2020-05-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan ligga något i det du vill att T dumpat i Ljungkile, men då är det alldeles troligt att det fått plats under hans jacka tex. Dator, telefon, den truppiga saken som använts i misshandeln eller annat som borde försvinna.
Den fyrkantiga saken som hade lämnat avtryck i blodet framför tv:n /bokhyllorna, Wilmas ipad???
En sådan lite mindre sak kanske går att gräva ner med bara händerna, tänker jag.

Den fyrkantiga saken tillhör vatten pipan! Man brukar oftast värma på några extra kolbitar som man har i en fyrkantig (tror?) Plåtask typ. Det ser exakt ut som avtryck efter en sådan. Kom på det när jag va hemma hos grannen och såg att hennes gjort brännmärken i plastmattan. Va rätt lika iaf
Citera
2020-05-19, 19:07
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Var fick du detta ifrån? Ingen som tror det....
måste ha missförstått, sorry!
Citera
2020-05-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofone.
Den fyrkantiga saken tillhör vatten pipan! Man brukar oftast värma på några extra kolbitar som man har i en fyrkantig (tror?) Plåtask typ. Det ser exakt ut som avtryck efter en sådan. Kom på det när jag va hemma hos grannen och såg att hennes gjort brännmärken i plastmattan. Va rätt lika iaf
Därav ”pincetten” på golvet?
Citera
2020-05-19, 19:09
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det enda som är konstigt, det är att T. svarade nånting alls, i det där förhöret den 15 april.
Kan han inte hålla Truten??!

Jo han kunde inte hålla truten då, tills han pratade med sin advokat.
Sen var hans Piehole stängt.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-05-19 kl. 19:13. Anledning: Stavvfell
Citera
2020-05-19, 19:12
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisa93
Jag hoppas verkligen att han inte kommer undan, brott mot griftefriden verkar han kunna dömas till (utan att spekulera allt för mycket i olika påföljder).
Blir både orolig för att det ska till så mycket för att få en fällande dom, det är ju uppenbart att mordet har begåtts i lägenheten.

Brott mot griftefriden är nästan givet att han kommer att dömas för. Hans fingeravtryck finns på folien runt huvudet, och den blodiga tejprullen hittas i lägenheten.

Knäckfrågan i övrigt är hur W har dött. I och med att kroppen inte är återfunnen, så finns ingen tydlig dödsorsak. Frågan är då om blodspåren i lägenheten räcker för att visa att hon blivit dödad av en annan person? Jag skulle gissa att blodspår och likhundsmarkering räcker för att visa att det som hände inte var en olycka. Som påpekats tidigare av andra i tråden så krävs det mycket våld för att slita loss vävnadsrester (som fanns i vissa blodspår i vardagsrummet). Det borde alltså bli mord, och ett längre straff för försvårande omständigheter (dödad av närstående i det egna hemmet, o s v).
Citera
2020-05-19, 19:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Därav ”pincetten” på golvet?

Aha, bra tänkt.
Citera
2020-05-19, 19:14
Medlem
Citat:
[/b]

Hade han inte egna pengar då? eller sa han bara så till den som frågade. För annat kunde han väl inte komma på som förklaring till att han irrar på motorvägen mot Uv. sent på kvällen. Att han tog motorvägen var kanske bara för att sträckan var kortast (efter fågelvägen). Kanske väntade han på att någon skulle komma efter och plocka upp han, överenskommet med någon .... men polisen han före.
Det här blev nu spekulerat av mig igen.
Men bra spekulerat, och flaxande med armarna för att synas av den som ska hämta upp honom.
Citera
2020-05-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofone.

Bra, då är den förklarat, troligen. Den fyrkanten låter enligt din beskrivning inte tung, plåt med kol i?
Varför skulle en sådan grej försvinna från lägenheten? Enligt FUP hade de inte hittat något passande föremål till fyrkanten.
Citera
2020-05-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tishko blev avsläppt vid sin bostad och poliserna kodade "klar" kl 22.14:50 +/- några sekunder.
Ja, men då betyder ju det att han kan ha fortsatt med W direkt när han kom hem och grannen skulle ha kunnat hinna höra hennes skrik innan han åkte till jobbet, som måste ha varit ett Natt jobb. Det var väl inget läge heller precis att börja engagera sig och ringa polisen om man har bråttom till jobbet. Då tänker man nog mest på att man måste iväg.
Citera
2020-05-19, 19:24
Medlem
STORVITHAJs avatar
Någon som har lite info om vad hennes pappa har gjort? Dom har maskerat den biten i förhören.
Citera
2020-05-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, men då betyder ju det att han kan ha fortsatt med W direkt när han kom hem och grannen skulle ha kunnat hinna höra hennes skrik innan han åkte till jobbet, som måste ha varit ett Natt jobb. Det var väl inget läge heller precis att börja engagera sig och ringa polisen om man har bråttom till jobbet. Då tänker man nog mest på att man måste iväg.
Det är ju absolut möjlighet. Det är många motsägelser i olika grannars berättelser. Jag vet inte ett dugg vad jag skall tro. Men med tanke på att W inte svarade på kompisen när denna ringde, så tror jag hon var död redan vid 20-tiden. Stendöd. Men motsägelserna i vittnesmålen är förvirrande. Men såna vittnesmål är inte alltid tillförlitliga. Ja du, fan vet.
Citera
2020-05-19, 19:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
[/b]

Hade han inte egna pengar då? eller sa han bara så till den som frågade. För annat kunde han väl inte komma på som förklaring till att han irrar på motorvägen mot Uv. sent på kvällen. Att han tog motorvägen var kanske bara för att sträckan var kortast (efter fågelvägen). Kanske väntade han på att någon skulle komma efter och plocka upp han, överenskommet med någon .... men polisen han före.
Det här blev nu spekulerat av mig igen.
Någon skulle plocka upp honom men polisen hann före?
Larmet kom in till polisen 21,20...då var han långt ifrån Ljungskile (1,5-2 mil)..så vill man inte bli upptäckt går man väl inte efter motorvägen??
Då stannar man väl där man är dold?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in