Vart är det?
Citera
2020-05-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
Fins det djurpark i närheten? Kan han ha slängt kroppsdelar till några djur?
Jo tjena. Nordens ark är närmsta djurpark. Men jag har mycket svårt att tänka mig det scenariot.
De vilda djuren däremot....
Citera
2020-05-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Huvud.toftan? Vart är det?
Lite nordost om Lj.kile, åt skidbacken till...
Citera
2020-05-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Jo tjena. Nordens ark är närmsta djurpark. Men jag har mycket svårt att tänka mig det scenariot.
De vilda djuren däremot....

Varflr är det omöjligt med tanke på hans säkerhet på att hon aldrig kommer hittas?
Citera
2020-05-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
En annan sak i FUP:en

Vid ett tillfälle står det att W gjorde slut.
På ett annat ställe stod det att jag (Tish...) gjorde slut.

De har kanske gjort slut ett antal gånger... SUCK....

Öhhh...
Det var första gången HON gjorde slut. Och det kunde Tishko inte acceptera och dödade henne.
Men han kan ju inte säga det, att det var hon som gjorde slut för då knäcks hans ego. Därför säger han till polisen att det var han som gjorde slut.
Han ville äga henne och hans vana att göra slut och ta henne tillbaka var ett uträknat sätt att hålla henne på mattan.
Citera
2020-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Lite nordost om Lj.kile, åt skidbacken till...
Hmmm. Vad får dig att tro det?
Jag har också tankar om att det är något av vikt åt det hållet.
Citera
2020-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeroX90
Jag tror att risken för att han haft hjälp med styckning/städning är högst närvarande. Det faktum att man hållit utdragna förhör med en person och delgett denne misstanke om skyddande av brottsling gör inte saken sämre.

Det finns gott om exempel där hela eller delar av en släkt med den misstänktes trosuppfattning bistår och därefter täcker för varandra när det hettar till. Vanligast är det vid hedersrelaterat våld där reglerna för vad som är OK tycks vara i stort sett obefintliga. Behöver man mörda någon och därefter skända någons kropp för att försvara sin heder, så gör man det.

Jag tvivlar starkt på att han har haft hjälp med städningen. Tycker hela städningen har varit ett riktigt hafsverk. En vuxen nykter person hade gjort ett betydligt bättre jobb speciellt med tanke på vad det gäller. Så nej, tror allt att det är världsmästaren själv som yrat omkring och slabbat lite här och lite där.

Utöver det så håller jag fast vid att man borde ta hjälp av hans farsa. Gubben är ju enligt många, även svenskar är väl bäst att tillägga, mycket väl omtyckt och det är kanske inte hans fel att T blivit som han är. Religiös virrpanna, Trump-anhängare, knarkare, mördare, invandrarfientlig och SD- anhängare. (Han är kurd, bara tänk tanken) Låt gubben få en timma och se till att sonen tar reson och talar om var han gjort av resten av tösen. Mycket att vinna på det. Familjen får hem dottern. Pappa Shabaz återupprättar sin heder i samhället och samhället sparar pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in