2020-05-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Nej, att gräva ur ett hål stort nog för en resväska vore ett riktigt djävla hästjobb. Det slammar igen i samma takt som man gräver. Man sjunker ner och fastnar med fötterna i botten snubblar och blir genomvåt. Tro mig, jag har gjort det många gånger. Inte för någon resväska då, mer vid rörläggning och grundläggning av betongkonstruktioner o.s.v. Det är inget som den sparrisen hade klarat.
Det är rätt mycket fart på den bäcken med,så han hade varit som en dränkt katt om han skulle ha grävt där. Då hade ju polisen som plocka upp honom undrat varför han e så blöt..Kan man lägga ut bilder här?Jag kan ju ta en bild i morgon på bäcken så får alla se hur den ser ut i så fall🤔
Citera
2020-05-19, 21:50
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Så när måste han senast ha lämnat området runt Ljungskile station?
Kollade du sid 141-142 i FUP?
Enligt positionsdata promenerade han från Ljungskile ca 20:53-21:55.
Titta sedan på 143 också när han får poliseskort ca 21:55.
Korskolla med händelserapporten sid 18.
Citera
2020-05-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men då borde hundarnas markeringar inte betyda nånting ur bevissynpunkt?

Hundarna bevisar ju inte vem som lukten kommer i från.
Citera
2020-05-19, 21:51
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Men hur tänkte du tidsenligt?
Han har slagit ihjäl henne, hon har blött ut allt blod och sedan kapat henne. Lagt ner i väskan, duschat sig själv förstås och sedan knalla ner med väskan till tåget som går 19.00 ca..
Jävligt snabb för att vara amatör

Jag tror att risken för att han haft hjälp med styckning/städning är högst närvarande. Det faktum att man hållit utdragna förhör med en person och delgett denne misstanke om skyddande av brottsling gör inte saken sämre.

Det finns gott om exempel där hela eller delar av en släkt med den misstänktes trosuppfattning bistår och därefter täcker för varandra när det hettar till. Vanligast är det vid hedersrelaterat våld där reglerna för vad som är OK tycks vara i stort sett obefintliga. Behöver man mörda någon och därefter skända någons kropp för att försvara sin heder, så gör man det.
Citera
2020-05-19, 21:52
Medlem
Citat:
Så när måste han senast ha lämnat området runt Ljungskile station?
Varför sitter du och frågar alla istället för att kolla i fupen, i tidslinjen, i händelserapporten? Jag begriper inte?
Citera
2020-05-19, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Kollade du sid 141-142 i FUP?
Enligt positionsdata promenerade han från Ljungskile ca 20:53-21:55.
Titta sedan på 143 också när han får poliseskort ca 21:55.
Korskolla med händelserapporten sid 18.

Okej, i så fall hade han alltså ca 1,5 timme på sig att dumpa kroppen i Ljungskile. Det talar ju för min teori.
Citera
2020-05-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Hello!
Funderar på lite saker...
1. Väskan, i den har han givetvis gjort en liten samling av W. Passet, mjukisdjur och givetvis huvudet. Sedan placeringen av skylten tycker jag tyder på den totala kontrollen. Hon var hans och detta var hans ”troféhylla” och därför sparade han huvudet, en fullblodspsykopat med andra ord.
Passet sa han att hon tagit med sig, antingen skulle han gjort sig av med det men nej...han gömde det i väskan.
2. Det fanns en grå tröja i väskan, har lusläst fupen, men hittar inget om den? Den är ju nerblodad!?
3. Antalet turer hem tror jag också beror på att han gjorde sig av med saker (ej kroppsdelar) dvs moppen, duschdraperiet mm

Håller med dig , tror oxå på dem teorierna
Citera
2020-05-19, 21:58
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Okej, i så fall hade han alltså ca 1,5 timme på sig att dumpa kroppen i Ljungskile. Det talar ju för min teori.
Var skedde dumpningen enligt din teori? Kan du visa på en karta?
Citera
2020-05-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det var ju dubbel sekretess. Inget skulle komma ut.
Kan W tom blivit transporterad och dumpad utomlands med hjälp av släkt eller bekanta?

Apropå dubbel sekretess och utökat åtkomstskydd som orsakade huvudbry och grubblerier i tråden när det begav sig. Är det rimligt att ett misstänkt mord eller dråp pga svartsjuka är anledning till dessa skretess åtgärder?
Vad jag minns var det många "sakkunniga" skribenter som tyckte att det var ytterst ovanligt och gällde endast eller oftast när polismyndigheternas egna personal kunde vara inblandade, ell. liknande?

Är det nu idag, efter vi ser FUP och åtal framför oss, på något sätt förklarbara åtgärder som togs?
Citera
2020-05-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hur är din tanke här? Att han tagit tåget med Wilma i en väska (50kg minus ett huvud på 5-6 kg=45 kg)?

Om han grävt graven där borde han ju haft med sig en spade eller nåt verktyg.. svårt å tro han hade med sig det på tåget. Han kan grävt groppen där och senare åkt ditt med kroppen.

Kanske behöll han huvudet för det inte skulle gå bevisa vems kroppen var.

Det måste gå å luska var kroppen är, det är inget proffs som vart i farten.
Citera
2020-05-19, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Var skedde dumpningen enligt din teori? Kan du visa på en karta?

Jag har utgått ifrån vittnesmålen på sida 793-799 i FUP, om en person som liknade Tishko vid en bäck, han kom upp från bäckravinen. Bäcken finns markerad på sida 795 i FUP.

Men gå inte dit och gräv om du inte är polis!
Citera
2020-05-19, 22:12
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Jag har utgått ifrån vittnesmålen på sida 793-799 i FUP, om en person som liknade Tishko vid en bäck, han kom upp från bäckravinen. Bäcken finns markerad på sida 795 i FUP.

Men gå inte dit och gräv om du inte är polis!
Tack, ska kika på de sidorna.
Har inte kommit så långt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in