Citat:
Ursprungligen postat av
Monsen
Hva med DNA fra TH på innsiden av AE sine klær, belte, sokker eller sko? Det ville vel ikke være så logisk? Eller?
Etter det jeg synes kan være logisk ut fra info vi har fått og etter politiets hovedteorier som er kommunisert, mener jeg det er en tenkelig hypotese at hun ble angrepet på badet da hun hadde kledd av seg. La oss si at hun skulle ta en dusj etter tlf-samtalen kl 0916. For å få alle brikkene til å passe ifht at dette var en planlagt handling (må være ansett som trygg plan) synes jeg det er logisk å tenke at den som angrep henne allerede da befant seg i huset (skjulte seg i et rom/bak en dør for eks og lyttet) og hadde blitt sluppet inn i huset før TH dro fra huset.
Det som man kan oppnå ved det tenker jeg er følgende:
Kontroll på situasjonen.
At angrepet kan skje rett etter at hun har gitt livstegn i tlf (hvilket gir TH alibi). Viktig ifht alibiet til TH å vente til det var gjort. Hun måtte snakke i tlf først med noen som kjente henne godt (sikkert vitnesbyrd).
Hvis det var noe regnskapsgreier som hun drev å ringte om kunne TH ha hatt en påvirkning på det hun ringte om og dermed gjort det slik at det var forventet at hun skulle ringe om dette. For eks sagt til AE "veldig viktig at du ringer vår sønn å gir beskjed om dette nå på morgenen".....eller noe sånt.
Man kunne også ikke minst oppnå at angrepet kunne gjøres på hensiktsmessig tidspunkt, for eks da hun skulle dusje på det badet. Da ville hun slik jeg har forstått også befinne seg nær utgangsdøren, som gjør alt praktisk enklere uten å legge igjen mye spor.
Hvis man som fremmede kommer utenfra og plutselig brasende inn der i huset kunne hun jo befinne seg hvor som helst i huset, sitte i telefonen, og hun kunne hatt overnattingsbesøk fra familie, elektriker kunne vært der, hun kunne vært på gåtur osv. Blir jo kjemperisiko og man må ha griseflaks med tidspunktet. Dette med at noen helt fremmede skal ha kunne hatt full oversikt gjennom overvåkning av huset og vite alt som skjedde der, kan man bare glemme. Da må du ta deg en tur til eiendommen og se litt rundt der i gaten, så ser du fort at du må være et spøkelse for å få til det uten at naboer lett kan se deg. Hele det kidnappings-narrativet som er rigget virker som å inkludere spøkelser. Spøkelser legger ikke spor, så det er jo praktisk med spøkelser som gjerningsmenn siden politiet ikke kan finne sporene. Men politiet vet jo samtidig at spøkelser ikke finnes. Det å ikke finne spor etter noen er også spor. For eks er vi kjent med at det er ukjente fotavtrykk etter kun èn ukjent gjerningsmann i huset (Sprox). Da er sannsynligheten for at for eks en bande med flere har stormet inn der veldig liten osv.
En siste ting man kunne oppnå ved å ha denne gjerningspersonen i huset fra morgenen er at denne kunne gjort grovjobben, og så kunne hentebilen ha kommet på signal noe senere. For eks den bilen som stod klar 0905 og rygget. Da hadde tidsvinduet for at bilen måtte oppholde seg ved huset vært liten. Hvis alt er klart inne i huset ville det kunne gå utrolig raskt akkurat den bil-operasjonen med hentingen. En slik teori stemmer med de kjente brikker i saken, men inkluderer isåfall to gjerningsmenn + TH.