Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Exakt det där kallar jag sekt

Fan vad sjuka människor det finns.
Undra om regeringen får tips av IQ-reserven här på FB. Dvs lansera och prata om minskade IVA-platser och hur positivt det är och vad snabbt det går (samtidigt som vi numera den senaste veckan verkar toppa antal döda senaste veckan enligt fler utländska medier.)
Att folk dör och det minskar på IVA skiter vi. Att IVA platserna nu minskar för man anser att bara en viss grupp klarar det (ej äldre och svagare)
Om det kommer över 100 döda i morgon så kommer IQ-reserven bara fokusera på IVA. Det händer bara i Sverige tyvärr
Vad tror du Marre.Är det över 100 döda eller fördelar man ut dom så att det ser bättre ut nu när det är en röd dag i veckan? Man lär ju fundera på det pga av man har utländska medier på sig.
Ja, har sällan sett någon så sektliknande fan club i Sverige, tror jag. Fick rysningar.
Nån här inne nämnde "talking points" vilket jag tyckte var bra beskrivning. Vad ska man fokusera på, endast positiva saker...
Istället för att tala om hur skadligt det kommer att bli för samhället med all annan undanträngd sjukvård, så lyfter man väl att det minskar på IVA. Att det finns massor av andra covid-patienter förutom IVA, är inte så intressant. Man talar inte så mkt om rehabiliteringen som kommer att behövas, heller.
Vet faktiskt inte hur det blir med siffrorna, man är bara hjärtligt trött på det nu, det får inte bli några fler döda nu tycker jag. Men Jo, jag kan iaf tänka mig att de är nervösa nu när det kryper upp mot 4.000. De har ju långhelg nu iaf tror jag, blir väl några dagar när det inte blir nån ordentlig rapportering, vilket "räddar" dem lite.
Jag tror faktiskt vi blir lite "räddade" av våren/sommaren, det verkar spridas sämre hinner man är utomhus. Dock är jag otroligt orolig för hösten/vintern. Blir det en andra våg är vi totalkörda, på alla sätt och vis....