2020-05-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men hur ofta gräver polisen och andra på botten av hav, sjöar och vattendrag, alltså när de söker efter lik?

Och vi vet ju att han åkte till Ljungskile och var lerig på tröjan enligt polisen på sida 29 i FUP.
Han kan ha lämnat en jacka där, tex den på sida 750 i FUP, eftersom han var tunnt klädd enligt polisen. Och den jackan är ju lerig också, så det stämmer ju. Och varför är den lerig och varför lämna den där om han inte har dumpat något där?

Så man kanske borde dämma upp den där bäcken och gräva där. Kulvertarna där är också intressanta. Hundar räcker troligen inte eftersom liklukten knappast når ut från väska, genom jord och sen genom rinnande vatten i bäcken.

Om han har lyckats få ner den huvudlösa kroppen i en väska, då är det inga större problem att få ner den för en trappa, och sen dra den till perrongen och upp på tåget. Och det finns väl ramp på tåget?
Vem lägger märke till och kommer ihåg, att de har sett en kille dra en väska?

Och hur mycket vägde Wilmas kropp, minus huvud och blodförluster?

Om han han planerar att dumpa kroppen i Ljungskile, då är det förstås bättre att köpa en biljett till Göteborg, eftersom det minskar risken att människor kan veta att han har varit i Ljungskile. Nu fick de reda på det ändå eftersom polisen tog honom, men det var ju inte hans plan.

Det måste väl finnas utrymmen på golvet där man får ställa väskor och barnvagnar mm?
Tågvärden noterade ingen väska. Utrymme finns ovanför - men hon noterade ingen där heller. Å andra sidan ser hon mest sådant som sticker utanför, och det gjorde det inte sa hon. Den storleken på väskan som han behövt hade nog märkts. Och nån hade nog sett om han kånkat på en väska som väger 40+-kilo. Även om det är hjul på den så skall den lyftas upp resp ner på tåget. Och den där klene snubben ser inte ut att kunna klara en 20-kilosvikt ens.
Citera
2020-05-19, 16:51
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, säg det! Mycket kvar att utreda, ser det ut som.
"De" har med nöje lämnat städningen åt T. ivarjefall. Det kommer han att straffas för, minst!
T lär ha sagt "vill de ha en mördare...." vad menar han med det? Han tänker lägga sig platt och ta det som komma skall? Han ser sig ändå bli "avrättad" av ??? av vem???
Eländigt alltihopa!

Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Ta det där med en nypa salt, jättevanligt att säga så för att bevisa att man faktiskt tyckte om en viss person. Givetvis älskade hon sin son mer än Wilma eller någon annan utomstående.
Nej, hon kan mena precis det hon säger. ”Älskade”/ Tyckte bättre om W än T.
Sydlänningar uttrycker sig starkt! Mycket! Är de lite oroliga ja, då är det ”katastrof”!!! Dessutom är T inte hennes son, hennes mans son, så ”älska” T behöver hon inte alls göra. Bara ett uttryck.
Citera
2020-05-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tror du läser in fel där men..
Han har högst troligt gjort detta själv, kanske fått hjälp med dumpning men varför skulle någon annan vilja döda henne?
Det finns väl lättare sätt att få fram ”hemligheter”?

Du har rätt, men hämnd är någonting som kan driva en dåre, vet inte? Och finns alltid möjlighet för dråp, meningen var inte att döda.
Citera
2020-05-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag har för mig att det var en granne som hörde [b]kvinnoskrik som sedan tystnade strax efter kl. tio och sedan skulle han gå till jobbet. Han måste alltså haft Natt jobb. Har jag missuppfattat det?
Ja man vet ju inte hur Dom har haft det med sina förråd. Men man kan ju undra.

Tishko var tillsamman med 2 st poliser under just den tiden! ?
Citera
2020-05-19, 16:57
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tågvärden noterade ingen väska. Utrymme finns ovanför - men hon noterade ingen där heller. Å andra sidan ser hon mest sådant som sticker utanför, och det gjorde det inte sa hon. Den storleken på väskan som han behövt hade nog märkts. Och nån hade nog sett om han kånkat på en väska som väger 40+-kilo. Även om det är hjul på den så skall den lyftas upp resp ner på tåget. Och den där klene snubben ser inte ut att kunna klara en 20-kilosvikt ens.
Nä 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Var det inte då han blev fotograferad nr han köpte cig?
Jävla vilken stark kille som grävt i ett dike med vatten som han på något sätt lyckats hålla undan. Allt detta utan spade eller liknande 😬
Citera
2020-05-19, 16:58
Bannlyst
Citat:

Du läser ju inte vad jag skriver, och det har du erkänt i tidigare inlägg. Läs igen!
Citera
2020-05-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det är så olika på flygplatserna. Senast jag var i L A fick man ta resväskan till 2 olika kontroller och den fick inte vara låst för låset skulle tas bort för att scannas separat.

i Sverige iaf kollas det bara efter sprängmedel en robot som gör det. inga väskor får öppnas utan att respektive person är med när det sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tishko var tillsamman med 2 st poliser under just den tiden! ?
Tishko blev avsläppt vid sin bostad och poliserna kodade "klar" kl 22.14:50 +/- några sekunder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Du läser ju inte vad jag skriver, och det har du erkänt i tidigare inlägg. Läs igen!

Ingen orkar läsa dina inlägg längre.
Citera
2020-05-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ingen aning. Om någon dött tidigare, på golvet ex.vis (nu spekulerar jag hej vilt) så kan jag tänka att de som bor där skurar golvet nån gång i månaden i alla fall. Och så småningom lär ju liklukten försvinna. I detta fall hade inte sängöverkastet tvättats - det berättas tydligt i fupen. Om det försvinner vid tvätt - det vet jag inte. Men om man bara låter det vara så försvinner det inte, så mycket vet jag.

Jag undrar ändå hur de kan vara så säkra på att överkastet inte har tvättats. Är det dessutom så att BlueStar enbart visar på blod så förstår jag det ännu mindre eftersom avtrycket av personen lyser upp trots att det inte är en stor synlig blodfläck där. De små synliga blod- och spermafläckarna kan väl ha hamnat där efter att det blev tvättat?
Citera
2020-05-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Ingen orkar läsa dina inlägg längre.
Nä, så är det. Dom scrollar jag över. Skummar några rader bara.

Jag tror definitivt inte han släpat på en väska. Möjligen körde han med tjänstebilen med väskan och dumpade nånstans. Han fick göra relativt korta stopp hemma under sin arbetsdag (5 ggr). Kanske han även dumpat massor av rengöringsgrejor, svabbar och annat på samma ställe som Ws kvarlevor, eller spritt ut dom. Enligt hans kompis så hade T sagt att han inte sovit på fyra dygn mer än några timmar. Så han hade att göra för att få hemmet i skick och sopa bort alla spår. Men man blir blind. Han missade massor med små blodbesudlingar.
Citera
2020-05-19, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
Jag undrar ändå hur de kan vara så säkra på att överkastet inte har tvättats. Är det dessutom så att BlueStar enbart visar på blod så förstår jag det ännu mindre eftersom avtrycket av personen lyser upp trots att det inte är en stor synlig blodfläck där. De små synliga blod- och spermafläckarna kan väl ha hamnat där efter att det blev tvättat?
Det kan ha blivit tvättat - men INTE EFTER Wilma legat där. Det har man konstaterat. Och Bluestar reagerar även på protein - så det är inte så konstigt att reagensen visar ett så stort fält som inte är blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in