Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Hur kan det gå ihop att kidnappare dödar EH, och tar med sig ett lik, och inte hör av sig inom kort för att få pengar?
Vilken Hämnd?
Helheten i vad som har framkommit om TH, både dokumenterat och icke-dokumenterat, det sammanfaller inte med att TH är skyldig till denna handling - det är vad jag tror.
Jag har, som alla andra, en bild av vad jag kan förvänta mig av en 70-åring, och både TH och AEH är 70-åringar. Det betyder inte att jag tror att en 70-åring inte kan döda sin make, men jag tror att det skulle ha gjorts på ett annat sätt.
Här i tråden tolkas allt i riktning mot TH: s skuld, osäkerheter ignoreras kategoriskt till fördel för misstanken. Om den typen av tolkning avser att påverka mitt syn, fungerar det snarare tvärtom. Utan att det antyder att jag har rätt. Du tror helt enkelt på det som är trovärdig.
Dessutom har TH alibi, och två av tre domare anser att det inte finns tillräckligt med skäl för "siktelsen".
Jag vet inte om det som har hänt är hämnd eller kidnappning (vilket eventuellt gick fel eller liknande).
TH är en miljardär, så det är inte otänkbart, att han på grund av sitt arbete, har fått fiender under åren.
I så fall är nog hämnden ekonomiskt motiverad.
Men framför allt, tror jag att det här faktiskt är ett kidnappning, på ett eller annat sätt, och jag tror ochså att planen var att kidnappningsofferet dödades, antingen omedelbart eller omedelbart efter bortförandet.
Jag tror att detta är en form av kidnappning, som beskrivs som "en mindre sofistikerad krypto-kidnappning", där motparten visar liten vilja att förhandla (eller spendera länge tid till), på grund av brist på intelligens och andra resurser.
Brist på intelligens gör att det finns större risk för att spåras, och brist på andra resurser gör att tex kidnappningsofferet inte kan hållas vid liv över lång tid.
https://www.controlrisks.com/our-thinking/insights/kidnapping-for-crypto-ransom
"(...) crypto-ransoms are also beginning to occur in countries where kidnappers’ targeting patterns and
modus operandi are less sophisticated. As concern starts to grow over the development of the threat, the
majority of kidnappers will lack the necessary technical sophistication and are unlikely to move with any haste towards demanding crypto-ransom payments.